Vi hoppade 1m!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hos grannhästen, kajsa, idag med tinki och indra. Kajsa hade redan börjat hoppa innan vi kom och det såg lite högt ut tyckte jag för tinkern. Så vi la ner översta bommen i kombinationen. Men, efter en omgång kändes det väl lågt så upp igen. Ett rättuppstående hinder gjordes om till oxer, det känns lättare att hoppa. Lägger det på 80cm, tyckte vi när vi försökte räkna höjden på hindret via hålen på stöden. oxern tog vi ett hål till upp, så oxern blev lite högre än kombinationen. Tog mod och visualiserade oss över hindren, det är inte min komfort höjd med tinkern, inte med någon häst för den delen. Men hon hoppade, fast bommen gick ner, men över iallefall utan att stanna. Så lite modigare för varje språng och , som vanligt, om jag rider tinkern, tar hon det felfritt. Så iväg o hämta tumstocken, shit pommesfritt. Kombinationen var på 90cm och oxern på 1m. Något högre än förväntat för två tre åringar och en tinker! Men vilken boost för självförtroendet, innan var jag nervös vid 70cm men har tränat upp mig till 1m. Det går frammåt!:heartbanana:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp