Vi som bär i sjal och sele 2

Vi hade en Tula Explore till sonen, och älskade den. Hoppas på att nästa skrutt också trivs i den selen. Funkar från nyfödd, passade både mig och sambon jättebra (han 185, jag 158 cm) och våran son uppskattade verkligen att få sitta framåtvänd på mage när han var stor nog. Så spännande att kika på världen :love:
Fastnade för den av någon anledning. Vad är skillnaden mot free to grow?
 
Hittade en Ergobaby 360 omni på en sida med kampanjkod idag, så fick bli en sån :)

Det blir nog superbra! Vi har den "vanliga" 360 som vi haft till våra tidigare barn, men kollar på alternativ nu. Dels för att jag inte gillar kardborren på den 360 och dels för att jag vill testa något nytt. Men när jag kollar kommer jag ändå tillbaka till antingen 360 omni eller adapt :p får se vad det blir tillslut
 
Hittade en Ergobaby 360 omni på en sida med kampanjkod idag, så fick bli en sån :)

Vi har vanliga 360, älskar den 👍🏼 Enda nackdelen är kardborre bandet, men det har de ju skippat på de nyare modellerna.

Använder till andra barnet nu och det är så smidigt att kunna bära på både rygg och mage. Har faktiskt även använt en del för att bära utåt på magen med, men det är verkligen inte ofta och väldigt korta stunder så hade klarat oss utan den funktionen också egentligen.
 
Ingen superaktivitet i denna tråden men jag puttar upp den ändå, kanske glädjer det någon 😊

Köpt hem en half buckle från didymos som kom idag till kommande bebisen som föds vid årsskiftet. Jag tror den kommer bli en favorit! Har för övrigt en ny trikåsjal från Coracor, en ringsjal och en Ergobaby adapt. Har varit sugen på half buckle till de andra barnen också men aldrig kommit till skott, men tror verkligen jag kommer gilla kombinationen av sjalens myskänsla och selens smidighet.
 
Ingen superaktivitet i denna tråden men jag puttar upp den ändå, kanske glädjer det någon 😊

Köpt hem en half buckle från didymos som kom idag till kommande bebisen som föds vid årsskiftet. Jag tror den kommer bli en favorit! Har för övrigt en ny trikåsjal från Coracor, en ringsjal och en Ergobaby adapt. Har varit sugen på half buckle till de andra barnen också men aldrig kommit till skott, men tror verkligen jag kommer gilla kombinationen av sjalens myskänsla och selens smidighet.
Inte alls bekant med half Buckle men ser verkligen mysigt och smidigt ut!

Jag bär lilltjejen dagligen men har väl inte jättemycket att berätta om det, är mest att det är smidigaste sättet att söva om dagarna :p Bär nästan alltid i min ergobaby adapt. Ringsjal hade jag lite första två veckorna men jag kände mig inte tillräckligt bekväm för att gå runt och göra grejer med den på, så då blev det bara sele. Funderar på att testa igen nu när hon är 2kg tyngre och det kanske är lite lättare att få till ett bra säte. Om inte annat kanske det är lättare att lägga ner sovande bebis med ringsjalen än ergobabyn, i den vaknar hon direkt man försöker :p

Känner att det "brådskar" lite om jag ska bli kompis med ringsjalen, den är inte så lång och på mig som är lite större blir det tajt med större bebis. Dessutom var den dyr och är ju fin så jag tycker att jag BORDE älska den :D
 
Inte alls bekant med half Buckle men ser verkligen mysigt och smidigt ut!

Jag bär lilltjejen dagligen men har väl inte jättemycket att berätta om det, är mest att det är smidigaste sättet att söva om dagarna :p Bär nästan alltid i min ergobaby adapt. Ringsjal hade jag lite första två veckorna men jag kände mig inte tillräckligt bekväm för att gå runt och göra grejer med den på, så då blev det bara sele. Funderar på att testa igen nu när hon är 2kg tyngre och det kanske är lite lättare att få till ett bra säte. Om inte annat kanske det är lättare att lägga ner sovande bebis med ringsjalen än ergobabyn, i den vaknar hon direkt man försöker :p

Känner att det "brådskar" lite om jag ska bli kompis med ringsjalen, den är inte så lång och på mig som är lite större blir det tajt med större bebis. Dessutom var den dyr och är ju fin så jag tycker att jag BORDE älska den :D
Åh, ja, ge den fler chanser, jag älskar ringsjal 😄 Ska man verkligen få saker gjorda kan ju onekligen sele vara bättre men Det är ju mysigt och smidigt med ringsjal. Kan säkert vara lättare när hon är tyngre och stadigare.
 
Åh, ja, ge den fler chanser, jag älskar ringsjal 😄 Ska man verkligen få saker gjorda kan ju onekligen sele vara bättre men Det är ju mysigt och smidigt med ringsjal. Kan säkert vara lättare när hon är tyngre och stadigare.
Får testa imorgon :) Sambon har gjort det mesta bärandet hela helgen (jag blir lätt lite "touched out" mot slutet av veckan...) men efter några dagars paus börjar man ju längta igen.
 
Kan också ta upp bärjackor som ämne :) Har haft en vår/höstjacka från bonprix sen sonen var liten, men dem är ju alldeles för kall nu.
Unnade mig därför en Wompat Kowari för några veckor sen. En duninnerjacka och en skaljacka som kan bäras ihop eller var för sig, med eller utan bärpanel fram eller bak. Älskar den, och har den även som vanlig jacka utan bärpaneler. Så skönt att inte behöva dra på bebis mer än mössa och tossor när man går ut :) (fast funderar på om jag ska ge mig på att sticka benvärmare - hur svårt kan det vara?)
 
Kan också ta upp bärjackor som ämne :) Har haft en vår/höstjacka från bonprix sen sonen var liten, men dem är ju alldeles för kall nu.
Unnade mig därför en Wompat Kowari för några veckor sen. En duninnerjacka och en skaljacka som kan bäras ihop eller var för sig, med eller utan bärpanel fram eller bak. Älskar den, och har den även som vanlig jacka utan bärpaneler. Så skönt att inte behöva dra på bebis mer än mössa och tossor när man går ut :) (fast funderar på om jag ska ge mig på att sticka benvärmare - hur svårt kan det vara?)

Åh jag håller på att leta bärjacka och det för låter som att det kan vara något! Är den varm som vinterjacka? Jag har en tunnare men den är alldeles för kall nu på vintern.
 
Och jag behöver sjaltips också! Har nu en tricot slen i bomull som jag fått låna av en kompis men skulle vilja ha något annat. Trikåsjal eller liknande som man kan ta i och ur barnet i utan att knyta om. Bebis är mini (2,1 kg) så tänker mig att det kan funka ganska länge innan det blir svajigt?
 
Åh jag håller på att leta bärjacka och det för låter som att det kan vara något! Är den varm som vinterjacka? Jag har en tunnare men den är alldeles för kall nu på vintern.
Dunjackan enbart räcker nog inte i kallaste vintern, jag har haft den nu när det varit runt nollan, igår på promenad i -5 är kallaste hittills. Men sätter man ihop dem med skallagret över tror jag man fixar en bra bit kallare :)
 
Kan också ta upp bärjackor som ämne :) Har haft en vår/höstjacka från bonprix sen sonen var liten, men dem är ju alldeles för kall nu.
Unnade mig därför en Wompat Kowari för några veckor sen. En duninnerjacka och en skaljacka som kan bäras ihop eller var för sig, med eller utan bärpanel fram eller bak. Älskar den, och har den även som vanlig jacka utan bärpaneler. Så skönt att inte behöva dra på bebis mer än mössa och tossor när man går ut :) (fast funderar på om jag ska ge mig på att sticka benvärmare - hur svårt kan det vara?)
Wow va lyxig den låter!! Jag har en mamalila softshell med fleecefoder. Funkar bra även vintertid då jag är så varm av mig och man kan ju ha en ganska tjock tröja under + att det blir varmt med bebis, men den börjar bli rätt sliten. Kommer nog inte köpa nån ny dock, denna får duga men den där lät verkligen bra.
 
Och jag behöver sjaltips också! Har nu en tricot slen i bomull som jag fått låna av en kompis men skulle vilja ha något annat. Trikåsjal eller liknande som man kan ta i och ur barnet i utan att knyta om. Bebis är mini (2,1 kg) så tänker mig att det kan funka ganska länge innan det blir svajigt?
Jag har köpt en coracor, den är väldigt populär och ska räcka ganska länge i och med tvåvägsstretch (?). Annars är ju trikåsjalar i ull populära, jag hade en till förra barnet som jag dock aldrig blev riktigt kompis med, det var så väldigt mycket tyg tyckte jag.
 
Jag har köpt en coracor, den är väldigt populär och ska räcka ganska länge i och med tvåvägsstretch (?). Annars är ju trikåsjalar i ull populära, jag hade en till förra barnet som jag dock aldrig blev riktigt kompis med, det var så väldigt mycket tyg tyckte jag.

Kollade på den nu, och det låter lovande! Jag har också funderat på ull. Men det jag inte gillar med den jag har är att det är så väldigt mycket tyg (och inte särskilt stretchig) så då kanske Coracor är bättre :)
 
Dunjackan enbart räcker nog inte i kallaste vintern, jag har haft den nu när det varit runt nollan, igår på promenad i -5 är kallaste hittills. Men sätter man ihop dem med skallagret över tror jag man fixar en bra bit kallare :)

Okej! Låter ändå rätt bra! Har en ullfrotteziptröja som jag hade när jag var gravid som är stor nog att gå runt bebis i sjal. Så med den som lager 2 också borde man klara ganska kallt då :)
 
Idag tragglar vi med ringsjalen. Jag har en del att träna på med att sätta i bebis och spänna, tyget är lite tjockt och kanterna vill gärna glida inåt fast jag är noga med att ha dom längst ut i början och försöker dra rätt.
Bebis har vrålat lite men det gör hon i selen också innan hon somnar, men sovit gott nu i 1,5 timme. Bra betyg från en bebis som främst sovit halvtimmespass på sistone :up:

IMG_20211130_112023.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 967
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 808
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp