Vi kan inte gå ut!!!

mian1

Trådstartare
I februari förfrös sig hundarna när de var på rymmen. Doris förfrös tuttar och tassar och Ester förfrös tassarna. Veterinären trodde att de kunde få ont av skadorna vid minusgrader och det har de också fått. Ishtar har sytt ett fint täcke till Doris som hon här när det bara är ett par plusgrader, men ingen av hundarna klarar att gå många meter då det är snö och minusgrader. Det gör så ont i deras tassar :cry:

De verkar inte direkt ledsna, men ibland så vill de ju gå promenader och blir så ledsna när de inte får. Har försökt några gånger, men vi kommer inte längre än till brevlådorna.

Kan man ha tofflor på hundarna eller ska vi invänta våren? Såna hundskor som finns att köpa passar inte till basset-tassar eftersom deras ben är för korta till de stora tassarna.
 
Köp tjockare barnsockar med halkstjärnor under.

Dom brukar sitta bra ( hade det på förra hunden då hon vart skadad i tassen )
Men någon djupsnö klarar sockarna inte av, plogad väg skall det vara :)
 
Är det typ raggsockar?
Doris har bebissockar inomhus (hon har storlek 14), men de är för tunna för att hålla kylan borta utomhus.
Mockasiner kanske :D
 
Såna sockar fick vår gamla leonberger ha på promenaderna över bandaget när hon skadat tassen. De är inte riktigt lika grova som raggsockor, men värmer säkert ganska bra. Praktiskt med antihalket på undersidan. Jag virade några varv eltejp runt skaftet så satt sockan bättre.

Kanske du kan köpa en storlek större och ha innesockarna innanför så värmer det ännu bättre?
 
det finnes att köpa på flesta djur butiker särliga skor till hundar.
fråga på en butik vad dom tycker.
det finnes med fodrat och anti halk skydd.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Idag på promenad fick Monster vad som såg ut som köldkramp... Fast han är fyra år, har aldrig så vitt jag minns fått det förut...
Svar
12
· Visningar
1 681
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Den 20 Maj 2006 var den lyckligaste dagen i hela mitt liv. Då hämtade jag hem min första, alldeles egna hund, Unni. En samojed tik som...
Svar
4
· Visningar
1 191
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Doris har varit på återbesök hos homeopatskolan. Hon har ätit homeopatmedicin sedan i slutet av maj eftersom veterinären inte kunde...
Svar
2
· Visningar
2 354
Senast: martha
·
Övr. Hund jävla skit bajs grrr ahh :devil: Har aldrig hatat hundar och hundägare förren vi skaffa hund! Kan inte bara alla jävla hundägar idioter...
Svar
11
· Visningar
1 382
Senast: kpist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp