Vi som förhoppningsvis väntar kull

Grattis!

Min yngsta hona är dräktig. BF 15/3. En vecka efter att nuvarande kull flyttat. Phu!
Måste bara visa en av mina favoritbilder på @Mia_R 's lilla och två av mina.
Nu är han ju en stor och ståtlig liten kisseonge men det är fint att påminnas om att något så litet kan överleva.
 

Bifogade filer

  • DSC_3481.JPG
    DSC_3481.JPG
    166,3 KB · Visningar: 126
Grattis @cirkus :heart

Måste bara visa en av mina favoritbilder på @Mia_R 's lilla och två av mina.
Nu är han ju en stor och ståtlig liten kisseonge men det är fint att påminnas om att något så litet kan överleva.
Så himla mysig bild 🥰. Den lilla ser så liten ut mellan dina fluffisar.

Biggan är idag på dygn 49. Bebisarna är beräknade kring alla hjärtans dag. I helgen ska bolådan göras i ordning. Tog ned den från vinden igår och Biggan såg ut att tycka att det var på tiden. Magen börjar bli ganska stor, så det ska bli spännande att se vad som gömmer sig där inne.
 
Här är det pågång, Zissi hämtade mig tidigt och bestämt i morse och ville ha med mig till bolådan. Så nu sitter jag utanför den och håller tassen. Men det kan nog bli ganska länge 😅 och jag får absolut inte gå iväg enligt henne
 
Här är det pågång, Zissi hämtade mig tidigt och bestämt i morse och ville ha med mig till bolådan. Så nu sitter jag utanför den och håller tassen. Men det kan nog bli ganska länge 😅 och jag får absolut inte gå iväg enligt henne
Håller tummarna för er och att det kommer igång snart.
 
Alice är på dygn 50 och gått upp totalt sen parning 1,4 kilo, Gissar på 4 bebbar, ska bli spännande.
Varför gissar du bara åå 4? Mina brukar gå upp ca 250g/unge. Har dock inte riktigt stämt på mina största kullar, då de ofta går upp lite mindre då :). Då är våra exakt lika långt gångna. 🥰
 
Varför gissar du bara åå 4? Mina brukar gå upp ca 250g/unge. Har dock inte riktigt stämt på mina största kullar, då de ofta går upp lite mindre då :). Då är våra exakt lika långt gångna. 🥰
Förra kullen gick hon upp 1,6 kilo vid dygn 50 och fick 6 st varav 4 överlevde. Därför ja gissar 4 st :)
 
Zissi är stressad och orolig och verkar inte riktigt ha kommit in i mammarollen. Hon är inte mycket hos ungarna utan springer mest runt och skriker och vill vara med oss. Har suttit hos henne vid lådan och då går det väl lite bättre. Hon har lådan brevid våran säng och i natt skulle hon släpa upp dom i sängen och in under täcket, inte så optimalt 🙄 bäst tycker jag faktiskt att det går om jag stänger in henne ensam i sovrummet, då är det i alla fall tyst vissa stunder och jag hoppas att hon då är hos ungarna. Men sen är det perioder då hon skriker högt och stressat och man hör henne springa runt. Man skulle behöva rigga en kamera 🙄 så i natt sov vi hela familjen på golvet i ett annat rum😅
Under gårdagen gick den lilla tjejen upp från 90g till 105g och den större killen stod ganska still, bara några gram upp. Ska väga dom nu med så får vi se. Men dom måste ju fått tillräckligt med mat under gårdagen i alla fall.
Vet inte om hon stressas av att vi har en 16 veckors kattunge i huset, håller dom åtskilda i var sin ände av huset men dom hör tyvärr varandra lite än då 🙄 någon med erfarenhet? Brukar det lugna sig?
 
Zissi är stressad och orolig och verkar inte riktigt ha kommit in i mammarollen. Hon är inte mycket hos ungarna utan springer mest runt och skriker och vill vara med oss. Har suttit hos henne vid lådan och då går det väl lite bättre. Hon har lådan brevid våran säng och i natt skulle hon släpa upp dom i sängen och in under täcket, inte så optimalt 🙄 bäst tycker jag faktiskt att det går om jag stänger in henne ensam i sovrummet, då är det i alla fall tyst vissa stunder och jag hoppas att hon då är hos ungarna. Men sen är det perioder då hon skriker högt och stressat och man hör henne springa runt. Man skulle behöva rigga en kamera 🙄 så i natt sov vi hela familjen på golvet i ett annat rum😅
Under gårdagen gick den lilla tjejen upp från 90g till 105g och den större killen stod ganska still, bara några gram upp. Ska väga dom nu med så får vi se. Men dom måste ju fått tillräckligt med mat under gårdagen i alla fall.
Vet inte om hon stressas av att vi har en 16 veckors kattunge i huset, håller dom åtskilda i var sin ände av huset men dom hör tyvärr varandra lite än då 🙄 någon med erfarenhet? Brukar det lugna sig?
Det brukar lugna sig, men det kan vara bra att ha henne instängd med ungarna tills hon kommit in i mammarollen. Om kattungen och hon är kompisar skulle jag inte vara rädd för att ha dem ihop. Det har fungerat bra här. Det var bara när min kastrathona började stjäla kattungar en gång som jag fick ha dem särade :).

Som sagt ser det ju ut som din hona är där tillräckligt för att de ska hålla vikten, och t om gå upp i vikt. Fortsätt håll koll på vikten, tillbringa mycket tid med henne vid bolådan och håll koll så att hon tvättar och toalettar de små :heart.

Håller tummarna för att hon lugnar sig snart.
 
Zissi är stressad och orolig och verkar inte riktigt ha kommit in i mammarollen. Hon är inte mycket hos ungarna utan springer mest runt och skriker och vill vara med oss. Har suttit hos henne vid lådan och då går det väl lite bättre. Hon har lådan brevid våran säng och i natt skulle hon släpa upp dom i sängen och in under täcket, inte så optimalt 🙄 bäst tycker jag faktiskt att det går om jag stänger in henne ensam i sovrummet, då är det i alla fall tyst vissa stunder och jag hoppas att hon då är hos ungarna. Men sen är det perioder då hon skriker högt och stressat och man hör henne springa runt. Man skulle behöva rigga en kamera 🙄 så i natt sov vi hela familjen på golvet i ett annat rum😅
Under gårdagen gick den lilla tjejen upp från 90g till 105g och den större killen stod ganska still, bara några gram upp. Ska väga dom nu med så får vi se. Men dom måste ju fått tillräckligt med mat under gårdagen i alla fall.
Vet inte om hon stressas av att vi har en 16 veckors kattunge i huset, håller dom åtskilda i var sin ände av huset men dom hör tyvärr varandra lite än då 🙄 någon med erfarenhet? Brukar det lugna sig?
Det där är knepigt...
Mina förstagångare har snarare varit tvärtom. De har knappt lämnat boet... Det är bara när kattmamman inte mått helt hundra som de har varit väldigt oroliga.
Har mjölken släppt bra så att det inte är hårt och varmt någonstans?
Kom alla moderkakor ut och var de hela?
Äter mammakatt bra? Dricker, går på låda? Temp? Allmänstatus?
För det mesta går det oroliga över om inget är fel och så länge ungarna går upp i vikt och är lugna/tysta så brukar det inte vara någon fara. Se till att ha bra temp i bolådan bara.
 
Dygn 57 idag och Biggan börjar minsann tycka att det räcker 😊. Idag har hon gått och försökt förmå hennes närmre 7 månader gamla dotter skulle agera kattunge och mysa med henne både i bolådan och under sängen. Aeris förstod inte riktigt vad mamma ville och försökte mest busa 🙈.

Känns inte riktigt som Biggan kommer vilja vänta till dygn 65, men vi får se ❤️
IMG_20210206_141148.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 753
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 045
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 629
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 316
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp