Bukefalos 28 år!

Vi med valpar

S

SandraW89

Tänkte starta en tråd om oss som nyligen hämtat hem valp! Kul att diskutera alla roliga och mindre roliga incidenter som händer under denna spännande tid.

Jag och min sambo hämtade hem våran lilla lagottohane för en vecka sen. Han är 3,5 månad, lite äldre än de vanligtvis är vilket än så länge har varit väldigt bra :laugh:
Rumsrenheten går upp och ner, det brukar bli en olycka om dagen inne men det går som sagt upp och ner.

Här har ni honom, våran Hugo

p5130033_38689370.jpg
 
Sv: Vi med valpar

Här är en till! *räcker upp handen* :bump:
Hämtade hem min kille för dryga månaden sen, en blandning cocker/tibbe.
Vääärldens mysigaste och busigaste! :) Även här går det upp och ner med rumsrenheten, men nu märker man att det går åt rätt håll! Just nu "tränar" vi på att man faktiskt kan göra sina bestyr utanför den egna tomten oxå! :idea:
I det stora hela njuter jag av min lille bebis och kan inte vänta tills vi åker hem och jag får visa upp honom för alla nära och kära (pluggar på annan ort), han är efterlängtad kan jag säga! :grin::p

Bilder på underverket:

44128_1241601821.jpg


61027_1241871889.jpg


40961_1241871895.jpg
 
Sv: Vi med valpar

jag och min sambo hämtade vår golden/munsterländer tik för snart 3 veckor sedan:) hon blir 12 veckor på söndag. idag fick hon sin sista vaccinationsspruta så just nu är hon bara väldigt slö.
Hon är jätteduktig och lyhörd och lär sig allt man vill. näst intill rumsren, men självklart händr det olyckor ibland:) Det är så undrbart att ha valp igen.

ska lägga in lite nya bilder , men visar en redan visad bild så länge:)
27363487.jpg
 
Sv: Vi med valpar

*kl*

På tal om vaccinationssprutan, tror vet gjorde en miss och gav min nån form av uppåt-jack istället! :grin: Verkade vara en riktig energi-boost! :p
 
Sv: Vi med valpar

hihi! ja ibland kan det ju faktiskt bli lite fel:) nu börjar hon iaf vakna till liv lite här:)

men du! jag kan inte se dina bilder!
 
Sv: Vi med valpar

Min Valp börjar bli stor.
Rottwiler 7 mån i morgon.
Tiden går fort. Hon väger nu redan 32 kg. En livlig krabat.
 
Sv: Vi med valpar

Ah, gör ett nytt försök. Brukar krångla att lägga upp bilder från Bdb ibland har jag märkt... Men nu så! :)

27636554.jpg


27636550.jpg


27636552.jpg
 
Sv: Vi med valpar

Du måste lägga upp bilderna på någon internetsida först, t.ex Bilddagboken (som tyvärr krånglar ofta) eller Pixbox. Sedan länkar du genom att klicka på "bild-ikonen" och kopierar in adressen till bilden.
 
Sv: Vi med valpar

hänger på här som BLIVANDE valpägare om drygt två veckor är det dags att hämta hem en brun liten labbe valp så ni lär ju hör mer från oss

// vickis som redan drömmer :D
 
Sv: Vi med valpar

Kul tråd! Det är idag 9 dagar sen vi hämtade hem Sigge, vår svarta dvärgschnauzerkille. Han är nu 10 veckor gammal och här händer det saker mest hela tiden.

Rumsrenheten går väl sådär, framåt i alla fall tror jag. Att kissa/bajsa ute är inga problem men han kissar inne också.
Inkallning är inga problem (han lärde sig komma när man ropar redan hos uppfödaren och det verkar sitta :)).

Idag har vi cyklat för första gången! (läs: Matte cyklar, Sigge sitter i cykelkorgen). Gick jättebra. Han fick åka med upp till universitetet när mina handledare med kort varsel bestämde sig för möte.

IMG_0913.jpg


IMG_0885.jpg
 
Sv: Vi med valpar

Du måste lägga upp bilderna på någon internetsida först, t.ex Bilddagboken (som tyvärr krånglar ofta) eller Pixbox. Sedan länkar du genom att klicka på "bild-ikonen" och kopierar in adressen till bilden.
Jag använder pixbox. men lyckas inte hitta detta
 
Sv: Vi med valpar

Tryck på "Meny" på vänsterkanten -> Länka till den här bilden ->
ex. Kod nr 2 (Kod att använda i forum).

Då visas bilderna direkt:)
 
Sv: Vi med valpar

Du klickar som sagt på "meny", sedan "länka till denna bild", välj t.ex. medium på storlek. Scrolla sedan ner, jag brukar kopiera den nedersta adressen. Sen går du till inlägget här, klickar på "infoga bild" och så klistrar du in adressen din.
Hoppas det funkar! :)
 
Sv: Vi med valpar

Nu såg jag att den funkade! :D Klickar man på den kommer man även till albumet! :idea: Väldigt fin tjej du har! :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 948
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 471
Senast: s957
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp