Vi som förhoppningsvis väntar kull

Vem är bäst enligt standard?
Vad är svårare att få fram i dina linjer och har någon av dem det? Vad letar du efter i en hona?
Den ena ser ut att ha bättre top/haka men den andra har lite bättre look?
Härligt I-landsproblem! 😁

Jag väntar också på att se hur mina utvecklar sig. De är fyra veckor idag och det är två plåpaddor, en brunpadda och en blå! Det är inte klokt vad bortskämd jag blir med den här kullen iom att jag vill spara en men absolut inte brunpadda. Så jag har tre att välja emellan.
OCH!!! De kissar på lådan! Vid fyra veckor! Nyp mig!!
Brunpadda...
 

Bifogade filer

  • IMG_20210411_200355_352.jpg
    IMG_20210411_200355_352.jpg
    48,9 KB · Visningar: 50
Våra är nu 10.5 vecka 🥰 båda är tingade av två jättetrevliga familjer 😍 den ena ska till en annan uppfödare och det känns väldigt kul. Längtar till nästa kull där jag kommer kunna spara minst en själv ❤️ men det blir till hösten.
IMG_20210408_150252.jpg

Aztrid och Aliz ❤️
 
Vem är bäst enligt standard?
Vad är svårare att få fram i dina linjer och har någon av dem det? Vad letar du efter i en hona?
Den ena ser ut att ha bättre top/haka men den andra har lite bättre look?
Härligt I-landsproblem! 😁

Jag väntar också på att se hur mina utvecklar sig. De är fyra veckor idag och det är två plåpaddor, en brunpadda och en blå! Det är inte klokt vad bortskämd jag blir med den här kullen iom att jag vill spara en men absolut inte brunpadda. Så jag har tre att välja emellan.
OCH!!! De kissar på lådan! Vid fyra veckor! Nyp mig!!

Blåpadda...
De är båda väldigt fina, men jag tror det kommer bli Freja (den högra) som stannar. Hon har bäst öron och look. De har ganska lika profiler. Freja är dock helt korrekt i det vita och den andra tjejen har egentligen lite lite vitt på framtassarna. Inget jättefel, men ändå :).

Nu ska jag bara bestämma mig om resten. Har förfrågningar om att sälja till avel. Tycker det är så jobbigt dock, även om jag tycker att fler bör göra det så jag borde föregå med gott exempel 😅😬. Två av grabbarna är väldigt fina så en skulle kunna gå vidare.
 
Så kan man också göra 😅. Sambon skulle döda mig. Han tycker det räcker med katter nu med tanke på att mänsklig bebis är beräknad vilken dag som helst. Får ligga lite lågt på kattfronten efter denna kullen tror jag. Ska kastrera två av tjejerna också 😊

Som tur är så är det utspritt på tre hem, men lite logistik kommer krävas så att hanen inte bor med varken mamma eller syrran. Vi ska kastrera åtminstone en av honorna.
 
Vi har obeskrivlig sorg då ännu ett barn ur H-kullen har fått komma till himlen.
Lilla Helia insjuknade hastigt igår - med andningsproblem. In till Albano direkt med syrgas, röntgen visade att hon hade mycket vätska i kroppen. Rekommendationen var att ta bort henne då de inte ens trodde hon skulle klara undersökningarna. Vi tog bort henne direkt. Vi kommer låta henne obduceras men allt pekar mot ett speciellt hjärtfel som visar sig när de är lite äldre och börjar röra på sig mer.
 
Vi har obeskrivlig sorg då ännu ett barn ur H-kullen har fått komma till himlen.
Lilla Helia insjuknade hastigt igår - med andningsproblem. In till Albano direkt med syrgas, röntgen visade att hon hade mycket vätska i kroppen. Rekommendationen var att ta bort henne då de inte ens trodde hon skulle klara undersökningarna. Vi tog bort henne direkt. Vi kommer låta henne obduceras men allt pekar mot ett speciellt hjärtfel som visar sig när de är lite äldre och börjar röra på sig mer.
Så tråkigt. Beklagar ❤️
 
Ibland blir man bara lite extra glad som uppfödare. Idag var jag och vaccinerade kullen med första sprutan. När jag skulle boka tid på det större djursjukhuset förra veckan meddelade de att de inte kunde garantera att de kunde ge andra sprutan och besikta om några veckor pga veterinärbrist. Den mindre veterinären jag brukar anlita ibland hade dock drop-in idag och verkade inte ha några personalproblem, så jag åkte dit. Jag brukar be om annat vaccin (Purevax) men eftersom jag inte hann ringa långt innan så kunde jag inte be dem beställa hem.

Sen när jag kommer dit idag så sa de "Du brukar vilja ha annat vaccin va?". Så visade sig att de hade Purevax hemma så jag kunde få det till bebisarna 🥰. Dessutom ingen kö så det gick snabbt och smidigt. Och till råga på allt kunde jag boka in besiktning och vaccinering exakt då jag ville trots att det är under Kristi himmelsfärd-veckan, så köparna kommer bli lyckliga att kunna hämta hem sina bebisar till långhelgen 😊. Det är exakt sådant som gör en gravid på övertid extra lycklig.

Nu har dessutom två av bebisarna hittat sina framtidshem och jag har potentiella hem till de andra också. En av bebisarna hamnar i samma hem som en av mina tidigare kattungar. Älskar när allt bara löser sig ❤️.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 782
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 194
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 781
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp