Vi som förhoppningsvis väntar kull

Ongarna är fem veckor nu och igår lyckades jag äntligen fota dem vettigt.
Bättre sent än aldrig heter det ju. 😁


FollowMe.jpg

Men varför kan jag inte lägga in flera bilder... 🤔
 
Ett Myr-barn kanske?

Den är farligt gullig den också
Det stämmer!
En riktig fighter och överlevare även om vägen varit annat än spikrak! 😍
Jag som inte kan ett endaste dugg om rasen (raserna?) har lärt mig att han är siames för att han inte föddes med alla sina fläckar.
Jag som trodde att det som skiljde en siames från oriental var att siamesen alltid var maskad. Fel av mig. 😆
 
@Corax Ser fina ut :heart
Blir så nyfiken på stammen eftersom vi föder upp samma ras. Skicka gärna stamnamn eller info om du vill delge 🥰
 
😱 Vit haka?! Det hoppas jag verkligen inte! Haha!
Inget att be om ursäkt för! 😊
Haha, det är säkert bara utmaskningen som inte hunnit komma dit 😉. Men hakan såg verkligen vit ut på bilden på Follow Me.

Hur funkar det med extrabebisen? Har mamma tagit sig an honom utan problem? Hur gammal var han när han fick komma till er? 🥰

Tycker det är så fint att de tar sig an bebisar utanför sin egen kull.
 
Haha, det är säkert bara utmaskningen som inte hunnit komma dit 😉. Men hakan såg verkligen vit ut på bilden på Follow Me.

Hur funkar det med extrabebisen? Har mamma tagit sig an honom utan problem? Hur gammal var han när han fick komma till er? 🥰

Tycker det är så fint att de tar sig an bebisar utanför sin egen kull.
Lilleskrutt var knappt 10 dagar när han kom till @Corax och knappt en vecka äldre än "syskonen". Esther accepterade honom direkt utan problem men han hade problem med att dia och är nappad ända tills han började äta fast föda. Han vände på 55 gr och veterinären var väldigt tveksam till om han skulle klara sig eller om han borde avlivas när vi var dit för ögonundersökning och 3 ml uppvätskning före jul efter han flyttat. Det är först nu sista veckan som jag börjar våga tro att han ska överleva, men jag är lite orolig att han ska få framtida problem efter sin tuffa start. Tyvärr kunde vi inte rädda systern. 💔

Utan @Corax med familj hade han nog dött, men tack vare deras dygnet runtnappning, Esthers moderskärlek och syskonkärleken kommer förhoppningsvis Aslan hem till mamma Myran igen även om jag nog får ordna en pälsjacka år honom nu när han är van att sova med pälsbollarna.

@Corax har fått namnge honom och han kommer reggas som Aslan, men han kommer nog alltid att vara Lilleskrutt för mig. ❤️
 
Lilleskrutt var knappt 10 dagar när han kom till @Corax och knappt en vecka äldre än "syskonen". Esther accepterade honom direkt utan problem men han hade problem med att dia och är nappad ända tills han började äta fast föda. Han vände på 55 gr och veterinären var väldigt tveksam till om han skulle klara sig eller om han borde avlivas när vi var dit för ögonundersökning och 3 ml uppvätskning före jul efter han flyttat. Det är först nu sista veckan som jag börjar våga tro att han ska överleva, men jag är lite orolig att han ska få framtida problem efter sin tuffa start. Tyvärr kunde vi inte rädda systern. 💔

Utan @Corax med familj hade han nog dött, men tack vare deras dygnet runtnappning, Esthers moderskärlek och syskonkärleken kommer förhoppningsvis Aslan hem till mamma Myran igen även om jag nog får ordna en pälsjacka år honom nu när han är van att sova med pälsbollarna.

@Corax har fått namnge honom och han kommer reggas som Aslan, men han kommer nog alltid att vara Lilleskrutt för mig. ❤️
Så härlig historia. Beklagar systern, men så mycket jobb och kärlek ni behövt ge denne lille för att han ska klara sig :heart. Blir ju struligt när de inte vill/kan dia. Så skönt för honom att få växa upp med sina ulliga syskon :). Vet en ragdolluppfödare som fick ta emot en oriental för några år sedan. Han blev präglad av sina raggissyskon och verkade få lite samma temperament ;).

Jag tror inte att han kommer få några men efter sin tuffa start. De klarar mycket :heart. Nu var mina betydligt äldre, men jag hade en kull i somras som växte upp hos fodervärd. När fodervärden var på semester och hade lämnat ansvaret till en vän så blev ungarna dåliga i magen och gick ned mycket i vikt (den som gick ned mest gick ned 150g på en vecka istället för normal viktuppgång ca 100g/vecka). Några var riktigt dåliga och smala när fodervärden kom hem igen. Två av dem trodde jag nästan att vi skulle förlora men med tvångsmatning, uppvätskning och stabiliserande för magen så vände kurvorna. De låg ca 2-3 veckor efter storleks- och utvecklingsmässigt hela tiden så jag valde att behålla hela kullen i 2 veckor extra. Veterinären sa också vid första vaccination att det kändes att de var underutvecklade inuti i förhållande till sin ålder. Men vid 14 veckor så hade de växt till sig bra och jag vågade släppa iväg dem. Nu är de drygt ett halvår och det märks inte på någon av dem att de skulle ha varit supersmala och nära på att dö som små. De har utvecklats jättefint och är riktigt stora, runda och goa! Någon av dem lite väl matglad kanske :heart
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 753
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 621
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 316
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp