Vi som bär i sjal och sele 2

Fick en son i lördags och hade snöat in på bärande under graviditeten så jag hade köpt på mig en ergobaby-sele, en tricotsjal, en ringsjal och en långsjal. Mina traderafynd selen och ringsjalen är favoriterna hittills! 😃 Min man bär i selen och jag har insett hur himla smidigt det är att amma i ringsjalen. Dessutom kan man ju ta svansen på ringsjalen och ha som lite insynsskydd över bebisens huvud när man ammar vilket gjorde att jag tyckte att det kändes helt ok att fika med släkten och amma samtidigt. Var lite orolig över att det skulle kännas obekvämt och "naket".

Undrar om jag kommer komma överens med de längre sjalarna också sedan eller om det är så att jag har lite för lite tålamod för det... Hur var det för er, kände ni direkt om långsjal var något för er eller har ni ändrat åsikt efter ett tag? :)
Jag tycker långsjal är lite krångligt. Men det är nog för att jag saknar tålamod :o.
Sele har jag föredragit, även pappan.
Ringsjal har jag kört ibland och köpte nyligen en onbuhimo jag ska lära mig få upp höjden på bara.
 
Jag tycker långsjal är lite krångligt. Men det är nog för att jag saknar tålamod :o.
Sele har jag föredragit, även pappan.
Ringsjal har jag kört ibland och köpte nyligen en onbuhimo jag ska lära mig få upp höjden på bara.

Jag tycker också att det verkar lite krångligt, det är liksom så mycket tyg åt alla håll att hålla ordning på. Men får man till det bra är det säkert superavlastande. Och så ser det så mysigt ut. :p Jag hade tricotsjalen med till BB men fick inte riktigt till det. Det blev för slappt och för tight samtidigt på något underligt vis..
 
Jag tycker också att det verkar lite krångligt, det är liksom så mycket tyg åt alla håll att hålla ordning på. Men får man till det bra är det säkert superavlastande. Och så ser det så mysigt ut. :p Jag hade tricotsjalen med till BB men fick inte riktigt till det. Det blev för slappt och för tight samtidigt på något underligt vis..
Jag kör en del med trikåsjal, men är nyfiken på att testa ringsjal😁 Efter de tre första knytförsöken med trikån (då det blev acceptabelt, men lite för löst och lite för hårt) tycker jag att jag numera får till det rätt bra, men visst är det lite meckigare än Ergobabyn, tex. Min lille trivs dock väldigt bra med att bli så omfamnad som han blir av trikåsjalen och även om han oftast trivs utmärkt i Ergobabyn upplever jag att trikån gör ett bättre jobb med att lugna en orolig bebis. Dessutom uppskattar jag, som bär rätt mycket, att få omväxling i belastningen.

Om jag vill ge mig på ringsjal för alla de gånger jag känner mig fjättrad vid soffan av maratonamningar och för nattlig sövning av orolig unge, vilken sjal ska jag köpa? Helst vill jag köpa begagnad, vad ska jag titta efter?
 
Jag tyckte inte långsjal var särskilt krångligt men använde oftare selen ändå pga enklare och stabilare med en bebis som både lutar och vrider sig och försöker hoppa ur sätet ibland 😅
Men sen lärde jag mig ruck och köpte en sjal i bas -3 samt har fått låna en helt fantastisk sjal av en otroligt snäll vän i bas -2 och de tycker jag är sjukt smidiga! Typ enklare än sele ju nästan 😍 Och jag tycker sjal är det som avlastar bäst och känns mysigast när man får till det även om jag verkligen verkligen gillar vår Integra-sele också!

Ringsjal är faktiskt ingen favorit här då jag inte gillar snedbelastningen, känner snabbt av det i ryggen tyvärr! Alltså efter bara 10-15 minuter 😕
 
Jag kör en del med trikåsjal, men är nyfiken på att testa ringsjal😁 Efter de tre första knytförsöken med trikån (då det blev acceptabelt, men lite för löst och lite för hårt) tycker jag att jag numera får till det rätt bra, men visst är det lite meckigare än Ergobabyn, tex. Min lille trivs dock väldigt bra med att bli så omfamnad som han blir av trikåsjalen och även om han oftast trivs utmärkt i Ergobabyn upplever jag att trikån gör ett bättre jobb med att lugna en orolig bebis. Dessutom uppskattar jag, som bär rätt mycket, att få omväxling i belastningen.

Om jag vill ge mig på ringsjal för alla de gånger jag känner mig fjättrad vid soffan av maratonamningar och för nattlig sövning av orolig unge, vilken sjal ska jag köpa? Helst vill jag köpa begagnad, vad ska jag titta efter?
Jag har två, om du vill får du gärna låna den ena och prova ett tag innan du köper?
 
Tips på bra sele som man kan ha barnet framåt på magen?

Jag har en ergobaby idag men den går inte att ha barnet framåtvänd (tror jag)
 
Tips på bra sele som man kan ha barnet framåt på magen?

Jag har en ergobaby idag men den går inte att ha barnet framåtvänd (tror jag)
Har du testat att ha barnet på ryggen? Väldigt bekvämt!

Annars har Tula en sele som man kan ha barnet framåtvänt i. Det ser inte så bekvämt ut för bäraren, tror det är skönare på ryggen och att det blir mindre tungt då :)
 
Har du testat att ha barnet på ryggen? Väldigt bekvämt!

Annars har Tula en sele som man kan ha barnet framåtvänt i. Det ser inte så bekvämt ut för bäraren, tror det är skönare på ryggen och att det blir mindre tungt då :)
Nej, har inte provat på ryggen men tänker främst när jag är hemma och donar. Bär honom mkt dramåt nu men vore enklare att ha en sele än bära...
 
Är de lätta att få på ergona? Tycker min är svår att stänga knäppet på ryggen....

Jag har en Omni 360 och tycker inte det är svårt att få på den. Man kan ju också ha knäppet fäst redan och liksom slänga det över huvudet o sen fästa axelremmarna. Om du fattar alls vad jag menar 😁
 
29444


Jag testade att sjala pyttis i bomullssjalen idag. Han sjunker dock ihop och får in näsan innanför sjalen eller rakt mot bröstet så jag fick ha en hand att stödja upp huvudet med. Alternativt stå och luta åt vänster. 🙈 Vad gick fel?
 
Vilken fin sjal! Jag känner mig inte alls tillräckligt duktig att ge tips :heart Men är du med i gruppen Bärsjalar! på fb? Folk brukar få jättebra tips när de frågar där!

Men vad tusan, såg ingen avisering om detta svar. Ja jag är med där men den är ju så himla stor, jag får typ scenskräck, haha! Jag ska testa några gånger till men jag misstänker att jag är lite för otålig för att helt trivas med långsjal. Det känns lite bökigt. Men jag ska ge det några chanser till och försöka få till det riktigt bra någon gång så jag vet hur det ska kännas.

Jag råkade få syn på en sele idag som jag sedan råkade köpa... En wompat! Är det någon som har erfarenhet av dem? :) Jag övertalade mig själv till köpet genom att det är mors dag imorgon så det blev en present till mig själv, och att jag troligtvis kommer sälja långsjalen så då får jag tillbaka pengarna...

Idag var jag och bebisen iväg för första gången på egen hand och jag är så glad för min ringsjal som är så lätt att amma i. Så smidigt att bara stoppa ner bebisen där när han blev gnällig, och sedan kunde jag fortsätta kolla på blommor. Guld värd! Annars hade jag väl fått gå och sätta mig i bilen och ammat eller något.
 
Men vad tusan, såg ingen avisering om detta svar. Ja jag är med där men den är ju så himla stor, jag får typ scenskräck, haha! Jag ska testa några gånger till men jag misstänker att jag är lite för otålig för att helt trivas med långsjal. Det känns lite bökigt. Men jag ska ge det några chanser till och försöka få till det riktigt bra någon gång så jag vet hur det ska kännas.

Jag råkade få syn på en sele idag som jag sedan råkade köpa... En wompat! Är det någon som har erfarenhet av dem? :) Jag övertalade mig själv till köpet genom att det är mors dag imorgon så det blev en present till mig själv, och att jag troligtvis kommer sälja långsjalen så då får jag tillbaka pengarna...

Idag var jag och bebisen iväg för första gången på egen hand och jag är så glad för min ringsjal som är så lätt att amma i. Så smidigt att bara stoppa ner bebisen där när han blev gnällig, och sedan kunde jag fortsätta kolla på blommor. Guld värd! Annars hade jag väl fått gå och sätta mig i bilen och ammat eller något.
Jag älskar min wompat :love: Jag tror att den är mitt bästa köp. Ever. :)
 
Men vad tusan, såg ingen avisering om detta svar. Ja jag är med där men den är ju så himla stor, jag får typ scenskräck, haha! Jag ska testa några gånger till men jag misstänker att jag är lite för otålig för att helt trivas med långsjal. Det känns lite bökigt. Men jag ska ge det några chanser till och försöka få till det riktigt bra någon gång så jag vet hur det ska kännas.

Jag råkade få syn på en sele idag som jag sedan råkade köpa... En wompat! Är det någon som har erfarenhet av dem? :) Jag övertalade mig själv till köpet genom att det är mors dag imorgon så det blev en present till mig själv, och att jag troligtvis kommer sälja långsjalen så då får jag tillbaka pengarna...

Idag var jag och bebisen iväg för första gången på egen hand och jag är så glad för min ringsjal som är så lätt att amma i. Så smidigt att bara stoppa ner bebisen där när han blev gnällig, och sedan kunde jag fortsätta kolla på blommor. Guld värd! Annars hade jag väl fått gå och sätta mig i bilen och ammat eller något.

Jag hade en wompat S när han var liten och nu har vi en M som iofs inte används så mycket längre. Båda custom = snordyra, så det tar emot att sälja :eek:

Men hur som, jag gillar. Hyfsat lätta att få bra höjd på ryggen också :)
 
Jag älskar min wompat :love: Jag tror att den är mitt bästa köp. Ever. :)

Det är precis DET HÄR man vill höra efter att ha övertalat sig själv att köpa en sele för ganska mycket pengar! :laugh::up:

Jag hade en wompat S när han var liten och nu har vi en M som iofs inte används så mycket längre. Båda custom = snordyra, så det tar emot att sälja :eek:

Men hur som, jag gillar. Hyfsat lätta att få bra höjd på ryggen också :)

Å vad kul! Längtar tills vi får prova den :love: Vid vilken ålder ungefär kan man börja bära på ryggen? :)

Jag förstår verkligen att det tar emot att sälja!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 961
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 924
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 804
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 454
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp