Vi med Staffar!

N

Naggur01

Det finns ju en amstafftråd så nu måste vi ju ha en stafftråd åxå.

Här är min Malte. Han är 1,5 år och kommer från Tricky Treet´s kennel

88188_1284192997.jpg


Min gamla hund Troll, import från england. Är 3,5 år. Nu bor Troll med husse (jag och husse separerade) men är hos mig ibland ändå=)

56568_1282926551.jpg
 
Sv: Vi med Staffar!

Åh, äntligen en tråd för mig. :)

Här är mitt hjärtegryn.
Meder´s GoldDog Chinwendu är hans namn och han blev nyligen 6 månader gammal.

Grim är det han kallas i vanliga fall, även om namn såsom pucko, flygande köttbullen m.m används. :p

101016-023_112389231.jpg


101016-029_112389403.jpg
 
Sv: Vi med Staffar!

Hej! Va sött med dom stora öronen till det lilla huvudet=D

Vad gör du med din jycke? Ställer ut?
 
Sv: Vi med Staffar!

Tanken är väl att vi ska prova på det mesta så småningom - utställning, agility, spår, weight pull etc.
Så får vi se vad som passar oss bäst. :)
 
Sv: Vi med Staffar!

Min staffe heter Korax, men lyssnar mest och bäst på Apan. Han är snart sex år och kommer ifrån en privat uppfödare nedåt landet.

apasnygg.jpg


Han är bara en sällskapsgris. :)
 
Sv: Vi med Staffar!

Jag tror ingen har missat vad min ministridsgris heter egentligen ;-)

Zaga är 3½ år nu och förnärvarande konvalescent och vi hoppas på att hon ska slippa amputera sin tå =(. När hon är frisk tränar vi både lydnad och spår, självklart är hon en klockren nannydog också..

Dagen innan vi fick tillökning i familjen i form av en alien aká super söt unge ..
26692613.jpg


28946930.jpg


23518_369787516640_593031640_4078322_7029642_n.jpg
 
Sv: Vi med Staffar!

Jag får väl bidra med en relativt ny bild på min mupp, som växer så det knakar.
Hela 7 månader gammal nu. :)

Här tillsammans med bästa kompisen.
101111-011_116687970.jpg
 
Sv: Vi med Staffar!

Berätta lite om den=)
Vart den kommer ifrån och så=)
 
Sv: Vi med Staffar!

Peppar peppar så har Zaga varit ohalt nu en längre period, men jag anar tyvärr att hon ändå har ont..

Jag funderar i ärlighetens namn på att amuptera hennes tå(jävlel) iallafall för hennes skull..

Suck, att allt ska vara så svårt..
 
Sv: Vi med Staffar!

Peppar peppar så har Zaga varit ohalt nu en längre period, men jag anar tyvärr att hon ändå har ont..

Jag funderar i ärlighetens namn på att amuptera hennes tå(jävlel) iallafall för hennes skull..

Suck, att allt ska vara så svårt..

Zaga är så förbaskat snygg alltså!:love:

Men vad har hänt med hennes tå?

En vän till mig har nyss-alltså för ett par dagar sedan-amupterat sin unghunds ena tå. Op gick bra och det läker väldigt fint.:)
 
Sv: Vi med Staffar!

Brutentåled ( krossad? ) som ingen vet upptäckte, smärta och sattyg = nu artros i tåleden =/
 
Sv: Vi med Staffar!

Men åh nej!:(
Hur länge har hon gått med den nu då? Vilken tå är det?
Vad har veterinär sagt?
 
Sv: Vi med Staffar!

Ingen vet säkert med den veterinär som satte diagnosen ( efter en mängd besök hos andra veterinärer ) träffade vi i september. Han sa att vi kan sjukgymnastisera, ev simma och se om det bli bättre, annars amputation. Jag känner nu att det kanske är bättre att ta bort tån direkt så hon slipper gå igenom stressande gymnastik med smärta..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 199
Senast: geting
·
Hundträning Hej, vi har två tikar - mor och dotter. Jakthundar så vistas i hundgård dagtid och de bor hos min särbo så jag är bara där på...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 574
Senast: Kraxa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp