Vi med Boxer

Eligible

Trådstartare
Här tänkte jag att alla boxer-människor på buke kundes samlas och prata om våra härliga hundar! :)

Skriv gärna en presentation om dig själv och din hund!

Själv har jag en 4årig boxerhane vid namn Bacco. Vi tränar lydnad och lite spår. Han är min första egna hund och jag kommer aldrig någonsin att välja en annan ras! :D
 
Sv: Vi med Boxer

Jag har också boxer :D Min tik är 6månader, också min första egna hund och jag kommer heller aldrig välja någon annan ras!

Vart kommer din ifrån? Kan du inte lägga upp en bild? :)
 
Sv: Vi med Boxer

Vi har 2 st soffvärmare:bump:
En tik på 6 år o en hane på 5 år . Skulle inte byta dessa mot allt smör i Småland.
Såå goa...
 
Sv: Vi med Boxer

Jag har ingen bild på denna datorn, men jag kan fixa det sen! :)
Han kommer från Brukstorpets. Vart kommer din ifrån?
 
Sv: Vi med Boxer

Jag har en 9 månaders Boxer kille som är bara så bäst:)
 
Sv: Vi med Boxer

Förlåt för lite trådkapning:
Men jag måste fråga er boxer människor.

Är Boxer en Dregglig hund?
Har en vän som har en och det är slem överallt.
 
Sv: Vi med Boxer

Min boxer dregglar när han är stressad, anfådd, eller har druckit. Inte annars.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med Boxer

Ja det får du göra :) Min kommer från Nomina. Hur går det med lydnaden och spåret då? tävlar du?
 
Sv: Vi med Boxer

Förlåt för lite trådkapning:
Men jag måste fråga er boxer människor.

Är Boxer en Dregglig hund?
Har en vän som har en och det är slem överallt.

Min tjej dreglar inte alls, eller jo när hon druckit vatten.. Men sen har inte min sådär jätte hängande läppar heller så..
 
Sv: Vi med Boxer

Mina är vakt,sällskap och familjehundar.Skulle gärna gå lite mer på eftersöks och spårkurser när tiden finns.
Mina dreglar lite också när dom sprungit mkt och dricker mkt vatten .
Men det gör väl inte så mycket....
Har bilder på datorn men får ju :devil: inte ut dom här.
 
Sv: Vi med Boxer

Jodå det går bra... :) Spårar inte sådär jättemycket, och vi har aldrig tävlat i de, men lydnaden tävlar vi i och vi har fått första pris i ettan.. :) De fick vi i början av juili med 179p.
Tävlar du nåt med din? Ska du till boxer sm i helgen?
 
Sv: Vi med Boxer

Har du lagt upp bilderna på någon fotosida som pixbox, photobucket eller nått? Bilder måste va uppladdade från din dator på någon sån sida för att man ska kunna visa dom här på buke. Finns nog fler trådar tex. i "bukefalos-hjälp" som förklarar lite bättre hur man gör..
 
Sv: Vi med Boxer

Jodå det går bra... :) Spårar inte sådär jättemycket, och vi har aldrig tävlat i de, men lydnaden tävlar vi i och vi har fått första pris i ettan.. :) De fick vi i början av juili med 179p.
Tävlar du nåt med din? Ska du till boxer sm i helgen?

Vad roligt :D Grattis till förstapriset! :bump:
Jag tävlar inte nått med min än, förutom utställningar då, hon är bara 6månader.. men jag vill tävla lydnad sen, har tänkt mig att hon ska va startklar för ettan när hon är 1,5år. Hade tänkt tävla rapport också :)

Japp vi ska dit på lördagen och ställa ut :D Ska bli jätte kul! Jag ska ev. ställa hennes brorsa också. Ska du dit?
 
Sv: Vi med Boxer

Va roligt! :)
Jag har tävlat med min när han var lite yngre (Ca 2år) men då gick de inget vidare. Förra året började vi jobba mkt på ledarskap och då kom liksom tävlingslydnaden också framåt. Så det va peppande!
Jadå jag ska dit och jag ska tävla i lydnaden. Mest för skojs skull, vi har ju redan första priset! :)
 
Sv: Vi med Boxer

Va roligt! :)
Jag har tävlat med min när han var lite yngre (Ca 2år) men då gick de inget vidare. Förra året började vi jobba mkt på ledarskap och då kom liksom tävlingslydnaden också framåt. Så det va peppande!
Jadå jag ska dit och jag ska tävla i lydnaden. Mest för skojs skull, vi har ju redan första priset! :)

Nej men det är ju så olika, hur fort dom mognar och så.. fast boxrar blir ju aldrig riktigt mogna :p det är ju inte säkert att jag kan starta när hon är 1,5år heller men det är ett mål bara. Vi går mycket kurser eftersom hon är min första egna hund, vi har gått valpkurs och lydnadskurs och nästa helg börjar vår unghundskurs samt att vi väntar på plats i spårkurs och rapportkurs.
Kul med lydnaden, du ska inte satsa på ett LP1 då? Ska du bara dit på fredagen?
 
Sv: Vi med Boxer

Nej jag satsar inte direkt på nåt LP 1.. Sen kanske det möjligtvis blir så att jag tävlar ettan flera gånger, och uppnår LP1, då jag vill hålla igång tävlingen och vi inte är klara för tvåan förens kanske i vår. Nej nej, vi stannar heeela helgen! :) Vi ska bo i stuga med ett par boxer-vänner. :) Bor du i närheten eller ska ni övernatta/bara vara över dagen?
 
Sv: Vi med Boxer

Nemen åh vilken lyx då, fan vad roligt :D vi ska bara dit på lördagen tyvärr, fast det ska ju bli kul det med! Det är 32tikvalpar och 23hanvalpar anmälda, snacka om konkurrens!
 
Sv: Vi med Boxer

Jaha, va synd att ni inte ska stanna över... För isf hade vi ju kunnat ses på kamratfesten... :D
Oj, ja de va en väldans konkurrens! Jag är inte ett dugg intresserad av utställning, men jag hoppas det kommer att gå bra för er! :)
 
Sv: Vi med Boxer

Ja det är synd, det hade vart roligt! Men vi åker från göteborg på fredag kväll så vi skulle ändå inte hinna :p
Jag var inte heller intresserad av utställning egentligen (innan jag testa), men jag tycker det är så roligt att tävla och utställning är ju typ det ända jag kan syssla med nu när hon är så liten.. dessutom tycker jag det är skitkul, det trodde jag aldrig! Fast det kanske är för att det gått så bra :D

Just nu har jag en boxerhane hemma hos mej också och det är fullrulle kan jag lova, inte en lugn stund här inte...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 880
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
747
Senast: Trassel12
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp