Vi som bär i sjal och sele 2

Åh, ja, ge den fler chanser, jag älskar ringsjal 😄 Ska man verkligen få saker gjorda kan ju onekligen sele vara bättre men Det är ju mysigt och smidigt med ringsjal. Kan säkert vara lättare när hon är tyngre och stadigare.
Jag trodde att jag skulle älska ringsjal, och jag VILL älska ringsjal. Tyckte att jag fick till själva knytet (eller vad det nu kallas på en ringsjal) ganska bra efter lite övning, men klarade inte mer än typ 5 minuter innan jag fick ont i ryggen av snedbelastning. Hur känns det för dig som älskar ringsjal, är belastningen jämn?
(Försökte älska onbuhimo också, även det misslyckat. Men älskar ergobabyn djupt, jag kanske bara är en seleperson)
 
Vi har bara använt sjal och inte sele än till vår bebis, pga att han än så länge är på tok för liten även för babyinlägget på selen. Men snart så kanske.

Men jag funderar då på att byta ut, eller komplettera vår Ergobaby 360. Älskar selen, men avskyr kardborren på midjebältet (som inte finns på nyare modeller). Så nu är frågan om vi ska byta till nyare modell på 360, eller skaffa något helt annat? Dessa bekymmer :p

Vore ju trevligt med något som funkar bättre från ”nyfödd” (3,2 kg brukar väl gränsen vara) så man slipper spädbarnsinlägg.
 
Vi har bara använt sjal och inte sele än till vår bebis, pga att han än så länge är på tok för liten även för babyinlägget på selen. Men snart så kanske.

Men jag funderar då på att byta ut, eller komplettera vår Ergobaby 360. Älskar selen, men avskyr kardborren på midjebältet (som inte finns på nyare modeller). Så nu är frågan om vi ska byta till nyare modell på 360, eller skaffa något helt annat? Dessa bekymmer :p

Vore ju trevligt med något som funkar bättre från ”nyfödd” (3,2 kg brukar väl gränsen vara) så man slipper spädbarnsinlägg.
3,5 står det på de vi har hemma, men tycker de passar rätt dåligt än så länge 😅 känns stora!


Jag hoppar Fidellan ska kännas bättre. Orimligt taggad på att få hem den!
 
3,5 står det på de vi har hemma, men tycker de passar rätt dåligt än så länge 😅 känns stora!


Jag hoppar Fidellan ska kännas bättre. Orimligt taggad på att få hem den!

Vet att med första barnet som också var liten när han föddes så fuskade vi lite och började använda den innan 3,2 kg. La en liten handduk i botten på spädbarnsinlägget typ :p Men de sitter ju verkligen bättre när de blir lite större.

Kollade på Fidellan och den verkar ju himla mysig! Menskulle vilja ha något som räcker längre än ca 80 cm eftersom jag kommer ogilla kardborren lika mycket när han är större 😜Men hade varit perfekt om man redan hade något för större barn.
 
Vet att med första barnet som också var liten när han föddes så fuskade vi lite och började använda den innan 3,2 kg. La en liten handduk i botten på spädbarnsinlägget typ :p Men de sitter ju verkligen bättre när de blir lite större.

Kollade på Fidellan och den verkar ju himla mysig! Menskulle vilja ha något som räcker längre än ca 80 cm eftersom jag kommer ogilla kardborren lika mycket när han är större 😜Men hade varit perfekt om man redan hade något för större barn.
Jaa, jag räknar med att barnet kommer fortsätta växa långsamt, och sen kanske det blir en tvåa som kan använda den igen. Men fattar att den känns lite liten 😊

Hoppas ni hittar något som faller er i smaken. Jag kan ingenting om selar egentligen 😂😁
 
Jaa, jag räknar med att barnet kommer fortsätta växa långsamt, och sen kanske det blir en tvåa som kan använda den igen. Men fattar att den känns lite liten 😊

Hoppas ni hittar något som faller er i smaken. Jag kan ingenting om selar egentligen 😂😁

Ja det räknar jag iofs också med. Och kollar man på storebrors kurva var han 80 cm strax innan 1,5 år. Så borde ju funka ett tag iaf 😅
 
Ja det räknar jag iofs också med. Och kollar man på storebrors kurva var han 80 cm strax innan 1,5 år. Så borde ju funka ett tag iaf 😅

Helt okej andrahandsvärde på den också. Gosbutiken hade tre på rea igår (vi köpte en av dem) för 999:-

Är ju värt om man kan sälja den för 600-700 typ😊
 
Ja, sjukt nöjd med hur det blev och deras service. Kommer ju lätt köpa därifrån framöver också (om jag ska bli så där bärdonsgalen som man verkar kunna bli😂).

Ja de är bra! Har precis köpt en bärjacka därifrån och är väldigt nöjd! (Men skulle ju tänkt på att det vore smart att köpa sele samtidigt med frakten :p )
 
Fick äntligen på mig selen idag 😁
20211228_143104.jpg
 
Jag har precis köpt en baby k'tan till sommarbebis som är på bakning. Provade den med mina befintliga barn som väger runt 15 kg, maxvikten på den är 16kg. Iaf så älskade ena barnet att hänga i den och den hade ju underlättat nu i dagsläget också.
Frågan är bara, kommer den töjas ut så den är för lös när bebisen sen ska använda den? För den sitter riktigt tight nu när den är ny och med ett så stort barn i så känns som den lär töjas en del. Någon som har erfarenhet av den och har en aning? 😊
 
Bebis är 5 månader och 3 veckor så nu kunde jag inte låta bli att testa ryggbärande. Hon har börjat kunna sitta lite upp utan stöd så det kändes ändå som att det skulle vara okej att testa. Blev onbuhimon som fick jobba för det kändes lättast att prova själv jämfört med bärsele.

Bebis var både lite förvånad och nöjd, och jag kunde dammsuga hela bottenvåningen innan hon blev lite gnällig och fick komma ner.

Lätt suddig bild:
IMG_20220217_150902.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 926
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Nu ligger jag här igen som en ”helikopter” och vänder och vrider och försöker sova, men det går inte. Är trött egentligen men hjärnan...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 895
Senast: kbtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp