Vi som bär i sjal och sele 2

Visa bifogad fil 65818
Första knytet med nya vävda sjalen - försök till fwcc 🥰 för att avsluta bak hade jag dock behövt en strl 5 antagligen..
Tyckte inte det var svårt att förstå knytet, påminner ju om trikåsjalsknyt. Men behöver öva, få sjalen mjukare och en tröttare bebis kanske 😂 hon var lite för nyfiken och ville mest bara kolla runt 😅
Kangaroo är perfekt med en 4a tycker jag. Bättre avlastning är fwcc men kan kännas knepig att få till första gångerna.
 
Håller på att sälja en sjal och en sele och tänker att jag då kan köpa nåt nytt istället :angel: .

Tula har jag hört mycket gott om. Särskilt FTG. Andra tips? En som ska användas länge hoppas jag. Dottern väger nu 7,5 kg och är inte stabil nog att bära på rygg än, men vill kunna göra det i sommar.
 
Håller på att sälja en sjal och en sele och tänker att jag då kan köpa nåt nytt istället :angel: .

Tula har jag hört mycket gott om. Särskilt FTG. Andra tips? En som ska användas länge hoppas jag. Dottern väger nu 7,5 kg och är inte stabil nog att bära på rygg än, men vill kunna göra det i sommar.
Jag gillar Tula standard och sen gå upp till Toddler vid 1,5-2 år.
 
Håller på att sälja en sjal och en sele och tänker att jag då kan köpa nåt nytt istället :angel: .

Tula har jag hört mycket gott om. Särskilt FTG. Andra tips? En som ska användas länge hoppas jag. Dottern väger nu 7,5 kg och är inte stabil nog att bära på rygg än, men vill kunna göra det i sommar.

Vi har precis fått hem vår Tula FTG och den känns verkligen så enkel och bra! Nu har dottern på närmare 2 år och ca 10,5 kg vägrat bli buren i den så vi har bara testat den snabbt, men hon satt bra i den fortfarande. Är köpt till bebisarna som kommer om ett tag och jag tror att vi kommer använda den mycket. Har sedan tidigare lillebaby all season som vi har använt mycket men som har en hel del detaljer, ville ha en enklare och mjukare sele vilket Tulan klart uppfyller!
 
Lyckades sälja 2 sjalar igår. Måste sälja av för jag får ju knappt bära. Sele går bra och jag älskar vår Tula standard gjord av sjaltyg från favoritmärket. Köpte en Toddler-sele också med sjaltyg MEN den visade dig bara vara half conversions, alltså bara utsidan är sjaltyg och insidan vanlig canvas.

Efter att ha sökt högt och lågt utan att hitta rätt så beställde jag en ny sele direkt från Oscha deras egen sele Nook. Med tull och moms blev det näääästan lika mycket som jag sålde sjalarna för, bara lite mer. Det var väl ett bra byte :-)
 
Var lägger man bäst ut sjalar till försäljning? Nu har min dotter blivit så stor jag inte skulle få för mig att bära henne längre (4,5 år) :D
 
Eftersom vi inte skulle ha mer barn så gav jag bort min bärsjal till min syster. Idag har vi ingen kontakt så jag tänker inte fråga henne vad det var för märke. Så vänder mig hit istället.

Jag söker efter en bärsjal som man kan bära en nyfödd i, och som är lätt att knyta. Stort plus är om sjalen är sval och kan ta hög vikt då det finns en risk att även denna bebis blir väldigt tung för sin ålder. Men vad ska jag leta efter för sjal?
 
Eftersom vi inte skulle ha mer barn så gav jag bort min bärsjal till min syster. Idag har vi ingen kontakt så jag tänker inte fråga henne vad det var för märke. Så vänder mig hit istället.

Jag söker efter en bärsjal som man kan bära en nyfödd i, och som är lätt att knyta. Stort plus är om sjalen är sval och kan ta hög vikt då det finns en risk att även denna bebis blir väldigt tung för sin ålder. Men vad ska jag leta efter för sjal?
Trikå är väldigt bebisvänligt! Det finns flera olika märken. Många rekommenderar coracor för att den är stadig och Aldoria Bambu soft för att den är mjuk och sval. Sjala ulltrikå ska också vara väldigt bra, den har jag själv inte provat men den är populär!

Jag tyckte aldorian snabbt blev lite svajig men var mysig för nyfödd. Coracoren tyckte jag var stadig men vi blev ganska varma. Det är ju tre lager med trikå över bebis bebis. Vill du ha vävd sjal så köp en begagnad och fråga säljaren om den passar för nyfödd är mitt råd!
 
Trikå är väldigt bebisvänligt! Det finns flera olika märken. Många rekommenderar coracor för att den är stadig och Aldoria Bambu soft för att den är mjuk och sval. Sjala ulltrikå ska också vara väldigt bra, den har jag själv inte provat men den är populär!

Jag tyckte aldorian snabbt blev lite svajig men var mysig för nyfödd. Coracoren tyckte jag var stadig men vi blev ganska varma. Det är ju tre lager med trikå över bebis bebis. Vill du ha vävd sjal så köp en begagnad och fråga säljaren om den passar för nyfödd är mitt råd!

Minns att vi hade trikå med 5 åringen, det blev bara så otroligt varmt. Har läst mycket om aldoria bambu soft, så det lutar åt en sån. Alltså dessa alla val :rofl:
 
Minns att vi hade trikå med 5 åringen, det blev bara så otroligt varmt. Har läst mycket om aldoria bambu soft, så det lutar åt en sån. Alltså dessa alla val :rofl:
Skaffar du vävd räcker det med ett lager knyt över bebis! Det finns vissa material som är svalare, till exempel lin, tencel och repreave. Men med vävd kan det vara fint att skaffa begagnad så den är inbruten.
 
Minns att vi hade trikå med 5 åringen, det blev bara så otroligt varmt. Har läst mycket om aldoria bambu soft, så det lutar åt en sån. Alltså dessa alla val :rofl:
Hade en aldoria bambu soft till sonen sommaren -18 och det var super. Han var dock liten. Vid 7 kg upplevde jag den som svajig, fast den ska räcka till typ 10 kg.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 966
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 932
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 567
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp