Vi som bär i sjal och sele 2

Nu har jag förutom barnvagn införskaffat två trikåsjalar, en ringsjal, en Ergobaby Embrace och en vävd långsjal från Little Frog 🙈. Alltså jag är ju mest hemma... Sjalar ni hemma också, eller mest om ni är ute?
Vi bar en del när vi gick hundpromenader i skogen, på stigar som blev för skumplga för vagnen tex.
Men även hemma, perfekt när man skulle laga mat eller så.

Måste nog prova trikåsjalen igen, komma inte ihåg hur man knyter :p.
 
Nån som provat ergobaby embrace? Läste lite om den idag och blev rätt sugen, men skulle gärna höra lite recensioner :).
Föll nog framförallt för att man inte behöver ilägg för spädbarn och att axelremmarna var breda men inte tjocka.
 
Nån som provat ergobaby embrace? Läste lite om den idag och blev rätt sugen, men skulle gärna höra lite recensioner :).
Föll nog framförallt för att man inte behöver ilägg för spädbarn och att axelremmarna var breda men inte tjocka.
Jag har köpt en begagnad, men såklart inte testat. 😂 Den känns jättemjuk och gosig! Den har dock ingen luva som många av de andra selarna verkar ha.

De recensioner jag läst om den är väldigt bra, sen verkar många byta dem när barnen är några månader /10 kg då de tycker den blir instabil.
 
Jag har köpt en begagnad Little Frog, 6:a, 100% bomull, att ha till bebis som jag väntar på. Ville testa lite olika knyt igår och tycker min sjal känns svårknuten. Det ser ut som att de i videorna jag ser har lite tunnare sjalar med följsammare tyg. Det är noll stretch i min. Och jag misstänker att min bas är 7 istället för 6, L/XL på axlar och byst. Nu är jag iofs gravid så kommer bli mindre runt midjan.

Funderar nu på om jag ska byta till en annan vävd sjal.

Är det stretch i era vävda?

Har jag uppfattat det rätt att det är mest i början man behöver bas och sen till ryggknyten räcker kortare?
 
Det finns vävda med viss stretch, jag har en Solnce som är ganska stretchig. Men de flesta är ganska stumma. Är din svprknuten kanske den behöver "brytas in" mer. Fläta och fläta upp, stryk, dra mellan spjälor, sitt på den osv.
 
Det finns vävda med viss stretch, jag har en Solnce som är ganska stretchig. Men de flesta är ganska stumma. Är din svprknuten kanske den behöver "brytas in" mer. Fläta och fläta upp, stryk, dra mellan spjälor, sitt på den osv.
Enligt säljaren skulle den vara i bruten, så kanske är jag bara ovan. Känns dina tunna i handen?
 
Jag har olika tjocka, men de flesta känns tunna. Vet du vad det är för GSM på din sjal? Vad är det för Little Frog?
Om jag minns rätt så var det gsm 270 eller 280. Försökt söka men hittar inte riktigt vilken modell det är. Såhär ser den ut om det kan vara någon ledtråd:
IMG_20200803_123437.jpg
 
@Monkie Det där skulle kunna vara min gamla sjal 😆 Nej, finns väl mångasåklart men sålde en sån för några år sedan. Funkade bra till bebis, ganska lättknuten, men visst är det en vanesak. Ska kolla om jag kan hitta vad modellen hette.
 
Jag sålde den på Facebook, men för några år sen. Hittar tyvärr inte modellens namn, men minns den som enkel och lättknuten.
Min kanske är lättknuten, men jag har inget att jämföra med. Tycker sjalarna i tutorials ser mer tunna ut bara. Kanske blir lättare med lite mer tyngd i 🤔
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 966
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 941
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 578
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp