Vi som bär i sjal och sele 2

Hoppar in i tråden och undrar om tips på trikåsjalar? :)

Vi köpte en begagnad K'tan innan bebislivet föddes som han nu har provat och trivdes utmärkt i! Den är dock lite stor för oss så vi funderar på att komplettera med en vanlig trikåsjal, vilka favoriter har ni?

Har tittat på Aldoria och tänker att det kan vara bra med bambumaterialet, men ser också att en del menar den blir lite sladdrig i känslan snabbt när bebisen blir tyngre. Det är kanske något generellt för trikåsjalar, eller har ni tips på stadigare varianter?
Ulltrikå brukar rekommenderas för längre användningstid. Finns även hybridsjalar (t.ex. Wrapsody) som har lite längre användningstid. Min bebis växte snabbt och ”växte ur” vanlig trikå redan vid cirka sju veckors ålder. Det går ju dock utmärkt att köpa en lite ”billigare” trikåsjal (de går ju att hitta för ett par hundralappar) och använda för att se hur ni trivs :)
Det är så mycket annat att tänka på de första veckorna ändå :D Sedan när du får lite mer tid kan du fördjupa dig mer i alla olika varianter, för det finns måååånga som är alldeles underbara och det är svårt att välja :angel:
 
Jaha då har man blivit med sjal också. Hittade en billig elleville. Kände att jag inte ville köpa en så dyr första sjal, tror vi kommer utöka antalet ganska snart. :angel:

Är rätt nöjd med knytet för att vara första gången.
 

Bifogade filer

  • 20180202_164508.jpg
    3,7 MB · Visningar: 47
Oops, råkade precis beställa en ergobaby adapt :o Nu håller jag tummar och tår för att jag och bebis ska trivas med den. De verkar ha hyfsat andrahandsvärde så i värsta fall får jag väl sälja vidare :angel:

Vill kunna få till amningen när jag bär och inbillar mig att det är lättare i en sele än i sjal.

Allt detta för att jag egentligen vill med på svenska rallyt men bebis vägrar flaska och måste därför med om jag åker för att titta. De flesta (mina föräldrar + maken) avråder från att ta med bebis en heldag i skogen på vintern, men jag vill så gärna dit. Har inte missat rallyt en enda gång sen jag var 13 år :cool:
 
Oops, råkade precis beställa en ergobaby adapt :o Nu håller jag tummar och tår för att jag och bebis ska trivas med den. De verkar ha hyfsat andrahandsvärde så i värsta fall får jag väl sälja vidare :angel:

Vill kunna få till amningen när jag bär och inbillar mig att det är lättare i en sele än i sjal.

Allt detta för att jag egentligen vill med på svenska rallyt men bebis vägrar flaska och måste därför med om jag åker för att titta. De flesta (mina föräldrar + maken) avråder från att ta med bebis en heldag i skogen på vintern, men jag vill så gärna dit. Har inte missat rallyt en enda gång sen jag var 13 år :cool:

Hur gammalt kommer barnet vara vid rallyt?
 
Finns det sjalar på affärer med barntillbehör, så man kan känna och ev prova. Eller går det bara att beställa via nätet?

Vi kommer behöva en sval variant som både jag och sambo kan använda i sommar.
 
Finns det sjalar på affärer med barntillbehör, så man kan känna och ev prova. Eller går det bara att beställa via nätet?

Vi kommer behöva en sval variant som både jag och sambo kan använda i sommar.

Det brukar finnas i barnaffärer, trikåsjalar :) Jag hade en aldoria som jag älskade! Sval, smidig och mjuk :)
 
Finns det sjalar på affärer med barntillbehör, så man kan känna och ev prova. Eller går det bara att beställa via nätet?

Vi kommer behöva en sval variant som både jag och sambo kan använda i sommar.

Finns specialbutiker i Göteborg och Stockholm också om man vill se ett lite bredare utbud. Sen kan man även gå på bärträff
 
Hur kunde jag missa den nya knappen:o
IMG_20180205_180409_815.jpg

:love::bump::love:
 
31D4E156-D717-4E2A-A0C1-C2D80DDD233E.jpeg
Inte ofta jag får bära nu men nu i helgen blev det två gånger samma dag! Här är vi glada. Busungen är 3,5 år och den här är favoritsjalen (även om den inte syns så mycket) och bärjackan är från 2004. Den går inte att knäppa med så stort barn bakpå :-)
 
@LillaMy84 fin sele! :love:
@Madick vad är det för sjal? Kul att få bära även när barnen börjar växa ifrån det:)

Idag postades min nya sele! Längtar så, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet:love: Hoppas den är skön att bära i också :angel:
 
@LillaMy84 fin sele! :love:
@Madick vad är det för sjal? Kul att få bära även när barnen börjar växa ifrån det:)

Idag postades min nya sele! Längtar så, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet:love: Hoppas den är skön att bära i också :angel:
Oscha Rapoitia Papango, ”den som inte får nämnas”. Det blev ett jäkla liv när den släppptes pga mönstret. Trots att Oscha kollat och fått ok på mönstret från aboriginer så börjades det skrika om appropriation så den togs bort. 50% hampa och helt fantastisk.
 
Jadu, står Hop-Tye, Mei-Tai från Hoppediz. Blir snurrig av alla namn så jag vet inte vad som är vad :laugh:
Ahh då är märket Hoppediz de kallar sin Mei tai-modell för Hop-tye :up::)
Ja det finns sjukt många märken, modeller, namn och är allmänt förvirrande :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 961
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 927
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 804
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 465
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dammigt
  • Ulvlek
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp