Vi ses på andra sidan Daniel

-Catherine-

Trådstartare
Ikväll dog min chinchilla Daniel. Han blev bara sex månader, men under den korta tiden stal han våra hjärtan.

När jag kom upp från stallet ikväll så säger min man att Daniel är sjuk. Jag tog ut honom och han var alldeles lealös och det rann urin ur honom. Jag la honom i en filt i mitt knä och försökte se om han hade några skador, men allt var som vanligt.

Han verkade dock ha ont, han gnällde svagt då och då och jag tyckte han var så trött i blicken. Blinkreflexerna verkade dock vara normala.

Jag höll honom i famnen och ringde vet i Uppsala (enda numret jag hade i skallen). Där visste de dock inte ett smack om chinchillor och hon rekommenderade mig istället till min distriktsveterinär. Jag ringde henne men inte heller hon verkade veta ngt om dess små djur.

När jag hade henne i telefonen började Daniel att gnälla lite högre och fick som små kramper. Det lät nästan som om han fick ett astmaanfall, otäckt var det, jag kunde ju inget göra.

En minut senare var han stilla, det var över...

Nu ligger han nedbäddad i en ask i stallet, enda stället som var svalt. Veterinären erbjöd mig en obduktion, jag tror jag skall tacka ja till det, jag måste få veta vad som tog livet av min fina lilla grå kille...

Tänk att en sådan liten varelse kan skapa ett sådant stort hål efter sig...

:cry:
 
Sv: Vi ses på andra sidan Daniel

Usch, vad tråkigt :cry: Tänker på Er! Hoppas att ni får reda på vad som var felet...
 
Sv: Vi ses på andra sidan Daniel

*stor tröstkram*

Tycker också ni ska låta obducera honom. Det där verkar ju jättekonstigt. Har ni fler chillor? Verkar de vara ok?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård En häst i stallet har blivit ömfotad helt utan anledning. Och jag funderar på om det kan vara en lättare fångvarning på den? Men jag...
2
Svar
38
· Visningar
8 669
Senast: Nominous
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
12 914
Senast: skuggi
·
Avel Vi är sju familjer som bor på en gård (inget kollektiv alltså utan alla familjer har varsin lägenhet). Klockan var ungefär halv två på...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
15 491
Senast: Aliche
·
L
Träning Finns det några förstående o stöttande människor här? Jag behöver lite uppmuntran då jag håller på att ge upp... Har ridit i halva mitt...
2
Svar
24
· Visningar
2 751
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp