Vi med bebisar födda i början av år 2009

Freyja_bus

Trådstartare
Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en?

Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut och att bara ha en liten "uppdateringstråd" där vi kan ställa frågor, snacka lite och berätta om allas våra mirakel!

Jag är först ut nu då =)

My har hunnit bli lite drygt 9 månader (det är ju banne mig inte klokt vad fort tiden går!) och är såklart världens goaste unge :love: Det är verkligen fullt ös här hemma från morgon till kväll (och ibland även nattetid :crazy:)! Hon är glad nästan jämt, pratar en massa och hittar ständigt på nya små bus. Hon sätter iväg i världens karutta här hemma, kryper som en liten blixt över golven, smakar på allt hon kan hitta (från dammtussar och löv till sågspån och kattmat) Jag dammsuger varje dag men med tre katter, varav en långhårig, kommer det ändå in en hel del skit som är jättekul att stoppa i munnen!

My älskar att stå upp och gå längs möbler. I början när hon började ställa sig (7,5 månad) ramlade hon ganska mycket, men nu är hon verkligen kontrollerad. Hon sätter sig rätt på rumpan när hon inte vill stå mer, och honramlar väldigt sällan. Det är skönt, man behöver inte vakta över henne som en hök dygnets alla timmar längre =) Hon har även börjat leka en hel del ensam, vilket gör mycket för att jag ska hinna plocka undan efter hennes måltider och kanske hinna slänga i mig lite mat själv också. Det är verkligen inte lätt att få till allting nu, som det var i början. Då sov hon ju mest och hängde på mig (ville inte ligga ensam) och då var det lätt att ha med henne överallt och få saker gjorda. Nu krävs det lite mer planering och tiden mellan måltiderna går ju så fort så det är svårt att hinna med något tycker jag. My sover oftast en timme under förmiddagen och en halvtimme under eftermiddagen, så det ger ju inte så mycket "egen tid", men det är helt okej. Jag tycker det är kul att hon är med så mycket och att man kan kommunicera med henne på ett helt annat sätt nu än tidigare!

My vinkar och säger "häda" (hejdå) när man ska gå, vinkar även när man säger hej, pekar på allting och vill veta vad det heter och säger "dä" (där), pekar på saker hon vill ha, t ex vatten, pekar på lampan om man frågar var lampan är, och hon pekar även på mig och Micke om man frågar var mamma/pappa är. Hon klappar händerna och digagr med huvudet till musik.

Hon står stadigt själv sen hon var 8 månader ungefär och nu i veckan tog hon sina första steg. Hon kryper dock mest, men ibland vågar hon sig på att gå något steg eller två. Hon älskar fortfarande att härja runt i sin gåstol och att gå om man håller henne i ena handen.

Med maten går det oftast bra. Vi har haft en liten svacka nu, men jag försöker att inte göra någon stor affär av det och låter henne bara hållas. jag tror att hon vill fösöka äta själv, blir frustrerad när hon inte riktigt får till det, och då vill hon inte att jag matar henne. Men det går väl över så småningom.

Med sömnen går det sådär. Vi har haft en period som har varit helt okej med ca 3 uppvak/natt, varav ett mattillfälle (välling) och de andra två har hon somnat om på direkten när man vyssat henne lite. Nu de sista dagarna har hon dock vaknar mer och ofta genom att skrika rätt mycket. Det påminner lite om magknip, hon skriker liksom fast hon öppnar inte ögonen, och spänner hela kroppen som en planka. Det går över efter lite vaggande, men hon vaknar av det några gånger under natten. Funderar på om det kan vara fullkornsvällingen? Hon är sällan hård i magen, snarare tvärtom, men aldrig riktigt rinnigt, utan mest kladdigt. Hon bajsar oftast en gång per dag, och då oftast på morgonen. Det kanske bara är en period, men det verkar ju hänga ihop med aptiten också... hmmm. Fler tänder kanske?

En vanlig dag (dvs när vi inte har så mycket inplanerat, det kan lika gärna bli en dag på annan "ort" än hemma) med My ser ut ungefär såhär:
Vaknar någon gång mellan 06-08. Äter och leker inomhus.

Sover sitt förmiddagspass någon gång vid 09-10, ibland i samband med promenad och ibland inomhus. Beroende på när hon åt på morgonen kan det ha blivit ett litet mellis innan sovstunden.

Äter lunch vid 11-12 och efter det brukar vi försöka hitta på något. Antingen åker vi till stallet eller så träffar vi någon kompis eller så tar vi bara en liten tur utomhus.

Äter mellis vid 14-15 och tar sig sedan en liten tupplur på en halvtimme. Ofta sker det i bilen på väg från stallet eller från den aktivitet vi valt att göra efter lunchen.

Äter middag vid 17-18. Vi äter nästan alltid tillsammans med våra grannar, tillika makens bror med flickvän, så det brukar bli lites toj och stim och My gillar när det är lite folk runt omkring henne. Efter middagen leker vi inomhus och försöker sedan att varva ner lite med musik, lite sagor och ramsor och/eller bad. Efter pyjamasbyte myser vi lite i soffan och sen äter hon välling i gungstolen vid 19:30-20. Därefter borstar vi tänderna och sen är det dags att sova!

Ja, och så natten den blir ju som den blir =)

Ja, det var min roman det. Jag kommer säkert på en massa som jag missat att skriva, men det är ju bra, för då blir det fler inlägg;)





//julia
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Kul jag hänger på!

Maja föddes 23 feb, är alltså drygt 8 månader nu!(tiden rusar...)

Hon är en LÅNG tjej( 8050 g 75 cm lång på 8 mån kollen)

Hon är otroligt pigg och glad ständigt, enda gången det är gnälligt är när hon trillar, vilket börjar hända ex antal ggr dagligen nu. Hon tycker nämligen att hon kan gå själv... Hon ställer sig och går mot ALLT, sen får hon syn på något hon vill till, då släpper hon och går:crazy: Bara det att SÅ stadig är hon inte än, så hon kommer 2-3 steg sedan trillar hon och hon har inte reflexen att sätta sig på rumpan när balansen tryter än så det är panna, eller bakhuvud som får ta smällen... Har faktiskt införskaffat en sådan ful "hjälm" nu i skumgummi...

Maten går sisådär just nu, hon ska själv hela tiden...
Men har kommit på att hon får morotstavar(kokta) och små små köttbullar ätt stoppa i munnen själv, mellan det kan vi trycka in några skedar mat ;) Hon äter enbart hemlagad mat, totalvägar burkmaten...
Välling åt hon kvällstid i ca 1 månaden se ratade hon den helt också... Amma gör hon enbart på kvällen och en gång på natten, annars har hon inte ro till det...

Nätterna är underbara och har varit i stort sett hela tiden, hon sover riktigt bra, vaknar en gång runt 2 tiden o vill amma, sover annars själv i spjälsängen i eget rum.

Hon sover otroligt mycket även dagtid, sover ca 1 h på förmiddagen, 2h efter lunch och 30 min-1h på eftermiddagen. Men när hon är vaken är det verkligen fullfart hela tiden!

Hon säger "äta" om allt (och äter allt också... Hundmaten är favorit...) "appi" är Pappa, "ovve" är hundarna, sen är det en massa andra "ord" som vi inte listat ut betydelsen av ännu:D

Hon är som sagt en dam men mycket eget humör och vilja redan, det enda hon är "sen" med hittills är tänderna, hon har inte fått en enda ännu... Kanske för att jag hotade henne att hon inte skulle få amma när hon hade fått tänder :D (detta när hon var 4 månader och "bet" mig när hon ammade)

Jag njuter verkligen av varenda dag med Maja nu, SÅ kul att se och vara med om utvecklingen!

Bilder får komma imorgon!
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Emilia är född 8 mars, alltså 8 månader idag vilket hon firat med hög feber (men nu är den nere på 38,7 och hon far runt som en vilde).

På senaste kontrollen i veckan var hon 71 cm lång och vägde 7,8kg

Hon kryper sen hon var 6 månader och fort går det. Ungefär samtidigt började hon ställa sig upp mot saker, och nu står hon helt stadigt. Ramlar aldrig, hon går även ut med möbler och sätter sig på rumpan när hon blir trött. Hon har precis börjat släppa det hon håller i men klarar bara att stå ngr sekunder. Men sen hon lärde sig krypa är hon inte alls intresserad av att gå när man håller i händena.

Pratar gör hon massor, mammamma, papappa, dadada osv. När hon är trött och gnällig är det mycket mamamama och pappapa när hon leker och busig.

Leker själv så länge man är i närheten så hon kan se en, gå på toa när hon leker går inte, då blir hon jätteledsen och kryper efter.

Inga tänder än

Hon sover oftast 2 ggr/dag, en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Sen har hon börjat med att somna vid 20 tiden och sen bara sova en ½h och sen vilja leka igen och inte somna förren efter 23. Sen vaknar hon runt 5ggr/natt men då räcker det med lite vatten och napp så somnar hon oftast igen. Sen sover hon oftast till 9-halv 10.

Hon älskar mat, pasta är favoriten men hon äter allt.

Frukost (runt 10): Gröt med fruktpuré
Lunch (runt 13): En stor burk mat, lite frukt till efterrätt
Mellanmål: Oftast yoghurt med frukt-havre
Kväll: Hemlagad mat, en ganska stor potion
Vid läggdags: Välling, 1-2dl

Sen blir det lite frukt/grönsaksbitar, majskrok, rån och lite annat att sysselsätta sig med när vi äter.
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

kl

Kul med fler som hänger på! Låter som att vi har tre viljestarka, pigga och stadiga tjejer alla tre. Kul!!
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Då kommer väl Sebastian här som första grabb!
Född 23 februari så han är väl 8½ månad nu och ger oss inte en lugn stund här hemma.

Sebastian är en ganska enkel unge tror jag, han leker ganska bra på egen hand, vänder och vrider på sina leksaker och kan sitta länge länge och bara pilla på dem med tummen och pekfingret. En väldigt analytisk liten killa som ska kontrollera hur saker och ting fungerar. Sedan kanske tre veckor tillbaka, om inte fyra, så står han upp mot allting och går längs med möblerna. Sista en-två veckorna har han fått in tekniken bättre och bättre på att sätta sig ner när han ledsnat ur och vill vidare så nu trillar han väldigt sällan. Han har sista veckan blivit mycket stadigare när an står upp och börjar nu släppa taget emd en hand åt gången och sträcker sig oxå och byter stödpunkt lite hur som helst.
Han "kryper" med en rasande fart, sittandes på det högra underbenet och puttar på med vänster fot i marken.

Jag vet inte riktigt hur vi ska lägga upp maten, men det fungerar ganska bra som vi har det nu, han vaknar till någon gång vid 06 och ammar dagens enda mål. Har man tur somnar han om igen och sover kanske framåt 08, har man otur bestämmer han sig för att det är dags at gå upp och ofast reser han sig då mot fönsterbrädet och kastar väckarklockor, hudkrämstuber och diverse annat i huvudet på hans sovande föräldrar tills de behagar kliva upp. Lite beroende på humör och när han vaknade får han välling (220-270ml) vid 09-11-tiden och sover därefter (förhoppningsvis) en stund, allt från 30 minuter till ett par timmar.
Oftast blir det lunch vid 12-13, åt han förmiddagsvällingen tidigt och lunchen av någon anledning blir sen kan han äta lite fruktpure, fil eller smörgås däremellan. Till lunch blir det nästan jämt burkmat då den är mycket populärare än den jag lagar... Han äter allt som burkarna erbjuder men kan vara väldigt kinkig om det handlar om hemlagad mat! Eftermiddagen ser ut ungefär som förmiddagen, men oftast i omvänd ordning. Eventuellt någon fruktpure/fil/smörgås och sedan välling vid 16-tiden. Sen blir det kvällsgröt runt 19 och någon enstaka gång välling igen vid 23-24.
Vi försöker undvika att ge honom något "ätbart mellan 24 och 06 för att lära honom att sova den tiden, vaknar han kan han få vatten men oftast somnar han om med napp och lite rumpbuff.

Han är ganska pratsam av sig men säger just ingenting man kan göra ord av. Det är mest "Däh" och så kuttrar han lite som en duva mest hela tiden.
Vid 8 månader o 8 dagar var han 73 lång och vägde 9450gram (tror jag. ;) )
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

ofast reser han sig då mot fönsterbrädet och kastar väckarklockor, hudkrämstuber och diverse annat i huvudet på hans sovande föräldrar tills de behagar kliva upp.

Så gör Emilia också, vi har en hylla ovanför sängen som är perfekt att slänga ner saker från när jag tycker vi kan ligga kvar i sängen och mysa innan vi går upp.


Rolig krypstill Sebastian har :)
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Jag hakar på med våran Theo! För 31 mars räknas väl som början på året? ;) Han är alltså drygt 7 månader nu. Oj vad tiden går!

Theo är en väldigt bekväm kille som inte gör mer än nödvändigt! Han kan vända sig men han ser liksom ingen mening med det än så det händer inte ofta! Han har inget intresse av att äta själv, mer än majskrokar och smörgåsrån, och vi är glada så länge vi får ha skeden i fred! :angel: Han har heller inget intresse av att ställa sig upp mot saker, men han kan sitta bra och han står ofta på alla fyra och gungar med rumpan upp i luften! :love: Han sträcker sig dock väldigt mycket efter saker, så nu får man tänka på vad man ställer på tv-rumsbordet... Han når mycket när han far fram i sin gåstol!

Han är för tillfället väldigt fascinerad av lampor och skrattar högt när man frågar var lampan är och han hittar den. Lättroad... Road är han förresten för det mesta, han är oftast glad. Utom när han tappar saker eller när maten är slut. Då blir han LEDSEN! Riktigt ledsen. Inte arg eller förbannad, utan han gråter verkligen helt hjärtskärande... Det går dock över snabbt när man distraherar honom med nåt annat. Annars gråter han i stort sett bara när han är trött.

Theo har alltid "pratat" mycket. Han var nog 3-4 månader när han började med "bababa" och liknande. Ha har även ätit väldigt bra hela tiden och han har redan 4 tänder, så vi brukar säga att han är väldigt oralt utvecklad, men lite senare med motoriken... ;)

Ett vanligt dygn kan se ut ungefär så här:
ca 9.00 vaknar och får välling
Promenad på förmiddagen.
ca 12.00 lunch bestående av en liten burk barnmat + lite fruktpuré till efterrätt.
Sover antingen innan eller efter lunch, det varierar. Drygt en timme.
Eftermiddagen brukar vi leka, åka och handla, sjunga lite, lyssna på barnmusik. Lite olika.
ca 15.00 mellanmål bestående av fruktbägare + en halv banan
Sover vid 16-17tiden igen.
ca 18.00 gröt
Sen blir det oftast mys och bus i soffan, varvat med åkturer i gåstolen.
ca 20.30 välling
Somnar oftast runt 21.00 och sover sen ca 12 timmar utan att vakna.
Självklart får han även dricka (vatten) till maten!

För tillfället är gåstolen favorit så den åks det mycket i!

Theo använder inte napp. Han har aldrig velat ha den. Han suger inte heller på tummen. Än... Hoppas verkligen att han inte börjar!

Kul att läsa om era barn nästan samma ålder!
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Jag har en Saga här hemma. Föddes 9 januari (tror hon var försten ut bland bukebäbisarna 09 rätta mig gärna om jag har fel;)).

Saga har varit en liten strulmaja sen hon föddes. Haft det lite kämpigt med vikten och mycket mycket vakennätter fulla av skrik. Förklaringen fick vi när hon var 6 mån och fick konstaterad mjölkallergi. Vi har fortfarande svackor med hennes mage, vissa dagar och nätter är fortfarande fyllda av magknip och diareér även om det blivit mycket bättre.

Saga kryper i racerfart, började gå för 2 veckor sedan men völjer fortfarande att krypa om hon har bråttom till något tex kattmaten;).

Hon har radarblick när det gäller trappen, skulle vi råka glömma stänga grinden är hon uppe på övervåningen på 2 sek. Härom dagen klättrade hon upp på byrån i sitt rum genom att klättra på handtagen:o. Hon är sjövild om man jämför med storasyster som alltid varit väldigt lugn av sig.

Hon har ett otroligt temprament och blir skitsur när hon inte får som hon vill. Sova tycker Saga är en överskattad sysselsättning och är helst vaken dygnets alla timmar även om nattsömnen faktist har börjat bli lite bättre.

Hon är väldigt mammig och det värsta som finns är om mamma ska duscha, då ligger hon utanför duschen och skriker tills jag är klar.

Var på 10 mån koll igår och då vägde hon 7640gram och var 72cm lång. Har äntligen börjat lägga på sig lite i vikt.

Maten går sådär. Hon vill inte bli matad utan ska äta själv. Hon älskar pannkakor. Äter ca 1 gång per natt, nutramigen.

Hon kan vinka, klappa händerna och vet vart lampan är. Pratar mycket men väldigt lite är begripligt;). Säger dock mamma och det säger hon ca 3000gg per dag.
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Hej! Får jag som har en aprilbebis vara med? Känner mig inte som sommarmamma direkt :)

Lillebror är 6.5 månad och en stabil bit på 70 cm och knappt 9 kg. Jag har fått plocka fram ett par bodies i stl 86 redan! Han är en enormt go och glad och lättskött kille, är bara lessen när han är hungrig, trött, bajsat eller är sjuk. Sover mycket och bra med. Eftersom han är just lillebror får han hänga med på ett bananskal och anpassa sitt liv efter dagisrutiner och storasyskonets utelek och kompisträffar. Första barnet var mycket mer i centrum, nu har jag mest dåligt samvete åt båda hållen samtidigt för att jag skulle vilja kunna ge båda mer tid. Lillebror får t ex bara burkmat, storasyskonet lagade jag massor av egen barnmat till. Men jag tröstar mig med att de verkar nöjda båda två.

Just nu är Lillebror lite arg för det mesta, för han vill krypa men har inte klurat ut riktigt hur man gör. Han står och gungar i krypställning och ibland flyttar han benen, ibland armarna. Men han lyckas inte synka det så han kommer ingenstans, och ibland välter han. Han kan dock hasa, snurra och dra sig fram rätt bra så han blir inte kvar där man satt honom längre.

Våra dagar ser ut såhär ungefär:

06-07 Första målet för dagen, snuttar länge i vår säng, somnar sedan om.
08-09 Vaknar, händer ofta att jag måste väcka honom för att hinna till dagislämningen
09-10 Äter gröt. Favoriten är burkgröt, då kan han klämma i sig en hel burk.
Sover middag runt lunchtid, däckar oftast vid halvtolv men ibland hinner han äta lunch innan sovat. Äter 1/2 stor burk mat samt fruktpuré till efterrätt. Favoriten är Hipp, utan tvekan. Ammas till sömns eller somnar i vagnen om vi är på väg hem från ÖF, sover runt två timmar
15-16 Äter gröt eller mosad banan.
Kan evt sova någon timme på sen eftermiddag om han sovit lunch tidigt.
18 Middag, som lunchen.
20-21 Somnar för natten, äter 1-2 ggr per natt. Vi samsover och jag liggammar så jag somnar oftast ifrån matningen, är lite levande napp men det ger oss lugna tysta nätter så det får vara så. Lillebror tar inte napp längre så det funkar inte att söva om honom enkelt annat än med bröstet.
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Rolig tråd, kul att höra hur andras dagar ser ut!

Meja är född 10 mars, 8 månader idag! Hon kryper sedan ett par veckor, och har precis börjat ställa sig upp mot precis allt, ramlar ibland men oftast sätter hon sig på rumpan. Idag klättrade hon över armstödet på soffan :crazy: Som tur var höll jag i henne.

Hon har i ungefär 6 veckor strulat med sömn och mat. Hon äter ingen ersättning eller välling längre. Sover gör hon mellan oss, vägrar sova i spjälsängen (som aldrig varit problem innan).

Nu vaknade hon så jag hinner inte skriva så mkt mer, men en typisk dag ser ut såhär:

08 vaknar
09 frukost, gröt + fruktpuré
11-12 sover
12 lunch, hemlagad mat
15 mellis, banan
17 middag, hemlagad mat
20 turkisk yoghurt istället för välling

Sömnpassen på eftermiddagen varierar stort beroende på vad vi gör, men det brukar bli runt 2-3 timmar totalt under dagen, delat på 3 pass.

Hon snackar väldigt mycket, ord som vi lyckats urskilja är:

"Eee de" = Vad är det?
"Ninne" = Kisse
"Titta"
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Jaha ja, här hör väl Ella också hemma då efter som Syrran är med ( E och T är ju datumtvillingar )..

Nu ska vi se...

Nej det ska vi inte för nu vaknade liten skit, får återkomma :D
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

*kl*

Hm, ja vi har ju en februaribrutta, hon hade bråttom ut
(både datum och från öppningsvärkarna började till hon tryckte ut huvudet),
men i övrigt har hon inte haft bråttom :rofl:

Matglad men mjölkallergisk och antagligen något mer,
vad vete tusan men nätterna kräver fortfarande sockar på händerna
för att hon inte ska klia så förbålt.
Humör men ändå en tålig liten go filur.
Vi gick vilse förra veckan, efter drygt 4½ timme på min rygg
så var hon ändå nöjd.
Hon satt som ett solsken i pappas knä när vi väl kom hem,
medans jag satt och skallrade vid elementet. :o
Älskar storebror och hunden till max.

Kryper inte och jag tvivlar på att hon kommer göra det,
kör rumphas stilen istället, precis som mamma.
Usch jag ser alldeles för mycket likheter med mig överhuvudtaget :crazy:
Enda fördelen är väl att hon är långsam i utvecklingen som sin far så vi får hoppas att det bådar gott på något plan. :D
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Puttar lite!

Nu har tand nummer 5 och 6 spruckit igenom på Theo. Utan minsta gnäll! Det trodde vi inte för ett par månader sen, då han var en riktig drama-queen som gnällde för minsta lilla...

Han pratar fortfarande massor! Bababa, papapa och mamama!:love: Han säger även "disch" så fort han får syn på en lampa. Och "hech" när man kommer in till honom på morgonen. Vi tror såklart att han försöker säga hej... :p

Nån mer som har nåt att berätta?
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Vi väntar fortfarande på tänder, inte en antydan till någon tand. Men jag fick inte min första fören vid 10 månader och Emilia har gjort allt annat vid samma ålder som mig (sitta, krypa osv).

Sitter era bebisar stilla i matstolen? Emilia vill bara ställa sig i den hela tiden, inte lätt att mata/äta då.
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Nja ställa sig upp gör hon inte men hon studsar liksom och skjuter ifrån med fötterna, kastar sig och spottar!!
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Vi väntar fortfarande på tänder, inte en antydan till någon tand. Men jag fick inte min första fören vid 10 månader och Emilia har gjort allt annat vid samma ålder som mig (sitta, krypa osv).

Sitter era bebisar stilla i matstolen? Emilia vill bara ställa sig i den hela tiden, inte lätt att mata/äta då.


Inga tendenser alls till att ställa sig! Och absolut inte i matstolen! Där får man ju mat... Theo sitter och gapar som en fågelunge när man matar honom. Går det inte tillräckligt fort så blir han sur!
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Lillebror har nu blivit sju månader och firar det med att krypa med god fart och jobba på att ställa sig upp mot saker. Igår lärde han sig att om man ställer sig upp i badkaret medan man badar får man otäcka blåmärken i pannan. Idag testade han däremot att ställa sig upp lutad mot utsidan av karet och kolla på när storasyskonet badar, det var jättekul. De bytte badleksaker med varann och skrattade massor :love: Dock måste man sitta precis bakom honom när han ståtränar för han är rejält rund under fötterna.

Inga tänder än tackolov! Det gör så ont att bli biten vid amning. Annars ammar jag allt mindre på dagtid. Igår somnade han i vagnen vid sovstunden så jag behövde inte amma till sömns. Insåg vid halvsjutiden att hmmm, jag har inte ammat på tolv timmar och nu läcker jag.

Hur mycket sover era på dagtid nu? Lillebror har ett långpass på 2h sen förmiddag och sen en powernap vid ca 17, den senare kan han ibland hoppa över. Vaken kille detdär!
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Så gör Lillebror med! Och så smäller han skallen i ryggstödet, och så blir han arg över det och studsar ännu mer :crazy: En liten arg skrikande evighetsmaskin!
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Nu måste vi sänka spjälsängen igen, Emilia var nästan påväg att hoppa ur den, tur att hennes pappa var nära och kunde fånga henne. Nu måste vi ha botten ända nere vid golvet, vet inte riktigt hur jag ska nå ner till henne där med det går kanske att sänka ner långsidan också. Ibland är det inte bra att ha en rörlig och vild bebis.
 
Sv: Vi med bebisar födda i början av år 2009

Lägg något mjukt under/bredvid hennes säng, det har vi runt våran ifall att...
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 712
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Nepenthe
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: cherie
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 177
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp