Vi som bär i sjal och sele 2

Jag kör mycket ruck med sjal och har blivit ganska snabb på att få till det. Mannen har dock ganska nedsatt rörlighet i framför allt en axel så det funkar inte alls för honom med sjal. Hur funkar Onbuhimo att få på plats, jag tänker att det är mer som en sele?
Jag är stel i ena axeln, så jag behöver träna träna träna för att få till sjal...vilket jag ju gett upp. :angel:

Med onbun sätter/ställer jag dottern i den, vänder mig om, trär igenom armarna, knäpper bröstremmen och drar åt remmarna. Tadaa. När hon var yngre gjorde jag en höftförflyttning istället för att vända på mig själv. Verkligen skitsmidigt.
 
Jag ska på riktigt få BÄRA! Dottern är liksom snart 5 år och det var väl ett år sen jag bar senast. Vi ska på Sommarlovsinspelningen och det är 20 min att gå från hotellet. Liten har något i kroppen som gör att hon inte orkar riktigt så stark sjal är nerpackad och jag ska få bära, tjohoo!
 
Jag är stel i ena axeln, så jag behöver träna träna träna för att få till sjal...vilket jag ju gett upp. :angel:

Med onbun sätter/ställer jag dottern i den, vänder mig om, trär igenom armarna, knäpper bröstremmen och drar åt remmarna. Tadaa. När hon var yngre gjorde jag en höftförflyttning istället för att vända på mig själv. Verkligen skitsmidigt.

Ja höftförflyttning är vad han använder nu så det är ju bra att det funkar med Onbuhimon också! :up:
 
Har burit i onbu några gånger i sommar, på hundpromenader i skogen. Urmysigt!
Tycker dock det är svårt få till ordentlig höjd. Tips?
 
En till som är sugen på onbu... 🙋‍♀️

-------

Jag är så glad för jag har börjat komma överens med min långsjal! Äntligen! Jag har övat lite varje dag och visst går det ju framåt tillslut. Jag till och med nattade honom i sjalen i förrgår. Smidigt att bara kunna lägga ner honom i sängen på sjalen och använda som täcke också, när tyget redan är varmt och gosigt.

32949


Igår testade pappan ryggbärande i ergobabyn en liten stund, mest på kul för att känna hur det kändes. Bebisen är lite för liten än vad jag läst men han är stadig i nacken och jag var med och såg hur han satt hela tiden. Alltså Åååå, herregud så gulligt. Världens gosigaste ryggsäck. :heart Bebisen somnade på fem minuter men det var inte fullt lika smidigt att lägga ner honom i sängen från ryggen i en ergobaby som från en FWCC i sjalen. :p

Jag har testat känguru också en vända men det kändes lite väl komplicerat för mig! Jag skjuter lite på att ge mig på projektet att lära mig det. 😊
 
Hoppar in här med en fråga om sjalar! :)
Väntar barn i augusti och skulle vilja ha en bärsjal, vi har fått en babybjörn bärsele men tycker sjal verkar mysigare att gå runt med hemma.
Vad jag läst så är trikåsjal en bra variant att börja med, så det lutar åt en sån. Men så läste jag att det är olika storlekar på sjalar, och att man ska utgå från sin egen tröjstorlek. Betyder det att jag och killen inte kan använda samma sjal? :crazy: Jag är ju 160 och han 194 lång, stor skillnad i tröjstorlek liksom...
 
Hoppar in här med en fråga om sjalar! :)
Väntar barn i augusti och skulle vilja ha en bärsjal, vi har fått en babybjörn bärsele men tycker sjal verkar mysigare att gå runt med hemma.
Vad jag läst så är trikåsjal en bra variant att börja med, så det lutar åt en sån. Men så läste jag att det är olika storlekar på sjalar, och att man ska utgå från sin egen tröjstorlek. Betyder det att jag och killen inte kan använda samma sjal? :crazy: Jag är ju 160 och han 194 lång, stor skillnad i tröjstorlek liksom...

Trikåsjal är vanligtvis bara i en storlek och ni kan absolut ha samma :)

Välvda sjalar finns i olika storlekar och där kommer du och din sambo ha olika storlek som ”bas”, men man kan ändå använda samma sjalar bara eventuellt till lite olika sorters knyt.

Tillägg: trikåsjal kommer vara mycket mysigare än babybjörnen!! 😍
 
Trikåsjal är vanligtvis bara i en storlek och ni kan absolut ha samma :)

Välvda sjalar finns i olika storlekar och där kommer du och din sambo ha olika storlek som ”bas”, men man kan ändå använda samma sjalar bara eventuellt till lite olika sorters knyt.

Tillägg: trikåsjal kommer vara mycket mysigare än babybjörnen!! 😍

Så bra då! Tack för svar :)
 
Det är ju inte lätt att hitta en onbu som är större än den vi har och som finns till försäljning till rätt pris...

:cautious:

...så jag har börjat kolla på ringsjalar också...och vävda sjalar... :angel:
Har en vävd sedan tidigare, så egentligen borde jag börja använda den istället.
 
Jamen vad tusan. Skickade just ett meddelande till en säljare om att jag vill köpa hennes wompat... Sålde ju min för att kunna köpa emeibaby. :crazy:

Nu funderar jag på om jag faktiskt på riktigt borde sälja min val-sjal. Det tar emot något enormt dock. Jag använder den sällan och har för dåligt tålamod för sjal så den kommer förmodligen inte bli använd sen heller. Men den är så fin och jag köpte den i väntan på att min bebis skulle komma. :cry:Men det är typ 2200 som bara ligger på en stol... Hur svårt kan det vara, det är bara en SAK! :banghead:
 
Åh jag har en ringsjal jag borde sälja, kommer inte alls överens med den tyvärr 😅 Men får inte tummarna ur bara..

Fastnade på bild igår när jag sjalade upp lilleman på stranden 🌸 Favoritsommarsjalen som jobbar, Vanamo Kide Hattara, en linne/bomullsjal i strl 3 👌👌

33706
 
Hoppar in här med en fråga om sjalar! :)
Väntar barn i augusti och skulle vilja ha en bärsjal, vi har fått en babybjörn bärsele men tycker sjal verkar mysigare att gå runt med hemma.
Vad jag läst så är trikåsjal en bra variant att börja med, så det lutar åt en sån. Men så läste jag att det är olika storlekar på sjalar, och att man ska utgå från sin egen tröjstorlek. Betyder det att jag och killen inte kan använda samma sjal? :crazy: Jag är ju 160 och han 194 lång, stor skillnad i tröjstorlek liksom...
Nåt som jag ångrar i efterhand är att jag inte köpte en trikåsjal innan bebis föddes och även att jag inte tränade på att knyta innan bebis kom.
 
Jag har precis köpt en sjal inför kommande bebis och har tänkt öva på att knyta. Men för att öva på alla moment behövs ju något slags substitut för bebis, docka eller mjukisdjur typ?? Nån som har tips? :p
 
Jag har precis köpt en sjal inför kommande bebis och har tänkt öva på att knyta. Men för att öva på alla moment behövs ju något slags substitut för bebis, docka eller mjukisdjur typ?? Nån som har tips? :p

Jag övade med en stor mjukiskanin 😁 Du har väl en liten katt där hemma du kan öva med? 🤔😉
 
33989


Bland det absolut bästa som finns. :heart

Jag försökte mig på att sälja min val-sjal. Det gick väl sådär kan man väl säga. Jag skrev till hon som var intresserad förut, med ingen tveksamhet! Nu skulle den säljas! Så ber honom bärbilder och jag fick leta upp dem i min kamerarulle... Aj, det sved att titta på. Jag rollade av den hundhår så den skulle vara redo att skickas om hon ville ha den. Oerhört dum idé att inte göra det INNAN man frågar om någon vill köpa! Vad tusan, den här kan jag ju inte sälja, den är ju fantastisk! Hon skrev tillbaka och ville inte ge fullt lika mycket som jag ville ha för den.

Så vad jag gjort inatt är att undersöka om jag kan skicka in den för att konvertera till en bei dai... :banghead: Ja det blir minus minst 1600 kr till istället för plus ca 2000. 🤷‍♀️ Jag såg också att någon bett henne sy en liten ryggsäck av överblivet tyg och en sån vill jag naturligtvis också ha. Men jag tror inte tyget räcker.

Jag har aldrig testat en bei dai men tror jag skulle gilla det bra mycket mer än sjalen som den är. Men jag vet ju inte.

Hur som helst - BIG fail på den försäljningen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 966
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 942
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 588
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp