Vi som bär i sjal och sele 2

Du är inte ensam. Jag fick också ont av att bära i sele/sjal men då har jag problem med rygg, nacke och axlar så jag har mer eller mindre ont hela tiden. Ibland blev det dock en aning bättre efter att jag burit på ryggen för att jag fick tänka på hållningen men under tiden jag bar blev jag alltid trött i ryggen och fick ont lite här och där.

Jag var säkert klen i musklerna för min bålmuskulatur påverkades ganska mycket av att ha varit gravid.

”Skönt” att jag inte är ensam. Sambon känner ingenting när han bär medan jag känner ganska omgående. Jag har nog dålig hållning och har en svank som talar emot mig tror jag 😅
 
”Skönt” att jag inte är ensam. Sambon känner ingenting när han bär medan jag känner ganska omgående. Jag har nog dålig hållning och har en svank som talar emot mig tror jag 😅
Jag fick bättre hållning av att bära i sele/sjal. Och det var mycket tyngre/smärtsamt att bära utan, på höften.
Däremot kunde jag bara ha sjal eller onbuhimo. Alla selar med midjebälte som jag provade gjorde ont pga separerade magmuskler.
 
Lånar tråd.

Har kommit över en begagnad bärsele Ergobaby Original - är det någon som har nån erfarenhet av en sådan jämfört med en Babybjörn Mini för spädbarn? Jag vet att man behöver ett spädbarnsinlägg i Ergobaby-selen, men funderar på om man istället ska försöka få tag på Babybjörn Mini för den första tiden med bebis. Tycker den ser mysigare ut. :p
 
Lånar tråd.

Har kommit över en begagnad bärsele Ergobaby Original - är det någon som har nån erfarenhet av en sådan jämfört med en Babybjörn Mini för spädbarn? Jag vet att man behöver ett spädbarnsinlägg i Ergobaby-selen, men funderar på om man istället ska försöka få tag på Babybjörn Mini för den första tiden med bebis. Tycker den ser mysigare ut. :p
Då skulle jag hellre hitta en Ergobaby Embrace. Helt suverän första tiden!
 
Lånar tråd.

Har kommit över en begagnad bärsele Ergobaby Original - är det någon som har nån erfarenhet av en sådan jämfört med en Babybjörn Mini för spädbarn? Jag vet att man behöver ett spädbarnsinlägg i Ergobaby-selen, men funderar på om man istället ska försöka få tag på Babybjörn Mini för den första tiden med bebis. Tycker den ser mysigare ut. :p
Jag tycker att ergobaby original är en fantastisk sele från ca 3-4 månader. Otroligt avlastande tycker jag. Den blev min och makens favorit. Trots att vi testat en del mer "fancy" selar så var det ergobaby vi sparade till barn nr 2. Men som sagt, lite onödigt bökigt med inlägget för nyfödd. Ergobaby embrace var super till nyfödd tyckte vi också. :)
 
@Ingela_S Skulle också välja Ergobaby, vi har haft Ergobaby adapt till båda barnen och är jättenöjda. Funkar utan inlägg från nyfödd och utan problem upp till 1,5-2 år :)

Tack för input! Hittade faktiskt en begagnad Ergobaby Embrace i grannbyn som jag köpte, så nu har vi både Embrace- och Original-modellen. Så får vi testa och se hur det funkar. Svårt att avgöra med en nallebjörn som försökskanin istället för en riktig bebis.
 
Fyndade en Ergobaby omni 360 på Black Friday för 1300kr (ny!).
Hade en Ergobaby original (?) till dottern som vi gillade väldigt mkt förutom att det inte gick att bära framåtvänd. Sålde den och har spanat på en Ergobaby begagnat men priserna ligger dyrare än vad jag fick en ny för så jag är nöjd!

Tycker det känns som han sitter bra i den!

70EF2DBC-CFAF-4014-9310-40050BEAC988.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 926
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Nu ligger jag här igen som en ”helikopter” och vänder och vrider och försöker sova, men det går inte. Är trött egentligen men hjärnan...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 895
Senast: kbtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp