Vi som förhoppningsvis väntar kull

Nån här som har erfarenhet av sjuk kattunge. Var till veterinären igår, fick en minispruta med typ en droppe metacam, Då hon bubblar i näsan när hon andas, slö och gått ner i vikt, Gått från 259 gram till 251 gram nu. Snuttar på mamma, men känns inte som om de kommer mjölk då mamman redan gått in i löp, fick bara 1 kattunge. Totalvägrar flaska med napp eller mirakelnapp. Nån som har ett bra tips. :( känns som jag provat allt.
Enda gången jag upplevt bubbla i näsan är när det varit gomspalt. Uteslöts detta hos vet?

Är det bara en kattunge måste man alltid ge mamman piller nästan direkt, för det är naturligt för dem att börja löpa igen och då lämnar de oftast bebisen. Använd mirakelnapp och minispruta (gärna 1 ml) tills bebis lärt sig suga. Hur gammal är bebis?

Skulle du fortsätta med metacam? Om inte så rådfråga veterinären igen, eller om du upplever att den blir sämre.
 
Hon gick u
Enda gången jag upplevt bubbla i näsan är när det varit gomspalt. Uteslöts detta hos vet?

Är det bara en kattunge måste man alltid ge mamman piller nästan direkt, för det är naturligt för dem att börja löpa igen och då lämnar de oftast bebisen. Använd mirakelnapp och minispruta (gärna 1 ml) tills bebis lärt sig suga. Hur gammal är bebis?

Skulle du fortsätta med metacam? Om inte så rådfråga veterinären igen, eller om du upplever att den blir sämre.
Enda gången jag upplevt bubbla i näsan är när det varit gomspalt. Uteslöts detta hos vet?

Är det bara en kattunge måste man alltid ge mamman piller nästan direkt, för det är naturligt för dem att börja löpa igen och då lämnar de oftast bebisen. Använd mirakelnapp och minispruta (gärna 1 ml) tills bebis lärt sig suga. Hur gammal är bebis?

Skulle du fortsätta med metacam? Om inte så rådfråga veterinären igen, eller om du upplever att den blir sämre.
Hon gick upp i vikt jättebra, fram till mamman börja löpa, ägaren vill ej ge ppiller då hon har dålig erfarenhet av de. (jag är bara fodervärd) Mirakelnapp har jag, även den där nappflaskan från royal canin som följer med ersättningen, fck ta den nappen och sätta på mirakelnappen, så nu får hon ju i sig mjölk. Bubblet i näsan kom i samband med att hon börja gå ner i vikt. Blir hon sämre skulle vi återkomma till veterinären. Men nu är hon peppar peppar piggare och mer sig själv, nämligen en mycket bestämd rödhårig dam.
 
Tråkigt att inte uppfödaren vill ge piller. Tror du får ställa dig in på att nappa upp bebisen om den överlever. Mamma tycker nog inte att det är värt det.

Hon kan ha fått vätska i lungorna tänker jag om hon inte riktigt fattat detta med nappflaska? Det är därför man ska mata med små sprutor istället, för då är det nästan omöjligt att råka få ned det i lungorna. Har hon fått ned vätska i lungorna behöver hon antibiotika direkt, annars kommer bebis troligen bli sämre. Fick själv ta bort en bebis med vätska i lungorna i somras. Den var för dålig för att ens behandla, och då var händelseförloppet drygt 12 timmar från första symptom tills vi kom in till veterinären :(.

Håller tummarna för den lilla :heart.
 
IMG_20210304_122130_301.jpg

Snart 5 veckor 😍
 
Tråkigt att inte uppfödaren vill ge piller. Tror du får ställa dig in på att nappa upp bebisen om den överlever. Mamma tycker nog inte att det är värt det.

Hon kan ha fått vätska i lungorna tänker jag om hon inte riktigt fattat detta med nappflaska? Det är därför man ska mata med små sprutor istället, för då är det nästan omöjligt att råka få ned det i lungorna. Har hon fått ned vätska i lungorna behöver hon antibiotika direkt, annars kommer bebis troligen bli sämre. Fick själv ta bort en bebis med vätska i lungorna i somras. Den var för dålig för att ens behandla, och då var händelseförloppet drygt 12 timmar från första symptom tills vi kom in till veterinären :(.

Håller tummarna för den lilla :heart.
Var när hon snutta på mamma hon blev dålig, börja ge henne ersättning först efter veterinärbesöket. Uppfödaren har fått ett ex antal katter med juvertumörer med ppiller. därav hon inte vill ge det.
 
Var när hon snutta på mamma hon blev dålig, börja ge henne ersättning först efter veterinärbesöket. Uppfödaren har fått ett ex antal katter med juvertumörer med ppiller. därav hon inte vill ge det.
Har för mig att mjölken kan ändras under löp så kattungarna kan reagera på det. Är väl lite samma fenomen som med föl som får diarré vid stoets brunst. Har dock inte varit med om det själv.

Hur är det med bebisen nu? ❤️
 
Har för mig att mjölken kan ändras under löp så kattungarna kan reagera på det. Är väl lite samma fenomen som med föl som får diarré vid stoets brunst. Har dock inte varit med om det själv.

Hur är det med bebisen nu? ❤️
Jo, de går peppar peppar bra. Har ett jäkla humör, förstår inte hur en sån liten 2 veckor idag, kan vara så ilsk. Går upp i vikt jättebra nu, sen de lossna med ersättningen. Mamma katt sköter resten med tvätt och toabehov. så sköter jag mat och kel.
 
Linköpingsfilialen rapporterar in tre kattungar. Igår morse kom den förste - sen var det en nervös och lång paus. Imorse kom två till. Det var inte slut på överraskningarna där - en av ungarna är antingen fawn eller sorrel vilket betyder att Otto den fantastiske också bär sorrel. Det mina vänner; är högvinst för oss med så få färger i rasen
 
Linköpingsfilialen rapporterar in tre kattungar. Igår morse kom den förste - sen var det en nervös och lång paus. Imorse kom två till. Det var inte slut på överraskningarna där - en av ungarna är antingen fawn eller sorrel vilket betyder att Otto den fantastiske också bär sorrel. Det mina vänner; är högvinst för oss med så få färger i rasen
*knapp*

Nu är det bara några dagar kvar innan nästa kull anländer. Bettan har gått upp typ 1 kg men så har hon också käkat bebismat hela dräktigheten. Jag tror på max tre.
Och idag vaccineras/chippas och besiktas F-kullen. Sen är det dags för flytt. 😊
 
*knapp*

Nu är det bara några dagar kvar innan nästa kull anländer. Bettan har gått upp typ 1 kg men så har hon också käkat bebismat hela dräktigheten. Jag tror på max tre.
Och idag vaccineras/chippas och besiktas F-kullen. Sen är det dags för flytt. 😊

Och jag sitter på Lilla Essingen och passar på vår tredje dräktiga hona, hon är well on due.
Så drygt att hon inte slussar. Matte var tvungen att åka till jobbet så jag fick anordna hemmakontor här
 
Det är jobbigt och nervöst nu.
Vivi är på Bagis för andra gången idag, vi var där igår på dygn 68 och då såg allt bra ut iofs, minst 4 ungar som var pigga. Hon hade tydligt öppningsskede när hon kom hem med både sammandragningar och lite slemmis, men sen avstannade allt. Så nytt UL idag som sker i denna stund. Håll alla tummar i hela världen att detta blir bra
 
Det är jobbigt och nervöst nu.
Vivi är på Bagis för andra gången idag, vi var där igår på dygn 68 och då såg allt bra ut iofs, minst 4 ungar som var pigga. Hon hade tydligt öppningsskede när hon kom hem med både sammandragningar och lite slemmis, men sen avstannade allt. Så nytt UL idag som sker i denna stund. Håll alla tummar i hela världen att detta blir bra

Det går sädär.
De kommer snitta så fort som möjligt. En är död, men två eller tre är okej
 
Åh nej :cry: Vi håller tummar, tår och tassar för kattmamma och de övriga ungarna :heart
Tack! Vi är såklart helt förkrossade. Hon opereras nu och gud som vi hoppas att några klarar sig.

Hankattens ägare är så gullig och behåller honom fertil så vi kan göra ett försök till med kullsystern till Vivi, som skulle kastrerats i onsdags men började löpa. Kanske det är ett tecken? Vad vet jag mellan alla tårar
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 783
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 200
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 811
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp