Vi har renoverat huset

Fille

Trådstartare
Sen vi köpte huset har vi tapetserat, bytt golv, byggt altan och har snart ett nytt badrum. Behöver/bör man göra något? Tex ta ut mäklare för omvärdering eller liknande? Eller behöver skatteverket information? För andra kan svaren verka självklara, jag har ingen aning :p Huset är ett billigt hus (pga småstad) så vi har inte mkt lån och redan låg ränta.
 
Sen vi köpte huset har vi tapetserat, bytt golv, byggt altan och har snart ett nytt badrum. Behöver/bör man göra något? Tex ta ut mäklare för omvärdering eller liknande? Eller behöver skatteverket information? För andra kan svaren verka självklara, jag har ingen aning :p Huset är ett billigt hus (pga småstad) så vi har inte mkt lån och redan låg ränta.
Skatteverket skickar väl - med jämna mellanrum - ut blanketter där man får svara på frågor angående bostadens standard och skick (för fastighetstaxeringen)? Där svarar man ju då på olika frågor om t.ex. uppdateringar av badrum, byte av värmesystem, osv.
 
Sen vi köpte huset har vi tapetserat, bytt golv, byggt altan och har snart ett nytt badrum. Behöver/bör man göra något? Tex ta ut mäklare för omvärdering eller liknande? Eller behöver skatteverket information? För andra kan svaren verka självklara, jag har ingen aning :p Huset är ett billigt hus (pga småstad) så vi har inte mkt lån och redan låg ränta.
För Skatteverkets skull handlar det väl mest om att spara kvitton
 
Skatteverket skickar väl - med jämna mellanrum - ut blanketter där man får svara på frågor angående bostadens standard och skick (för fastighetstaxeringen)? Där svarar man ju då på olika frågor om t.ex. uppdateringar av badrum, byte av värmesystem, osv.

Ja en sån har vi fått men innan renoveringarna, men får kanske en sån lapp igen då framöver att fylla i :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi När man ska binda om räntorna på sitt lån, gör banken en ny värdering av huset då? Motsvarande hus i området har gått ner typ 200k i...
Svar
17
· Visningar
1 600
Senast: Acto
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp