Vi mötte en älgko med två nyfödda kalvar i skogen igår!!

R

Rigoletto

Igår när jag var ute och gick kvällspromenaden med min hund gick jag in på en sån här gammal väg som blivit när dom avverkat skog. Jag gick o njöt av tystnaden och lugnet och fågelkvittret när det knakar till ca 30 meter nedanför mej! Där står det en älgko med två kalvar!!
Först blev jag lite rädd, för korna kan ju ha lite humör när dom går med sina "barn". Men dom klev iväg åt andra hållet, jag stod kvar och tittade och gick sen vidare. Min hund var så himla duktig och stod helt stilla och var tyst och bara kikade hon oxå!!
Just då kände jag att livet var underbart!!! :)
 
Sv: Vi mötte en älgko med två nyfödda kalvar i skogen igår!!

Rigoletto skrev:
Igår när jag var ute och gick kvällspromenaden med min hund gick jag in på en sån här gammal väg som blivit när dom avverkat skog. Jag gick o njöt av tystnaden och lugnet och fågelkvittret när det knakar till ca 30 meter nedanför mej! Där står det en älgko med två kalvar!!
Först blev jag lite rädd, för korna kan ju ha lite humör när dom går med sina "barn". Men dom klev iväg åt andra hållet, jag stod kvar och tittade och gick sen vidare. Min hund var så himla duktig och stod helt stilla och var tyst och bara kikade hon oxå!!
Just då kände jag att livet var underbart!!! :)

Ja du i de ögonblicken är livet riktigt underbart:bump: Men det är som du säger, äglkorna kan vara riktigt aggressiva när dom har små kalvar vid sin sida, så man får vara på sin vakt och försöka att inte komma allt för nära! :eek:
 
Sv: Vi mötte en älgko med två nyfödda kalvar i skogen igår!!

Åh så trevligt. Vi har en älgko som går här hemma som antagligen ska kalva när som helst så jag har kameran med mig när jag är ute och går.
 
Sv: Vi mötte en älgko med två nyfödda kalvar i skogen igår!!

Själv möte jagt räven idag och åhh vad söt den var.

Hade kameran med mig men hann inte få upp den såklart förräns den var en bit ifrån så bilderna vart sådär. =)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund I lägenhetshuset jag bor i nu är det ett par som har sina två hundar lösa ute på tomten som hör till lägenheterna. Det är ett litet...
Svar
9
· Visningar
1 288
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 052
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp