Vi som bär i sjal och sele 2

Vi har exakt den på bilden och är jättenöjda! 😊

En stor fördel med trikåsjal och många andra sjalar är att du kan ta i och ut bebisen utan att behöva knyta om sjalen. Har varit guld för oss som haft en bebis som inte varit överförtjust i vagnen i början. Då har jag haft på mig bärsjalen under jackan och sen kunnat stoppa ner bebis där istället ifall vagnprotesterna blir för stora :)
Kul att ni är nöjda! Låter väldigt smidigt att kunna ta i och ur bebisen utan att knyta om!

Är riktigt pepp på att få sjalen nu ☺️.
 
Min dotter sover i sjalen i detta nu 🥳🥳. På första försöket dessutom! Hon somnade på 0.2 sekunder efter att vi lirkat ner henne. Min man fick hjälpa till att instruera mig och jag tyckte nog att det inte var så svårt att knyta sjalen - däremot att få ner bebisen i den. Men vi får öva på! Verkar väldigt lovande i alla fall och mina armar är tacksamma över att slippa bära.
 
Jag är helt ny på sjalar men funderar på att köpa en hybrid till kommande bebis.

Någon som har/ test LennyLamb hybrid half buckle? Vad tycker ni? Eller ska man satsa helt på sjal istället?
 

Bifogade filer

  • B38F5309-B184-4757-AB4C-2120AF727FF0.png
    B38F5309-B184-4757-AB4C-2120AF727FF0.png
    329,2 KB · Visningar: 37
Satte upp Märta (3,5 månad) på ryggen i Didyklicken första gången igår och det var så mysigt. Har burit storasystrarna massor på ryggen men nu är det ganska länge sen. Så gosigt att känna de små andetagen där bak och sådan frihet. Är ju mysigt att bära på magen men inte lika lätt att få saker gjorda då, man blir ju mer rörlig med barnet på ryggen. Så nu ska jag bara våga få upp henne själv, de andra har varit större när jag börjat ha dem på ryggen så då har jag "svingat" upp dem. Jag kommer nog köra samma metod med henne eftersom det är det jag är van vid men lite läskigt när hon är så liten 😬💕

20220418_135021.jpg
 
Satte upp Märta (3,5 månad) på ryggen i Didyklicken första gången igår och det var så mysigt. Har burit storasystrarna massor på ryggen men nu är det ganska länge sen. Så gosigt att känna de små andetagen där bak och sådan frihet. Är ju mysigt att bära på magen men inte lika lätt att få saker gjorda då, man blir ju mer rörlig med barnet på ryggen. Så nu ska jag bara våga få upp henne själv, de andra har varit större när jag börjat ha dem på ryggen så då har jag "svingat" upp dem. Jag kommer nog köra samma metod med henne eftersom det är det jag är van vid men lite läskigt när hon är så liten 😬💕

Visa bifogad fil 89383
Så gosigt! Jag ska försöka våga ta upp min 5,5-månaders på ryggen men det känns lite läskigt.
 
Så gosigt! Jag ska försöka våga ta upp min 5,5-månaders på ryggen men det känns lite läskigt.
Har provat en gång och det gick riktigt bra att få över honom på rygg, han tyckte det var kul :up: Kom så långt att jag lyckades skuffa upp honom till bra höjd men sen fick jag inte till det med knytet så var tvungen att ta ner honom igen.

Har inte provat sen dess men nu måste jag börja öva mer! Vi ska åka iväg över två dagar om några veckor och kommer inte ha vagn med så då är det meh dai och/eller ergobaby-sele som gäller. Tänkte att det vore fiffigt att kunna bära på rygg då också!

Peppa mig gärna :D Kanske nån som sitter inne på bra tips när man ska lära sig? Jag ska öva med meh dai (fidella).
 
Har provat en gång och det gick riktigt bra att få över honom på rygg, han tyckte det var kul :up: Kom så långt att jag lyckades skuffa upp honom till bra höjd men sen fick jag inte till det med knytet så var tvungen att ta ner honom igen.

Har inte provat sen dess men nu måste jag börja öva mer! Vi ska åka iväg över två dagar om några veckor och kommer inte ha vagn med så då är det meh dai och/eller ergobaby-sele som gäller. Tänkte att det vore fiffigt att kunna bära på rygg då också!

Peppa mig gärna :D Kanske nån som sitter inne på bra tips när man ska lära sig? Jag ska öva med meh dai (fidella).
Pepp 🙌 Inga tips egentligen, mer än att våga! Jag bar på ryggen en gång med makens hjälp och sen kom en dag då jag kände att jag behövde ha henne där så då gjorde jag det själv helt enkelt 😊 Stod framför soffan, hade hjälp av spegel och tog mod till mig. Jag tycker det svåraste med så små (min är 4 månader nu) är att nå, jag hade nog inte fått till det med sjal för då måste man ju nå att göra sätet och få till benpassen men med halfbuckle (eller meh dai) slipper man ju det problemet.

Svårare är faktiskt att få ner själv känner jag. Det kräver fortfarande säng eller soffa för mig så jag har inte vågat gå ut i skogen eller så ännu med henne på ryggen. Hon är så liten att jag inte når att fiska fram henne under armen som jag är van med större barn utan jag behöver släppa ner henne bakåt.

Lycka till! Det är ju så mysigt och sån frihetskänsla! Min lilla gillar det också väldigt mycket för hon vill börja se mer när hon är vaken.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 961
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 927
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 804
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 465
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp