Vi som förhoppningsvis väntar kull

Nån här som haft katthona som bara gått upp några gram från dygn 50 till dygn 60 och ändå fått kattungar. Jag och ägaren till katten är lite oroliga, då hon bara gått upp 17 gram under dessa dygn. Totalt från start har hon gått upp 1,47.
 
Nån här som haft katthona som bara gått upp några gram från dygn 50 till dygn 60 och ändå fått kattungar. Jag och ägaren till katten är lite oroliga, då hon bara gått upp 17 gram under dessa dygn. Totalt från start har hon gått upp 1,47.
1,47 KILO?
Ja i så fall skulle då inte jag oroa mig. Det börjar väl bli trångt? Och du borde väl känna ungarna ganska tydligt nu? 🙂
 
Jag är lite tveksam att min Gullan är dräktig. Hon har gått upp 300 gram sen start men ingenting just nu mellan v 5 och 6. Det kanske bara är ett litet barn därinne. Jag hoppas innerligt att hon i så fall tar den till sig.
 
Jag är lite tveksam att min Gullan är dräktig. Hon har gått upp 300 gram sen start men ingenting just nu mellan v 5 och 6. Det kanske bara är ett litet barn därinne. Jag hoppas innerligt att hon i så fall tar den till sig.

Jag hade rätt. Dessvärre.
Hon var inte sig själv idag så jag åkte till veterinären och vi kunde konstatera en pyo så hon opererades akut på Albano alldeles nyss. De ringde och meddelade att det gått bra men att hon hade skyhöga värden - sånt som skulle ligga under 10 låg på +340 så inflammationen var riktigt ful och lite special för den var som i små celler/stängda rum med egen inflammation/infektion. Deppar en stund över att den finaste katt jag nånsin haft nu är kastrat
 
Jag hade rätt. Dessvärre.
Hon var inte sig själv idag så jag åkte till veterinären och vi kunde konstatera en pyo så hon opererades akut på Albano alldeles nyss. De ringde och meddelade att det gått bra men att hon hade skyhöga värden - sånt som skulle ligga under 10 låg på +340 så inflammationen var riktigt ful och lite special för den var som i små celler/stängda rum med egen inflammation/infektion. Deppar en stund över att den finaste katt jag nånsin haft nu är kastrat

Väldigt surt men skönt att det gick bra med henne :heart
 
Jag hade rätt. Dessvärre.
Hon var inte sig själv idag så jag åkte till veterinären och vi kunde konstatera en pyo så hon opererades akut på Albano alldeles nyss. De ringde och meddelade att det gått bra men att hon hade skyhöga värden - sånt som skulle ligga under 10 låg på +340 så inflammationen var riktigt ful och lite special för den var som i små celler/stängda rum med egen inflammation/infektion. Deppar en stund över att den finaste katt jag nånsin haft nu är kastrat

Åh vad ledsamt :cry: var det en av ryssarna?
 
Vem har ett rosa badkar och badkatt?

C18D2140-16E0-4E30-A191-A456C951AA1B.jpeg
 
Jag hade rätt. Dessvärre.
Hon var inte sig själv idag så jag åkte till veterinären och vi kunde konstatera en pyo så hon opererades akut på Albano alldeles nyss. De ringde och meddelade att det gått bra men att hon hade skyhöga värden - sånt som skulle ligga under 10 låg på +340 så inflammationen var riktigt ful och lite special för den var som i små celler/stängda rum med egen inflammation/infektion. Deppar en stund över att den finaste katt jag nånsin haft nu är kastrat
Så himla tråkigt! Håller tummarna för att du kan få något fint efter syrran istället.

Biggan är idag på dygn 64 och vi väntar fortfarande. Inatt var det mycket bädda de i bolådan och idag har hon verkat lite orolig och legat mycket i bolådan. Jag hoppas att de kan komma inom närmsta dygnet ❤️
 
Så himla tråkigt! Håller tummarna för att du kan få något fint efter syrran istället.

Biggan är idag på dygn 64 och vi väntar fortfarande. Inatt var det mycket bädda de i bolådan och idag har hon verkat lite orolig och legat mycket i bolådan. Jag hoppas att de kan komma inom närmsta dygnet ❤️

Tack - ja vi hoppas på syrran (hon bor för övrigt i din stad). Jag är lite nervös eftersom en annan hona som parades av samma hane har fött sina ungar på dygn 55 alla dog :( samma hane som alltså parat Gullan och hennes syster. Jag hoppas innerligt att trasslet inte har med honom att göra. Jag tror egentligen inte det eftersom Gullan haft skumma löp och började löpa alldeles för tidigt för sin ålder och utveckling, jämfört med systern som varit betydligt mer hälsosam i detta. Har faktiskt ett par andra kullsystrar med exakt samma fenomen, den som var outvecklad började löpa tidigt och har haft korta, täta löp, parad två gånger och tom varje gång, så henne kommer vi kastrera inom kort och strunta i att försöka få kattungar efter, henne kullsyster som ockås haft sundare löp är nu dräktig och väntas få inom 3 veckor

och GRATTIS till dina fina sötnosar
 
Tack - ja vi hoppas på syrran (hon bor för övrigt i din stad). Jag är lite nervös eftersom en annan hona som parades av samma hane har fött sina ungar på dygn 55 alla dog :( samma hane som alltså parat Gullan och hennes syster. Jag hoppas innerligt att trasslet inte har med honom att göra. Jag tror egentligen inte det eftersom Gullan haft skumma löp och började löpa alldeles för tidigt för sin ålder och utveckling, jämfört med systern som varit betydligt mer hälsosam i detta. Har faktiskt ett par andra kullsystrar med exakt samma fenomen, den som var outvecklad började löpa tidigt och har haft korta, täta löp, parad två gånger och tom varje gång, så henne kommer vi kastrera inom kort och strunta i att försöka få kattungar efter, henne kullsyster som ockås haft sundare löp är nu dräktig och väntas få inom 3 veckor

och GRATTIS till dina fina sötnosar
Jag tror säkert inte att problemen beror på hanen. För tidiga bebisar känns som det inte har med hanen att göra i alla fall. Det har nog bara blivit något fel någonstans. Soda fick ju premanturer som dog i somras. Visade sig vid kastrering att hennes livmoder inte såg helt normal ut, så troligen hade bebisarna inte fått näring ordentligt eller å hade de fått någon infektion.

Tack :heart. Så glad för denna kullen! Verkar som det är två mittedtjejer och tre pojkar varav en mitted och två bicolor. Jag håller tummarna för en brun mittedtjej till mig att spara :). Har drömt om en brun mittedtjej i många år nu. Med min tur är väl alla blå eller feltecknade ;)
 
Har det kommit nått smått?
Tyvärr inte, så jag och ägaren får förmodligen åka till blå stjärnan i Göteborg imorgon om hon inte får i natt. Pratat med 2 olika veterinärer som säger, att så länge hon är pigg, äter och allt sånt kan vi avvakta. Men imorgon är typ dag 69/70 beroende på vilken av dagarna hon tog sig. Plus helg sen. Så nervös väntan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 753
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 044
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 629
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 316
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp