Vi har spårat! :D

aneeette

Trådstartare
Jag och min lilla krabat har haft en hård, men rolig helg! Vi provade på att spåra i skogen för första gången, och det var hur kul som helst att se Kid jobba på.

Vi har kört spår 3 dagar i rad, och idag har han skött sig alldeles utmärkt! Första dagen var det lite knasigt för han, lite förvirrad men han klarade hela spåret. Gjorde några kortare spår igår och idag för att göra det lite lättare för honom, och han va så duktig! Jag är så stolt över min lilla och jag ville bara skriva av mig lite! :bump:

29348299.jpg


29348289.jpg


29348303.jpg

Syrran!

29348296.jpg


Han hittade sin älskade leksak i skogen :laugh: Undra hur den kom dit? :angel:

Hans kullsyster är på besök igen, så det är två små rävar som varit ute i skogen i helgen, men syrran har mest fått sitta och titta på då hon har alla nerver på utsidan och var alldeles för stressad för att kunna fokusera på sitt spår :) Men hon är ju iallafall söt!
 
Sv: Vi har spårat! :D

Så kul:D Min jappe ÄLSKAR att spåra. Finns inget i hela världen som är bättre, och matte tycker det är minst lika kul;)

Synd bara att min inte fattar idén med spårpinnar (eller nåt "skräp" i spåret öht), annars hade vi tävlat, nu kör vi personspår nån gång i veckan som aktivering i stället ;) Planen är viltspår och gk eftersökthund till våren istället:bump:
 
Sv: Vi har spårat! :D

Jag skulle också vilja prova personspår någon gång, men det lär inte bli med den här hunden eftersom han inte tycker om folk ;) Men planen är att prova iallafall, husse får gömma sig i skogen, då kanske det går!

Viltspår ska vi också prova! Vi måste bara få in rutinen lite bättre, men förhoppningsvis lite senare i höst innan det blir allt för kallt och jävligt ute ska vi ha hunnit med att prova det. Ska spåra ungefär 2 spår i veckan ett tag framöver för att få igång nosen :D Sen ska vi bege oss ut i vildmarken och köra viltspår :)

Jag älskar verkligen spetsarna, så otroligt lättlärda! Jag har tränat ganska (väldigt) mycket med min på sistone och han har verkligen börjat bli en ny hund! Hur kul som helst! :bump:
 
Sv: Vi har spårat! :D

Men var det inte personspår du gjorde då? Finns det fler sorter än person- och viltspår?

Gå och gömmas sig i skogen = Sök. Det har vi provat men var inte riktigt sami's grej.

-Matte, det ÄR någon i skogen, jag går INTE ifrån dig! Typisk spets:angel:

Jodå, hittar man bara rätt knappar att trycka på är dom för underbara. Fick för mig att nu tusan ska vi tävla lydnad, och visst går det - 176 poäng på debuten :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vi har spårat! :D

Jag är ny på det här med spår, såklart att du har rätt! :D Vi ska prova Sök senare.. Jag är förvirrad :angel:

Haha, jag känner igen det där med att "det är nått i skogen".. Jag tänkte gömma husse till att börja med, så att han får försöka iallafall. Det är ju ganska roligt med husse också så han duger nog gott och väl! ;) Borde gå bra då, och så får man avancera lite eftersom, om det fungerar.
 
Sv: Vi har spårat! :D

Misstänkte det :)

Jo är det någon han känner (brukar också gömma husse när han är på humör;))så letar han mer än gärna, men är det någon ny, eller om han inte vet vem det är som ligger i skogen stannar han på stigen och skäller:o:p

OT men jag måste bara säga att din kille har så otroligt vacker färg:love:
 
Sv: Vi har spårat! :D

Det låter som nått typiskt liten-spets-beteende! Det ska bli spännande att se så småningom hur det går med min lilla när vi har tagit oss lite längre :) Jag längtar till helgen när vi ska ut och spåra igen! :bump:

Ja, visst har han! Han är verkligen jätteröd just nu, han blir nog lite ljusare när han får tillbaks all päls som han tappat nu i sommar :) Han är väldigt "ur-pälsad" just nu, men det är påväg tillbaks :)
 
Sv: Vi har spårat! :D

Vad roligt :)

Borde ta och pallra mig ut i skogen och köra personspår med Sigge någon dag också. Vi har bara testat två gånger på valpkursen i somras, då var han inte alls intresserad men så fanns det ju så mycket hundar att titta på då också :p
Jag hoppas att han får upp intresset så småningom.
 
Sv: Vi har spårat! :D

Vad är han för ras? :)

Vi körde ett spår när jag gick allmänlydnad i vårvintras, men han gjorde det han skulle utan att vara särskilt engagerad. Spåret var kanske 10m långt och det var väldigt öppet runt omkring så han såg alla andra hundar samtidigt, vilket var mycket roligare än att koncentrera sig ordentligt på spåret ;)
 
Sv: Vi har spårat! :D

Dvärgschnauzer. Väldigt glad i både människor och hundar och var 3-4½ månad på valpkursen.
 

Liknande trådar

Hundträning I helgen hade vi en liten kullträff hemma hos mig med två av Theos kullsyskon och mamma. Det blev mkt vallning och spårträning då alla...
2
Svar
33
· Visningar
2 550
Senast: Kildegrei
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 240
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 384
Senast: LenaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 228
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp