Vi som förhoppningsvis väntar kull

Igår hade jag kontakt med Livias fodervärd. Livia är nu på dygn 57. Det sparkar för fullt i magen så att hon väntar smått nästa vecka kan vi fastställa :). Hon har gått upp lite mer än ett kilo, så förhoppningsvis är det åtminstone 4 bebisar där inne.

Biggan vägde jag igår igen och hon har gått upp 200 g på en vecka. Det bådar gott! Hon har gått 5 veckor nu i så fall. Blir det kull så är det hennes andra kull, och denna kull har vi väntat på i hela tre år :heart. Vi har haft otur och inte hittat några fina hanar, och den hanen hon skulle parats med från början dog tyvärr i FIP :(. Hon löper dessutom sparsamt, endast mellan april-augusti ochca 1,5 månad mellan löpen.
 
@Marty vad knepigt och allmänt oflyt du har med Biggan, men 200 gram på en vecka bådar verkligen gott - jag har kört tricket att väga mellan v 5 och 6 och det verkar stämma att de går upp 50 gr på unge i det intervallet.

Kyras kattungar växer finfint och hon är en så duktig mamma. Jag hade kunnat sälja 5 ungar till - alldeles galet med folk som önskar så söta fluffisar
 
@Marty vad knepigt och allmänt oflyt du har med Biggan, men 200 gram på en vecka bådar verkligen gott - jag har kört tricket att väga mellan v 5 och 6 och det verkar stämma att de går upp 50 gr på unge i det intervallet.

Kyras kattungar växer finfint och hon är en så duktig mamma. Jag hade kunnat sälja 5 ungar till - alldeles galet med folk som önskar så söta fluffisar
Det har oftast stämt här också 😊. Bara när det varit väldigt stora eller väldigt små kullar har det stämt sämre.

Jag har haft riktig otur med Biggan, men hon är en av de finaste katterna jag fött upp, så jag har valt att vänta och inte kastrera. Nu kändes det dock att det var i sista sekund att det släppte typ.

Jag upplever generellt att det är väldigt mycket intresse för kattungar just nu. Jag har också flera intresseanmälningar redan, och då har jag inte ens gått ut med att jag väntar kull.
 
Biggan fortsätter gå upp i vikt. 255 g hade hon gått upp denna veckan. Så stämmer formeln mellan 5-6 veckor så får hon 5 :). Det börjar bli en liten bebismage nu. Jag tror jag kan vara rätt säker på hennes dräktighet nu i alla fall.

Med Livia går vi i väntans tider. Hon är på dygn 63 idag. :)
 
Under förmiddagen idag födde Livia hela 6 små underverk ❤️. Det gick väldigt bra. Jag blev bara lite orolig för den femte ungen som kom i säte, men det gick bra det med! Den sjätte kom ut med en krystvärk istället 😊. Alla verkar pigga och hade bra vikter.

IMG_20200605_114042.jpg
 
Det verkar som det är hela 5 grabbar och en tjej i Livias bolåda 😍. Alla mår bra så långt.

Idag har jag ställt fram Biggan bolåda här hemma också efter att jag sett att hon gått och bäddat på några andra ställen. Så nu har hon varit och bäddat in bolådan med. Håller tummarna för att hon väljer bolådan när det är dags om ca 2,5 veckor.

Livia och hennes fantastiska familj ❤️
IMG_20200607_185327.jpg
 
Jag är så glad för min uppfödarkompis skull. Vi köpte våra honor ganska samtidigt och hon har också fått 3 kullar på henne, första kullen 5 pojkar, andra kullen 4 pojkar. Fina friska kattungar men inte en enda flicka att fortsätta med- så kom då tredje kullen alldeles nyligen, 3 pojkar och 3 flickor.
 
Förresten kan jag tipsa om den fiffiga bolåda som jag har gjort iordning
103222456_702355563874411_1039965265895085570_n.jpg


Väldigt enkel, det som nu är lock kan man lyfta på eftersom jag har skurit upp sidorna, men satt igen med packtejp. Kyra är supernöjd med denna - hon hade en likadan förra gången. Den är bäddad med en filt och gamla lakan som lätt kan bytas ut. Blir hela bolådan äcklig är det bara att ta en annan flyttkartong
 
Senast ändrad:
Inte varit så aktiv här. Letat hane till min bengalhona ett tag men mest känt "Njae...". Den som känts intressant är inte tillgänglig än på länge och hade hoppats på att få henne dräktig under sommaren.
Så dök chansen upp att istället köpa en intressant avelshane som har allt det vi vill ha. Stor investering och lite halvläskigt för mig som inte haft avelshane förut. Lite smått ont i magen nu över att allt ska bli rätt och att det ska funka att flytta över honom till Sverak(han har polsk stamtavla). Åker troligtvis på söndag och hämtar hem honom. 😱
 
Inte varit så aktiv här. Letat hane till min bengalhona ett tag men mest känt "Njae...". Den som känts intressant är inte tillgänglig än på länge och hade hoppats på att få henne dräktig under sommaren.
Så dök chansen upp att istället köpa en intressant avelshane som har allt det vi vill ha. Stor investering och lite halvläskigt för mig som inte haft avelshane förut. Lite smått ont i magen nu över att allt ska bli rätt och att det ska funka att flytta över honom till Sverak(han har polsk stamtavla). Åker troligtvis på söndag och hämtar hem honom. 😱

Vad spännande!

jag har också en tilltänkt avelshane hemma - han är inte fertil ännu, jag ber böner att han inte ska pissa nerhela mitt hem innan han blir chippad eller kastrerad. Som tur är så har jag i två honor som är redo ASAP även om de egentligen är tänkta att gå till en annan hane (som är på chip och det verkar inte vilja släppa än på ett tag)
 
Vad spännande!

jag har också en tilltänkt avelshane hemma - han är inte fertil ännu, jag ber böner att han inte ska pissa nerhela mitt hem innan han blir chippad eller kastrerad. Som tur är så har jag i två honor som är redo ASAP även om de egentligen är tänkta att gå till en annan hane (som är på chip och det verkar inte vilja släppa än på ett tag)

Denna har än så länge inte markerat något så hoppas det fortsätter så lite till 🙄 honan är ju en riktig kisse-Lisa och det är ju så lagom kul... Får se hur hon funkar i avel hur många kullar det får bli innan hon kastreras.

Vad har du för ras?
 
Denna har än så länge inte markerat något så hoppas det fortsätter så lite till 🙄 honan är ju en riktig kisse-Lisa och det är ju så lagom kul... Får se hur hon funkar i avel hur många kullar det får bli innan hon kastreras.

Vad har du för ras?
Jag har Somali.

Min hona kissade lite här och där när hon löpte senast, men har aldrig pinkat annars.
Förra avelshanen pinkade ingenting :heart
 
Denna har än så länge inte markerat något så hoppas det fortsätter så lite till 🙄 honan är ju en riktig kisse-Lisa och det är ju så lagom kul... Får se hur hon funkar i avel hur många kullar det får bli innan hon kastreras.

Vad har du för ras?
Jag har en hane som inte pinkade någonting hemma förrän han var ca 1,5 år. Efter det började han strila ofta, så nu bor han på vår största toalett tills han är klar i avel och kan kastreras. Det kan verkligen vara ett helsike när de börjar kissa. Hankiss luktar ju ungefär 10 gånger mer än honorna. Även om han är i ett rum så märks det i hela huset när han kissat 😬.

Håller tummarna för att din håller sig strilfri. Är det en vuxen eller kattunge?
 
Jag har en hane som inte pinkade någonting hemma förrän han var ca 1,5 år. Efter det började han strila ofta, så nu bor han på vår största toalett tills han är klar i avel och kan kastreras. Det kan verkligen vara ett helsike när de börjar kissa. Hankiss luktar ju ungefär 10 gånger mer än honorna. Även om han är i ett rum så märks det i hela huset när han kissat 😬.

Håller tummarna för att din håller sig strilfri. Är det en vuxen eller kattunge?

Ja vi får hålla tummarna. Hans far har varit helt strilfri så kan ju hoppas det gått i arv 😅
Vi håller på att bygga ett stort katthus så det ska funka även om han strilar för som du säger, det är ingen rolig lukt 😬 men min dröm är ju att kunna ha honom så mycket som möjligt hos oss, så som man ska ha en katt.
Han är 14 månader :)
Ska hämta honom idag 😍
 
Ja vi får hålla tummarna. Hans far har varit helt strilfri så kan ju hoppas det gått i arv 😅
Vi håller på att bygga ett stort katthus så det ska funka även om han strilar för som du säger, det är ingen rolig lukt 😬 men min dröm är ju att kunna ha honom så mycket som möjligt hos oss, så som man ska ha en katt.
Han är 14 månader :)
Ska hämta honom idag 😍
Spännande! :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 753
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 621
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 316
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp