Bukefalos 28 år!

Vi har en egen pepparkaksgubbe

kryddelydd

Trådstartare
på mitt jobb har vi en egen pepparkaksgubbe.
Jag vet inte vad han heter, men jag känner väl till hans viktigaste egenskap:D

Han bor granne med en pepparkaksfabrik och när han är på semester här i trakterna brukar han ha med sig massor av pepparkakor av olika slag till oss som jobbar här.

Ett stort tack till vår förträffliga undersköterska som tar så god hand om pepparkaksgubben att han fortsätter leverera!

Har ni någon extra bra person i anslutning till ert jobb?

(nej, jag är inte alls uttråkad)
 
Sv: Vi har en egen pepparkaksgubbe

Extra bra vet jag inte... Däremot har vi kalsongmannen som är en stående glädjespridare varje år!

Han kommer in enbart iförd speedos i valfri neonfärg, samt magväska. Går in, kollar lite på broschyrerna (jag jobbar på turistbyrå), vill inte ha hjälp när man frågar, sen går han ut igen. Han gör så två eller tre dagar i rad, sen ser man inte honom förens nästa sommar.

Man blir bara så förundrad och jag vet inte hur många pisstråkiga arbetstimmar jag och kollegorna lagt ner på att försöka luska ut vem denna man är, och framförallt varför han känner sig manad att hälsa på oss så som han gör. :D Fantastiskt!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 598
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 690
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: Tofs
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 687
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp