Vi som förhoppningsvis väntar kull

Nu är det bara 3 veckor kvar tills kullarna kommer.
Jag har gjort tricket som @Marty lärde mig. Väga vid 5 veckors dräktighet och sen vid 6 veckor. Katten ska ha ökat ungefär 50 gr i vikt per unge mellan dessa veckor. Imorgon är det vägdag. (fast jag smygvägde igår och de har gått upp 120 gram var - så jag gissar på 2 eller max 3 ungar per katta)
 
Idag har Kyra gått 63 dygn och Ping har gått 61. Så nu är det nära.
Ping har rasat iväg i vikt och har gått upp strax över 1 kilo medan Kyra har hållt sig på 500 gram vilket stämmer om hon bär på två ungar. PIng kan ha fler eller så är hon bara ...tjock.

Jag stänger in oss alla tre i gästrummet på natten men på dagen får dom gå som dom vill. Jag har gjort iordning 4 olika bolådor och hoppas att de väljer nån av dom, men gissar på att åtminstone Kyra kommer föda i min säng. Jag kommer jobba hemifrån nästa vecka
 
Nu inatt så födde Kyra sin kull - helt otippat kom det tre stycken, två vilt och en sorrel (dvs röd) jag har tjatat och drömt om en sorrel men inte kunnat drömma om att det skulle komma en. Helt UNDERBART. Jag tror sorrelen är en pojke och minst en av de viltfärgade är en hona. Jag ska kolla noggrannare imorgon. NU ska jag strax stänga in oss igen så ingen annan katt kommer och stör
 
En bild kanske..

57726620_10156580379623323_4592213044729217024_n.jpg
 
Kull nummer två kom inatt. Mammakatten väckte mig klockan 02:40 och sa att nu är det dags.
Hon har också fått tre ungar (!) två sorrel och en viltfärgad - det är helt overkligt att veta att kombinationen av mina katter kan ge alla möjliga färgutslag, jag blev chockad när Kyras kom, men nu är det samma sak med Ping. Ibland så slår önskningar in!

Jag kommer nog kunna behålla en viltfärgad hona och en sorrelhona. Om allt går som det ska framöver
 
Nästa gäng är tre flickor - D-kullen. De har biltema (precis som kattans förra omgång)

Dacia, Deronda och Daewoo tror jag att det blir. Närmast är den viltfärgade somaliflickan, till vänster sorrelfärgad somalitjej och överst sorrel abessiniervariant.

59565710_10156591367328323_5460917695568412672_n.jpg
 
Någon här som ansökt om stamnamn hos sverak och minns ungefär hur lång tid det tog allt som allt? :) Är ivrig att få veta vad det blir för namn för oss :D

1,5 vecka kvar tills vi ska hämta vårat nytillskott som förhoppningsvis ska kunna fungera i avel i framtiden om allt blir som vi hoppas :heart
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 754
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 046
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 633
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 316
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp