Vi som förhoppningsvis väntar kull

Det är bara den ena som flyttar ungarna, den andra och jag grälar på henne då ;) hon flyttar dom dessutom till mitt i köket där alla andra djur är så det är ju lite udda. Jag hade förstått om hon flyttat till ett säkert ställe - men mitt på köksgolvet? Nu har jag gjort så att dörren till sovrummet där dom befinner sig är ständigt stängd om jag inte är i sovrummet - då har de tillgång till resten av huset.
Lätt förvirrad av sina instinkter? Flytta men flytta dem till en plats som blir helkonstig ur skyddsperspektivet. Samtidigt ger det dig gott betyg. Hon är trygg i sin miljö :)
 
Lätt förvirrad av sina instinkter? Flytta men flytta dem till en plats som blir helkonstig ur skyddsperspektivet. Samtidigt ger det dig gott betyg. Hon är trygg i sin miljö :)

Hon är en förvirrad själ - eller så vill hon att dom ska var där jag är. Fast imorse (5:38 :down::meh:) tyckte hon att en unge skulle vara i köket trots att jag låg bredvid och sov. Vi har i allafall en lösning på hur det ska hanteras och snart är ungarna stora nog att ta sig dit dom själva vill - då blir det nya avspärrningar
 
Intressant, någon som skriver på ett annat forum och som också föder upp abby/somali hade samma sak, dvs honan lade sina ungar mitt på golvet i vardagsrummet.
 
Tycker sällan katterna väljer något tryggt ställe att flytta dem till. Biggan flyttade på sida lite i början förra året. Hon blev stressad när jag levererade en äldre kattunge och fick besök (brukar aldrig ta hem okända människor innan 3v annars) så hon flyttade lite. Hon hade 7 ungar, och det var inte ovanligt att hon bara flyttad hälften och liksom glömde andra halvan. Sen hamnade de ofta mitt på golvet där det var både kallt och oskyddat. Som tur var slutade hon flytta dem när jag ändrade plats på bolådan. :)
 
Jag är nu i Skåne och väntar på föl - märrjäkeln kniper.

Hoppas att mina kattmammor ffa Kyra inte blir stressade av min icke närvaro. Sonen som är kattvakt har stränga order om hur han ska göra.
 

Sorry missade dig. kattforum.se användare går under namnet totta. Men eftersom trådarna där ryker om de inte är aktiva efter en viss tid så vet jag inte om hennes uppfödartråd är kvar tyvärr. Det var/är en av mina favoriter. :up:
 
allafyra.jpg


Överst - lilla somaliflickan klappar största abypojken på huvudet - det skiljer nästan 200 gram på dom men det syns inte tycker jag. Nere till vänster mindre abypojken och till höger abyflickan som kommer bli forumkatt hr på buke
 
Idag har hela kattfamiljen flyttat ur vårt sovrum och in i gästrummet.
Jag vill inte ha folk i mitt sovrum när kattspekulanter ska komma besök och då vill jag att de är hemtama i sitt nya rum. Kattungarna är väldigt rörliga nu så det kändes rätt att byta den rätt lilla hagen mot ett rum.
 
Idag har hela kattfamiljen flyttat ur vårt sovrum och in i gästrummet.
Jag vill inte ha folk i mitt sovrum när kattspekulanter ska komma besök och då vill jag att de är hemtama i sitt nya rum. Kattungarna är väldigt rörliga nu så det kändes rätt att byta den rätt lilla hagen mot ett rum.

Nu kommer snart den roligaste - och jobbigaste! perioden :D Många små som är precis överallt, att barnsäkra ett hem är ingenting mot att kattungesäkra det. :crazy: De kommer driva dig, mammorna och pappakatt till vansinne och sedan somnar de i ditt knä och du smälter. :love:
 
Nu kommer snart den roligaste - och jobbigaste! perioden :D Många små som är precis överallt, att barnsäkra ett hem är ingenting mot att kattungesäkra det. :crazy: De kommer driva dig, mammorna och pappakatt till vansinne och sedan somnar de i ditt knä och du smälter. :love:

Jag säger bara kattungar hängandes i vävtapeterna. En kompis hade det, de såg ut som gigantiska spyflugor :rofl:
 
Igår råkade jag försöka skilja arg kattmamma från stackars hund - resultat - katt fastnade i min hand och jag fick åka till doktorn idag. Stelkrampspruta och pencillin i 10 dagar.
 
Länge sen jag uppdaterade nu. Kattungarna är i topspeed ålder och de busar, äter och sover. Mamma Ping har helt tappat intresset nu och jag har inte sett någon dia hos henne på jättelänge. Mamma Kyra låter alla dia. Alla tre föräldrarna ägnar sig åt uppfostran och tvätt. Min chihuahua ägnar sig åt att leka med dom.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 783
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 203
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 823
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp