Vi som förhoppningsvis väntar kull

Igår fick jag hem ett paket på 17 kg åt den lilla damen. RCs babytorrisar var mycket populära, jag har nog aldrig sett en katt dyka ner i en matskål med munnen vidöppen! Hon hade behövt snorkel. :laugh:

Rund som en boll kom hon senare inatt och kröp ner under täcket och låg på armen och spann så det ekade i sovrummet. ❤
 
Igår fick jag hem ett paket på 17 kg åt den lilla damen. RCs babytorrisar var mycket populära, jag har nog aldrig sett en katt dyka ner i en matskål med munnen vidöppen! Hon hade behövt snorkel. :laugh:

Rund som en boll kom hon senare inatt och kröp ner under täcket och låg på armen och spann så det ekade i sovrummet. ❤

Gosekisse :love:

Hade vi bott närmare varandra hade drottningen kunnat få lite rökt älghjärta :up:
 
Det, Närmar. Sig. :nailbiting:

Myris har en antydan till juver nu och vi är på dag 60. I morgon måste jag åka och få de nya däcken monterade och sen får jag nog hålla mig hemma och hålla tassen närmsta tiden. Jag ska prova att tempa henne i morgon men jag vet inte om hon går med på det.

Puh, blir jobbiga dygn nu men jag hoppas allt ska gå bra. Jag har avskärmat så hon har inte så mycket yta att röra sig på, funderar på om jag ska göra i ordning ytterligare en bolåda och se vilken hon föredrar, men tänk om hon föder på natten och jag sover? 🙀
 
Det, Närmar. Sig. :nailbiting:

Myris har en antydan till juver nu och vi är på dag 60. I morgon måste jag åka och få de nya däcken monterade och sen får jag nog hålla mig hemma och hålla tassen närmsta tiden. Jag ska prova att tempa henne i morgon men jag vet inte om hon går med på det.

Puh, blir jobbiga dygn nu men jag hoppas allt ska gå bra. Jag har avskärmat så hon har inte så mycket yta att röra sig på, funderar på om jag ska göra i ordning ytterligare en bolåda och se vilken hon föredrar, men tänk om hon föder på natten och jag sover? 🙀
Vissa hämtar sin matte/husse när det är dags och jag har en känsla av att Myrisen är en sån.

Min tjeja har gått upp 700g nu och det är två veckor kvar. Hon är rejält rund och bebbarna har börjat kännas sedan lite mer än en vecka tillbaka. I början trodde jag att det på sin höjd skulle vara två men nu kanske jag vågar dubbla antalet. Alltid lika spännande!!
 
Det, Närmar. Sig. :nailbiting:

Myris har en antydan till juver nu och vi är på dag 60. I morgon måste jag åka och få de nya däcken monterade och sen får jag nog hålla mig hemma och hålla tassen närmsta tiden. Jag ska prova att tempa henne i morgon men jag vet inte om hon går med på det.

Puh, blir jobbiga dygn nu men jag hoppas allt ska gå bra. Jag har avskärmat så hon har inte så mycket yta att röra sig på, funderar på om jag ska göra i ordning ytterligare en bolåda och se vilken hon föredrar, men tänk om hon föder på natten och jag sover? 🙀
De gånger mina fött på natten har jag blivit väckt. Brukar ha bolådan precis nedanför sängen. En gång var första redan ute när mammakatt väckte mig genom att pipa, men de flesta kissar vill ju ha matte eller husse nära, så de väntar tills man är där.

Hoppas allt går bra och att du slipper vänta alltför länge. Jag vet hur frustrerande det är!
 
Zissi är parad under helgen. Vi la upp det lite annorlunda denna gången. Sist var hon hos hanen hela tiden men nu har vi bara haft henne där korta stunder. Än så länge verkar hon må bra så hoppas att vi slipper en repris på förra gången 😬
 
De gånger mina fött på natten har jag blivit väckt. Brukar ha bolådan precis nedanför sängen. En gång var första redan ute när mammakatt väckte mig genom att pipa, men de flesta kissar vill ju ha matte eller husse nära, så de väntar tills man är där.

Hoppas allt går bra och att du slipper vänta alltför länge. Jag vet hur frustrerande det är!
Frustrerande är ordet. Hon är på dag 65 nu och mest intresserad av att ligga och sova på armen under täcket. Igår dräglade hon lite till och med på min arm. :laugh:

Jag börjar känna mig lite stressad men hörde av hankattsägaren att hennes brukar föda på dag 68 och när jag kollar runt så verkar det vara vanligt med dag 65 - 67? Vilka dagar har era fött på?

Jag ska iaf göra i ordning en till bolåda, lite mindre, ifall hon tycker den första är för stor.
 
Frustrerande är ordet. Hon är på dag 65 nu och mest intresserad av att ligga och sova på armen under täcket. Igår dräglade hon lite till och med på min arm. :laugh:

Jag börjar känna mig lite stressad men hörde av hankattsägaren att hennes brukar föda på dag 68 och när jag kollar runt så verkar det vara vanligt med dag 65 - 67? Vilka dagar har era fött på?

Jag ska iaf göra i ordning en till bolåda, lite mindre, ifall hon tycker den första är för stor.
Mina har fött på allt ifrån 61-69 :). Oftast kring 63-65. Var bara min kull som inte överlevde i somras som föddes för tidigt, på dygn 59. De kommer nog snart. Mina har jag inte alltid märkt något på innan, utan plötsligt har de bara gått till bolådan och en stund senare är första ute, från att ha legat och sovit typ :).
 
Tog tempen på henne ikväll, tre gånger. 🙄
Den steg från 35,4 till över 38, sen ville jag inte vara en bråkig matte längre, men jag antar att hon inte kommer få några inatt även om hon nyss försvann från sängen. Det brukar vara ett besök på lådan och/eller förbi matskålen som jag fått fylla på två gånger idag. :d

Annars är hon ett litet plåster, sitter jag i köket ska hon hänga på axeln och går jag på toaletten får jag se upp så hon inte hänger runt halsen på mig. :laugh: Nu kom hon tillbaka igen. :)
 
Tog tempen på henne ikväll, tre gånger. 🙄
Den steg från 35,4 till över 38, sen ville jag inte vara en bråkig matte längre, men jag antar att hon inte kommer få några inatt även om hon nyss försvann från sängen. Det brukar vara ett besök på lådan och/eller förbi matskålen som jag fått fylla på två gånger idag. :d

Annars är hon ett litet plåster, sitter jag i köket ska hon hänga på axeln och går jag på toaletten får jag se upp så hon inte hänger runt halsen på mig. :laugh: Nu kom hon tillbaka igen. :)

Lycka till när det är dags 😻
 
Det är först kring dygn 69-70 som det börjar bli en risk. Du får ha lite mer is i magen bara
De kommer nog när som. ❤
Jag trodde de skulle kommit nu, börjar jobba igen på onsdag. :(
Myran har dessutom fått sparken som pest controller, jag har hittat muslortar på diskbänken. Väntar bara på att facket ska sätta mig i blockad som avskedar en blivande mor, men när hon hellre sover på armen under täcket än jagar möss eller föder kattungar fanns ingen annan råd. 🙀
 
Jag trodde de skulle kommit nu, börjar jobba igen på onsdag. :(
Myran har dessutom fått sparken som pest controller, jag har hittat muslortar på diskbänken. Väntar bara på att facket ska sätta mig i blockad som avskedar en blivande mor, men när hon hellre sover på armen under täcket än jagar möss eller föder kattungar fanns ingen annan råd. 🙀
Haha, jag har dock full förståelse för henne som inte orkar jaga som höggravid. Bebisarna kommer nog när som helst. Men det räcker ju med att inte parningen tagit sig dag 1 för att det ska bli lite försenat. Hoppas de kommer innan du måste börja jobba igen :).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 787
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 221
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 858
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp