Vi med stor rumpa och breda lår. Minst st 48.

D

Dressyrponny

Hejsan.
Nu tänkte jag skapa en tråd för oss med stor rumpa och breda lår så kallade ridlår eller vad man vill säga. Tråden är för oss men minst st 48 i byxor alltså xxl.
:)
Jag vill bland annat veta vilken sorts sadel ni har till eran häst. Modell märke och tum?
Samt vad ni får för reaktion när ni rider osv.

Detta är ingen tråd för oss "feta" som vill som alla säger svälla upp mer utan en pepp tråd som kan hjälpa oss att kanske gå ner i vikt och ge feedback ihop.

Jag själv har svårt att hitta en bra passande sadel till mig men hästen har lättare.
Jag skall ha minst som det är nu runt 18tum och ej med cutback eftersom det gör sadeln mindre och man känner sig ihopträngd i den.
Folks reaktion till mig är inte så mkt men fått höra att jag är en stor tjej men inget gnäll på hur jag rider.
Kämpar själv på att gå ner i vikt och vill gärna ha fler.
Vill ha tips på en bra sadel till oss med "massa"
Folk tror att bara för man är knubbig så rider vi sämre men även vi är mycket bra i ridning.

Jag vet att hästens bästa är först men måste även passa ryttarens rumpa. I en del sadlar sitter jag så långt bak att man nästan sitter på bakvalvet men vill ha en sadel som jag sitter som man ska i. Syntet sadeln jag har sitter jag bra i men nästan mot bakvalvet. den är 17,5 tum cutback och så.


Vill ( om jag kunde bestämma) inte ha folk i storlek medium eller small eller så som svarar utan detta är en tråd för oss runda som behöver lite mer hjälp med alla hästprodukter på marknaden.

Lägg gärna in en bild på er och er häst så vi kan se hur vi ser ut.
Jag skall leta efter en bra bild på oss.
Jag är visserligen stor men rider mkt bra och har bra balans och hästen trivs med mig och jag med hästen men har bara svårt att hitta bra passande ryttarutrustning.

Hoppas på en bra sadel för mig minst 18 tum som även passar hästen dvs mer rundskuren eller kortare.:laugh:
 
Sv: Vi med stor rumpa och breda lår. Minst st 48.

Jag har ju " bara " stl 46, men kan ju visa hur jag ser ut.
Jag vet inte om jag egentligen ser så stor ut just runt lår och rumpa , är ganska kort och kompakt, tror jag, mycket sitter på höfter, bröst och mage, men visst har rumpan blivit bredare sista åren.

Jag har en stocksadel på 17,5 och tycker det finns gott om plats i den.
Imorgon ska jag få hem en westernsadel som jag hoppas jag ska få plats i :)

29286133.jpg
 
Sv: Vi med stor rumpa och breda lår. Minst st 48.

Jag har storlek 46-48 och har en Espaniola-sadel. Men jag brukar få plats i många sadlar konstigt nog.
 
Sv: Vi med stor rumpa och breda lår. Minst st 48.

Ja har storlek 46-48. Och hästen jag rider (inte min egen) har en syntet sadel från h**ks. Den är i storlek 17.5 och inte cutback. Den får jag bra plats i. men tycker de är synd bara att den inte är så djup i sitsen som man skulle vilja ha, men men, man kan ju inte få allt. :)
 
Sv: Vi med stor rumpa och breda lår. Minst st 48.

Kan sadelproblemet hänga ihop med storleken på byxor/rumpa och att du heter Dressyrponny, alltså rider en ponny?
 
Sv: Vi med stor rumpa och breda lår. Minst st 48.

Nej. Han kan ha större sadlar till 18 tum. Men skall då vara kortare modell och mer rundskuren.
Men har svårt att hitta en bra.
Inga problem för varken mig eller hästen.

Syntetsadeln ifrån h**ks är bra. Men vill ha en bättre än den.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 704
Senast: Mogge
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 124
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 517
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp