Vi som bär i sjal och sele 2

Har en 8 månaders som inte gillar vagn och vi är ute så mycket 🙄
Har en gammal Babybjörn idag som jag tycker är hård och stum och sjukt varm!
Har ni tips på en bättre sele?
 
Har en 8 månaders som inte gillar vagn och vi är ute så mycket 🙄
Har en gammal Babybjörn idag som jag tycker är hård och stum och sjukt varm!
Har ni tips på en bättre sele?
Fidella fusion är i sjaltyg vilket jag uppskattade när det var varmt (mina barn bärs nästan inte alls längre tyvärr).

Det finns nog fler märken i sjaltyg. De brukar vara väldigt mjuka och sköna :)
 
Har en 8 månaders som inte gillar vagn och vi är ute så mycket 🙄
Har en gammal Babybjörn idag som jag tycker är hård och stum och sjukt varm!
Har ni tips på en bättre sele?

Vi har som sagt precis köpt en Boba X. Väldigt nöjda! Tycker den är mycket skönare än vår ergobaby 360. Och svalare!
 
Tack för tipset!

Går det bära framåtvänd i en sån?
Nej.
Vi hade aldrig behov av det för vi började bära på ryggen och då kunde de (om vi lyckades få till höjden) titta över axeln på oss istället men det är ju olika från barn till barn och föräldrar vad man föredrar :)
 
Vad jag vet är Ergobaby 360 den enda ergonomiska bärselen där det också går att bära framåt. (det blir ju inte ergonomisk position om man bär framåt men så bra det kan bli typ).
Varken jag eller min unge var så förtjusta i att bära framåt men lånade ut selen till vänner sen och de bar jättemkt framåtvända i den och tyckte det funkade bra 👍
 
Varken jag eller min unge var så förtjusta i att bära framåt men lånade ut selen till vänner sen och de bar jättemkt framåtvända i den och tyckte det funkade bra 👍

Jo absolut, vi har också en del framåt även om det är korta stunder i ”rätt” miljö.

Det jag menade var att barn sitter inte i en korrekt ergonomisk position när de sitter framåt så man är medveten om det. Och kan göra vad man vill med informationen. Och oavsett så sitter barnet ljusår bättre framåt i en ergobaby än när det hänger på höfterna i tex en babybjörn :)
 
Har en 8 månaders som inte gillar vagn och vi är ute så mycket 🙄
Har en gammal Babybjörn idag som jag tycker är hård och stum och sjukt varm!
Har ni tips på en bättre sele?
Vi har en ergobaby omni 360 och den bär jag mycket i. Våra killar är ju lika gamla, jag bär A både på mage och på rygg. Framåtvänd på mage orkar jag inte längre, han väger nästan 10 kg, men inåtvänd på mage funkar även om det också blir tungt efter ett tag. Använder det om han ska sova.

Annars var det en game changer när jag lärde mig bära på rygg i selen! Lite krångligt i början men nu går det lätt, jag sätter honom i selen på magen och sen vrider jag runt honom så han hamnar på rygg. Guld att kunna göra det även när jag är ensam :)
 
Har en 8 månaders som inte gillar vagn och vi är ute så mycket 🙄
Har en gammal Babybjörn idag som jag tycker är hård och stum och sjukt varm!
Har ni tips på en bättre sele?

Ergobaby 360 utan tvekan! E väger drygt 9 kg och jag använder selen ganska ofta både hemma och när vi är iväg. Hon sitter mest framåtvänd eftersom hon blir vansinnig om hon inte får se vad som sker :rofl:
 
Mina tvillingar är snart två veckor, de är väldigt mammiga em/kväll. Så just nu är jag låst i säng/soffa men skulle vilja tandembära i sjal, så att jag blir något mer flexibel. Någon som har tips på sjal och hur man gör för att bära två?
 
Hur bår ni utan att få ont i ryggen? Har burit alla tre barn i sele och sjal men det gör lika ont varje gång trots att jag ställer in dem enligt konstens alla regler. Är jag klen? 😂
 
Hur bår ni utan att få ont i ryggen? Har burit alla tre barn i sele och sjal men det gör lika ont varje gång trots att jag ställer in dem enligt konstens alla regler. Är jag klen? 😂
Du är inte ensam. Jag fick också ont av att bära i sele/sjal men då har jag problem med rygg, nacke och axlar så jag har mer eller mindre ont hela tiden. Ibland blev det dock en aning bättre efter att jag burit på ryggen för att jag fick tänka på hållningen men under tiden jag bar blev jag alltid trött i ryggen och fick ont lite här och där.

Jag var säkert klen i musklerna för min bålmuskulatur påverkades ganska mycket av att ha varit gravid.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 980
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 983
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 813
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp