Vi som förhoppningsvis väntar kull

Inget snack om saken längre, de små tuttisarna är fortfarande små men betydligt större nu. :)
Aptiten med, jag måste köpa nytt torrfoder för nu är Pipens slut och hon var utsvulten och höll närapå att förgås när jag kom hem i morse. 🙀
 
Inget snack om saken längre, de små tuttisarna är fortfarande små men betydligt större nu. :)
Aptiten med, jag måste köpa nytt torrfoder för nu är Pipens slut och hon var utsvulten och höll närapå att förgås när jag kom hem i morse. 🙀

Åh vad härligt med mini-myror! Vissa honor får ju hormonförändringar och kan dessutom må rejält illa i vissa perioder. Det får bli extra gos och läcker mat de närmsta veckorna :love:
 
Myran har börjat bli spolformad, snart kommer jag nog lyfta ner maten från bänken men då blir det att passa så hundarna inte hinner in i köket före mig. :cautious:

Hon är beräknad första veckan i december och som tur är jobbar jag hemifrån då så jag kan hålla tassen. Misstänker jag kommer vara duktigt nervös när det bokstavligen börjar dra ihop sig. Hur duktiga har era kattor varit vid födslarna, sitter instinkterna i eller har de behövt mycket hjälp?

Vilken mjölkersättning rekommenderar ni att man har hemma? Sax, våg och termometer finns, något mer jag kan behöva? Jag har rent, skrotat sänglinne att både bädda och torka slemhinnor med.
 
Myran har börjat bli spolformad, snart kommer jag nog lyfta ner maten från bänken men då blir det att passa så hundarna inte hinner in i köket före mig. :cautious:

Hon är beräknad första veckan i december och som tur är jobbar jag hemifrån då så jag kan hålla tassen. Misstänker jag kommer vara duktigt nervös när det bokstavligen börjar dra ihop sig. Hur duktiga har era kattor varit vid födslarna, sitter instinkterna i eller har de behövt mycket hjälp?

Vilken mjölkersättning rekommenderar ni att man har hemma? Sax, våg och termometer finns, något mer jag kan behöva? Jag har rent, skrotat sänglinne att både bädda och torka slemhinnor med.
Hinnor, menade hinnor och inte slemhinnor även om de är slemmiga. :laugh:
 
Jag brukar alltid ha KMR hemma men många gillar även Royal Canins ersättning.
Tänk även på att ha bra 'matanordning' hemma så det är lättare att nappa om det skulle behövas.
Jag kör med spruta och mjuka Trixie-nappar.
Bestäm innan hur du ska märka ungarna. Nagellack/halsband är de vanligaste vad jag vet.
Att sterilisera sax/peang innan är väl kanske underförstått?
Lakan är bra att ha rivet i små lappar och lägga över fostervattens'klet' och blod men jag tycker det är för kallt att ha i bädden efter allt är klart.
Så även fast jag har värmedynor i botten så använder jag fleece. Många delade meningar där men för mig funkar det bra.
Du kommer förmodligen att behöva byta Allt i boet så ha ny bädd förberedd.

Min hona har alltid klarat sig själv men hon avnavlar inte så det får jag göra.

Att ha något extra gott och energirikt att ge honan när allt är klart är också viktigt. Jag brukar göra en välling på äggula, mjölkersättning och lite dextropur.
Hon brukar få äta en moderkaka, resten plockar jag bort.

Det finns ju hur mycket mer som helst men här var lite i alla fall. 😊

Jag glömde glidslem! 😁 Och steriliserade gummihandskar! Alltid bra att ha hemma i fall om att...
 
Blir inget här 😔 förstod innerst inne att det var för bra för att vara sant med den tuffa starten hon hade. Ungefär samtidigt som man kunde börja ana lite mer mage så försvann den. Veterinär tror antingen att fostren resorberats eller att dom kommit ut och hon har ätit upp dom/det. Superpigg och glad och visar inga tecken på dräktighet. Blir till att boka ultraljud så att man verkligen kan släppa det sen och blicka framåt mot ett nytt försök. 😔
 
Myran tog sin nya barnkammare i besittning innan jag ens hann tömma den på tejp och kniv eller bädda och ställa den på rätt ledd. Nu har den flyttat från sovrummet till köket vid elementet och hon har en dyna att ligga på. Jag ska bädda färdigt åt henne med sänglinne och handdukar som jag kan slänga i tvättmaskinen när det blir smutsigt men hon är väldigt nöjd. Fyra tassar av fyra. :up:

Jag funderar på att sätta lite tapet på den och blinga till lite till veckan. :laugh:
 
Kollade priset på en mat Myran får nu, 49,90 på Arken Zoo för en liten burk och 30 kr hos veterinären! Trodde att veterinären skulle vara dyrast men nu har jag ringt och de har maten hemma så jag ska åka dit och handla. :up:
 
Kollade priset på en mat Myran får nu, 49,90 på Arken Zoo för en liten burk och 30 kr hos veterinären! Trodde att veterinären skulle vara dyrast men nu har jag ringt och de har maten hemma så jag ska åka dit och handla. :up:

Vad är det hon får?
 
Vad är det hon får?
1605605914013.png
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 789
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 228
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 884
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 324
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp