Vi som förhoppningsvis väntar kull

Jag beställer hela flak där det för tillfället är billigast(går åt ett par till varje hona/kull). 🙂
Nu sist blev det typ 25:- burk.
Jag har anmält mig till RC för att få uppfödarrabatt men tills dess så åkte jag och köpte 12 burkar till henne idag. :)
 
Jag har anmält mig till RC för att få uppfödarrabatt men tills dess så åkte jag och köpte 12 burkar till henne idag. :)
Om du inte beställer minst tre plattor så är det ändå dyrare med uppfödarrabatt på RC tack vare frakten på 120:-. 😑 Men ska man ha mer så lönar det sig ju.
 
Om du inte beställer minst tre plattor så är det ändå dyrare med uppfödarrabatt på RC tack vare frakten på 120:-. 😑 Men ska man ha mer så lönar det sig ju.
Aha, men jag ska passa på att beställa hem mjölkersättning och lite annat samtidigt så det kanske går runt ändå. Om det blir några kattungar så kommer de ju bo kvar minst tre månader och blir det bara en eller två så behåller jag nog dem. 😶
 
Aha, men jag ska passa på att beställa hem mjölkersättning och lite annat samtidigt så det kanske går runt ändå. Om det blir några kattungar så kommer de ju bo kvar minst tre månader och blir det bara en eller två så behåller jag nog dem. 😶

Åh vad roligt det ska bli med mini-myror. Vad tror du det blir för färgutfall?
 
Jag brukar köpa hela flak från zooplus men det kanske inte är billigast, har inte tänkt på vad det blir per burk.
Förutom mousen så är jag inte mycket för RC 😅
 
Myran är jättedräktig nu! Helst vill hon sitta på min byst medan jag håller en arm under henne så hon inte ramlar ner och så hon kan hänga lite på axeln. Ganska mysigt om det inte vore för att jag glömt klippa klorna på henne. Spinner som en liten motor i örat på mig, men så rund om magen!

Tycker hon ökat massor bara sedan igår min lilla katt, förstår inte hur hon kan vara så rund och det är knappt 1,5 vecka kvar nu. Hon kommer ju explodera! Gamla matte säger att hon får sju ungar och hon har alltid rätt enligt henne. :laugh:

Hon och loverboy levde loppan dygnet runt i fyra dar så nog verkar det som det tog ordentligt.
 
Myran är jättedräktig nu! Helst vill hon sitta på min byst medan jag håller en arm under henne så hon inte ramlar ner och så hon kan hänga lite på axeln. Ganska mysigt om det inte vore för att jag glömt klippa klorna på henne. Spinner som en liten motor i örat på mig, men så rund om magen!

Tycker hon ökat massor bara sedan igår min lilla katt, förstår inte hur hon kan vara så rund och det är knappt 1,5 vecka kvar nu. Hon kommer ju explodera! Gamla matte säger att hon får sju ungar och hon har alltid rätt enligt henne. :laugh:

Hon och loverboy levde loppan dygnet runt i fyra dar så nog verkar det som det tog ordentligt.

Vad säger hon om hundarna nu? Har hon insett att de inte kommer äta småmyrorna?
 
Vad säger hon om hundarna nu? Har hon insett att de inte kommer äta småmyrorna?
Det återstår att se, hon fräser fortfarande men det är mest lilldummer som är trög och det är även han som jag tror kan råka mest illa ut/göra mest skada då han kan slå med tassen och inte fattar "katt" utan bara pratar "hund". Morr är tack och lov universellt men han gör lekinviter och slår med tassen så jag kommer behöva hålla kattungarna borta från honom om han inte lär sig "katt" snabbt, men han är en lilldummer som sagt.
 
Nu dög inte burkmaten längre så jag fick gå ut till bilen och hämta torrfodret så hon iaf äter. Undrar om småttingarna stör henne, hon vandrar ganska mycket på nätterna nu och vill ligga under täcket, bredvid kudden eller försvinner en stund för att sen komma tillbaka.

Hur gör ni andra med handpenning, tar ni någon och skriver avtal eller är det betalning när de hämtas? Jag har redan fått en spekulant men jag vet ju inget än om hur många det blir om allt går bra, kön eller färger.

En vecka kvar, som tur är ska jag jobba hemma den veckan. :nailbiting:
 
Nu dög inte burkmaten längre så jag fick gå ut till bilen och hämta torrfodret så hon iaf äter. Undrar om småttingarna stör henne, hon vandrar ganska mycket på nätterna nu och vill ligga under täcket, bredvid kudden eller försvinner en stund för att sen komma tillbaka.

Hur gör ni andra med handpenning, tar ni någon och skriver avtal eller är det betalning när de hämtas? Jag har redan fått en spekulant men jag vet ju inget än om hur många det blir om allt går bra, kön eller färger.

En vecka kvar, som tur är ska jag jobba hemma den veckan. :nailbiting:
Det kan säkert vara bebisarna som stör. Vissa av mina har tyckt det varit jobbigt att hitta någon bekväm ställning mot slutet, så man nästan ser hur de ligger och svär på bebisarna. De kan ju sparka rätt ordentligt i slutet med när det är trångt.

Jag brukar aldrig lova bort någon kattunge förrän jag har utvärderat dem (vid ca 6-7 veckor) och har börjat ta emot besök. Jag tar emot intresserade innan dess. Det är dock inte alltför ovanligt att de inte orkar vänta utan hinner hitta en kattunge på annat håll. När de varit på besök så brukar jag ta en handpenning på 1500 kr om de vill tinga. Förr skrev jag alltid tingningsavtal men har inte gjort det med sista kullarna om de inte efterfrågat det. Det har gått bra ändå med det muntliga avtalet :).

Jag vet att många uppfödare inom min ras har gått ifrån att ta tingningsavgift, eftersom det då blir lättare att bryta tingningen om det dyker upp något som gör att man inte vill sälja. Har funderat på samma ibland, men å andra sidan har jag aldrig behövt bryta en tingning. Det brukar visa sig innan dess (vid besök eller liknande) om magkänslan säger nej.

Lycka till med bebisarna :)
 
Det blev lite sovet i natt. Myran har vandrat runt, gått och snacksat lite, kommit och lagt sig under täcket, för varmt så hon krupit fram, legat på armen, hoppat upp med ett ryck, vandrat iväg, kommit tillbaka och krävt att få krypa ner under täcket igen osv. :meh:

Bäst har det varit när jag legat och strukit henne över ryggen eller kliat på magen, men vem orkar hålla på så hela natten även om hon var nöjd? Märks att aptiten är lite si och så, hon har åsikter och är heltutsvulten om jag ska tro henne, men sen rynkar hon på näsan. Jag får se om hon vill ha lite rått kött istället senare.

Själv sitter jag på jobbet och är rätt trött nu, längtar verkligen hem till sängen ... 😴
 
Äntligen har Kyra kommit i löp igen. I bästa fall blir hon dräktig nu.
Om alla som är parade blir dräktiga så kommer jag ha .... fyra kullar i början av nästa år. Tur att två bor hos andra människor och bara två hos mej
 
Lilla lo´s Altaria (Alice) ska vacciners på torsdag, sen invänta löp. Sen ska hon träffa en jättefin maine coon kille ca 3 timmar bort. Efter denna kull ska hon få vila så kommer bli chippad, under tiden ska jag läsa kurserna på pawpeds och regga mig som uppfödare, för efter denna kullen är hon min på riktigt. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 787
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 221
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 861
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp