Vi som förhoppningsvis väntar kull

Någon här som ansökt om stamnamn hos sverak och minns ungefär hur lång tid det tog allt som allt? :) Är ivrig att få veta vad det blir för namn för oss :D

1,5 vecka kvar tills vi ska hämta vårat nytillskott som förhoppningsvis ska kunna fungera i avel i framtiden om allt blir som vi hoppas :heart

Det gick ganska fort - jag gjorde det för ca 1.5 år sen och tag max 3 veckor

Vad är det för kisse du ska hämta?
 
Någon här som ansökt om stamnamn hos sverak och minns ungefär hur lång tid det tog allt som allt? :) Är ivrig att få veta vad det blir för namn för oss :D

1,5 vecka kvar tills vi ska hämta vårat nytillskott som förhoppningsvis ska kunna fungera i avel i framtiden om allt blir som vi hoppas :heart
Så spännande för dig!

Tror att det tog typ en månad för mig. Det var dock 5 år sedan (vi firade 5 år härom dagen jag och mitt stamnamn ;)).
 
Tack snälla! Jag är extremt glad över utfallet - det är överväldigande att det blev så många och att det blev ett par sorrel - det hade jag knappt kunnat drömma om.

De växer och frodas för fullt de små raringarna. Än är de bara i bolådorna men om ett par veckor är det full rulle här
Det är så spännande det där med antal. Din ras får generellt ganska få kattungar eller? :)

Tänker skillnaden mot min ras (ragdoll) där 3 i en kull räknas som ganska få. Jag har fått 5 eller fler i alla kullar utom en :). Fast 3-4 stycken vore ganska lagom egentligen.
 
Det är så spännande det där med antal. Din ras får generellt ganska få kattungar eller? :)

Tänker skillnaden mot min ras (ragdoll) där 3 i en kull räknas som ganska få. Jag har fått 5 eller fler i alla kullar utom en :). Fast 3-4 stycken vore ganska lagom egentligen.

3-4 räknas som normalt. Så på det viset blev det inte så många, däremot så var ena honan så liten och gick upp så lite i vikt att tre var otippat, hon fick bara en gången innan. Jag tycker också att 3-4 är perfekt.
 
Kissebarnen är nu 4 veckor snart. De har fått provsmaka lite kattungemat idag och dessutom fått kattlådor. Av praktiska skäl så la jag ihop kullarna idag oh mammorna varker väldigt nöjda med det

30046
 
Kissebarnen är nu 4 veckor snart. De har fått provsmaka lite kattungemat idag och dessutom fått kattlådor. Av praktiska skäl så la jag ihop kullarna idag oh mammorna varker väldigt nöjda med det

Så fina! 😍 😍

Nyfikna frågor: håller mammorna reda på vems ungar som är vem eller tar de hand varandras ungar också? Hur vet du vilken kattunge som kommer från vilken mamma? :)
 
Så fina! 😍 😍

Nyfikna frågor: håller mammorna reda på vems ungar som är vem eller tar de hand varandras ungar också? Hur vet du vilken kattunge som kommer från vilken mamma? :)

Dom håller inte reda på vems unge som är vems och ungarna verkar inte veta vem som är deras mamma. Jag har koll på vilka barn hör till vilken mamma, det är bara en unge jag har behövt märka upp. (jag har klippt lite i hennes päls)
 
Dom håller inte reda på vems unge som är vems och ungarna verkar inte veta vem som är deras mamma. Jag har koll på vilka barn hör till vilken mamma, det är bara en unge jag har behövt märka upp. (jag har klippt lite i hennes päls)

Visst var det så förra gången också eller kommer jag ihåg fel? Oavsett, så gulligt med en storhög kattungar :love:
 
Feliformias elfte kull föddes idag.Visa bifogad fil 30281

En sköldpaddstabby, en sköldpaddstabby med vitt och en brunburmatabbypojke med vitt.
Grattis! ❤️

Min Soda är idag på dygn 60. Inte långt kvar :). Jag är knappt förberedd känner jag. Jag brukar vara väldigt tidigt ute med alla förberedelser men då jag själv inte mått så bra under Sodas dräktighet så har tiden rusat iväg. Bolådan är i alla fall på plats sedan ett tag tillbaka och kameran uppe sedan i fredags. Idag måste jag försöka lägga fram allt jag kan behöva vid förlossningen, och sen är det bara hålla tummen för att Soda klarar detta lika galant som vid hennes första kull för två år sedan.
 
Grattis! ❤️

Min Soda är idag på dygn 60. Inte långt kvar :). Jag är knappt förberedd känner jag. Jag brukar vara väldigt tidigt ute med alla förberedelser men då jag själv inte mått så bra under Sodas dräktighet så har tiden rusat iväg. Bolådan är i alla fall på plats sedan ett tag tillbaka och kameran uppe sedan i fredags. Idag måste jag försöka lägga fram allt jag kan behöva vid förlossningen, och sen är det bara hålla tummen för att Soda klarar detta lika galant som vid hennes första kull för två år sedan.

Jag ligger hemma med lunginflammation så mina förberedelser sträckte sig till att ta fram sax, handdukar, våg, papper och penna när katta sa att det var dags.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 753
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 045
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 629
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 316
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp