vi har varit och tävlat! (film)

SusieQ

Trådstartare
Jag vågar nog lägga in en liten film här utan att bli påhoppad. (Om den här borde ligga på dressyr får moderatorn flytta på den)

Jag och pållen var och tävlade första helgen i april en reg/nat handikapptävling i Enköping. Vi startade i 3 klasser och placerade oss 1, 2 och 3. Filmen är från en LD:4 där vi placerade oss 2:a efter Iréne Slättengren (som ju vann OS senast).

Jag lägger främst upp videon här för att slå ett slag för hk-dressyren, inte för att jag skulle vara jätteduktig på ngt sätt.
Jag vet att hästen inte går i någon optimal form osv.
Men på det stora hela är det en bra uppvisning, trots att min arm lossnade ur fastspänningen och störde mig, så att jag inte kunde driva på ordentligt, dessutom är hon svår att sitta på i traven.

Till mitt försvar vill jag säga att jag är en fd hopp/fälttävlansryttare som numera är förlamad i halva kroppen och tävlar handikappdressyr.
Hästen är 18 år gammal och utbildad S:t Georges.
Filmen är inte av bästa kvalitet pga att det är filmat med en vanlig digitalkamera och pappa inte är världens bästa filmare.

http://s52.photobucket.com/albums/g14/Jilted1/?action=view&current=P1010014.flv

Lägg gärna märke till den stora anstormningen av publik.
Kom gärna med kommentarer, men gnäll inte för mycket...
 
Senast ändrad:
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

det såg jättefint ut!
jag är verkligen imponerad av dig. :bow:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jag lägger främst upp videon här för att slå ett slag för hk-dressyren, inte för att jag skulle vara jätteduktig på ngt sätt.

Jättebra att du slår ett slag för HK-dressyren :)
Folk måste ju få veta att vi finns ;)

Ska kika på filmen när jag kommer hem för skolan hade inte rätt program för att spela upp filmen.:mad:

Lycka till i försättningen så får vi se om vi ses på några tävlingar :D
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Åh vad roligt å se!!
Vad fin hon är, verkligen trevligt steg och jag tycker du sitter jättebra på henne! :bow: Verkligen fin! :love: Jag måste komma ut och hälsa på er IRL någon dag!

Tycker förresten du kunde lagt denna tråden på Gnägg eller nåt, för du är verkligen en inspirationskälla tycker jag! :bow: Å bevis på att det går utmärkt att rida för säte och lätt hand och inte "bära" hästen med handen eller tokskänkla med hälar jämt :angel:

När är det dags för nästa tävling då? :D
Blir det någon på hemmaplan i sommar?
Härligt att det går så bra för er, vet ju hur mycket du älskar att tävla!


:bow: :bow:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Tackar, jo hon är riktigt rolig att rida och det går inte att använda handen för mkt för då lägger hon på en tvärnit sen kommer du inte längre.
Fast hon brukar busa med sin matte ibland genom att hålla på med seriebyten när det inte ska bytas alls och börja på piruetter när vi bara ska samla lite, men sånt bus kan man liksom leva med.

Jag var lite osäker på vart den skulle ligga, men eftersom allt annat snack om hk-dressyr ligger här så blev det så.

Nästa tävling är i Alingsås 5-6 maj.
Yep det är EN tävling hemma i år (september), den viktigaste, nämligen SM! Då ska vi ta dem, hehe...

Sen tänkte jag väl ge mig ut och "slåss" med de "friska" människorna också (det enda problemet då blir väl för domarna hur de ska bedömma mig). :)
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

det såg jättefint ut!
jag är verkligen imponerad av dig. :bow:

Tackar så mycket för det, jag gör bara så gott jag kan, men många gånger tror jag att hästarna föredrar min ridning framför en "frisk", just för att jag, rent fysiskt, inte kan hålla på och greja för mycket med varken skänklar eller tygel.:banana:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jättebra att du slår ett slag för HK-dressyren :)
Folk måste ju få veta att vi finns ;)

Ska kika på filmen när jag kommer hem för skolan hade inte rätt program för att spela upp filmen.:mad:

Lycka till i försättningen så får vi se om vi ses på några tävlingar :D

Precis, många tror att hk-dressyr är när någon blir ledd runt på ett fyrkantsspår och inget avancerat alls, (detta märks extra tydligt då man letar efter häst att köpa)...
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jag brukar aldrig kommentera ridfilmer, men det här måste jag bara säga nåt om!


Jag är grymt imponerad av din ridning, du sitter jättesnyggt! Och hästen ser så fin och avslappnad ut!


Jag håller tummarna för dig och tackar för att du lägger ut din film här :bow: :bow:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Ja hon ser verkligen lyhörd och uppmärksam ut! och riktigt härliga gångarter, mellantraven var ju kanon (och jag fattar inte hur du kan sitta så stilla när hon rör sig så!) och hon har verkligen utstrålning tycker jag. Tycker du gjorde fina mjuka övergångar också, syntes inte ens att du gjorde nåt när du samlade upp henne efter andra mellantraven till arbetstraven längs spåret.

Jaså SM hemma?? oj vad kul. Påminn mig när det börjar närma sig (guldfiskminne du vet) så ska jag komma och kolla!

Ja det blir spännande att se hur "vanliga" domare hanterar det :D
Ut och kick some ass bara! :banana:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Härligt att se!
Finns en tjej på ridskolan med bara en arm (protes på den andra) och hon rider med i de vanliga lektionerna precis som vanligt! Beundrar verkligen er som orkar kämpa och visa att det faktiskt går trots diverse handikapp!
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Precis, många tror att hk-dressyr är när någon blir ledd runt på ett fyrkantsspår och inget avancerat alls, (detta märks extra tydligt då man letar efter häst att köpa)...
och det är just därför vi måste visa upp oss lite;) så folk fattar att vi inte blir ledda utan att vi rider själva. :)
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Jag brukar aldrig kommentera ridfilmer, men det här måste jag bara säga nåt om!


Jag är grymt imponerad av din ridning, du sitter jättesnyggt! Och hästen ser så fin och avslappnad ut!


Jag håller tummarna för dig och tackar för att du lägger ut din film här :bow: :bow:

:) Tackar, tackar! Det är alltid kul att höra att andra tycker att det ser ut så som jag upplever det när jag rider (kanske inte det där med sitsen då för jag tycker mest jag studsar pga hennes gångarter).
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Ja hon ser verkligen lyhörd och uppmärksam ut! och riktigt härliga gångarter, mellantraven var ju kanon (och jag fattar inte hur du kan sitta så stilla när hon rör sig så!) och hon har verkligen utstrålning tycker jag. Tycker du gjorde fina mjuka övergångar också, syntes inte ens att du gjorde nåt när du samlade upp henne efter andra mellantraven till arbetstraven längs spåret.

Jaså SM hemma?? oj vad kul. Påminn mig när det börjar närma sig (guldfiskminne du vet) så ska jag komma och kolla!

Ja det blir spännande att se hur "vanliga" domare hanterar det :D
Ut och kick some ass bara! :banana:

Hehe, någon (jag) har fått träna magmuskler till förbannelse för den där mellantraven och ändå finns det mkt mer att hämta i hästen (det får bli någon annan gång).

Ska påminna dig!
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Härligt att se!
Finns en tjej på ridskolan med bara en arm (protes på den andra) och hon rider med i de vanliga lektionerna precis som vanligt! Beundrar verkligen er som orkar kämpa och visa att det faktiskt går trots diverse handikapp!

Ja, men jag "saknar" ju vänster ben också iaf nedanför knät.

De med proteser räknas inte som särskilt rörelsehindrade på grund av att proteserna nuförtiden är så bra.

Jag tycker inte att hästarna ska glömmas bort, de gör verkligen allt för att försöka förstå vad man menar och jag har turen att ha en väldigt förlåtande häst.
 
Senast ändrad:
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Såg jättefint ut! :)

Tycker att det är svårt nog att rida utan att ha något handikapp, så jag är djupt imponerad av handikappryttare som tex dig! :bow: :bow: :bow:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Wow! Jag är helimponerad. Ska aldrig mer klaga! Jag är stelopererad i båda händerna och har nervskador i en hand vilket gör att jag har svårt att "känna" om jag blir för hård i handen, mitt bäcken är dåligt och inflammerat. Men när jag ser dej rida så ser jag ju att man verkligen ska kunna träna upp de delar som är friska. Du ger mig verkligen en kick!!!! Tack för den fina riduppvisningen. Den ska jag rekommendera mina "friska" och "gnälliga" ridkompisar att kolla på så de får sig en tankeställare.
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

oj det var riktigt imponerande att se, du har en enormt fin sits.
grymt fin häst har du också, lycka till i framtiden! :bow:
 
Sv: vi har varit och tävlat! (film)

Såg ju jättefint och trevligt ut! Mycket imponerad! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp