Vi som förhoppningsvis väntar kull

Ja vi får hålla tummarna. Hans far har varit helt strilfri så kan ju hoppas det gått i arv 😅
Vi håller på att bygga ett stort katthus så det ska funka även om han strilar för som du säger, det är ingen rolig lukt 😬 men min dröm är ju att kunna ha honom så mycket som möjligt hos oss, så som man ska ha en katt.
Han är 14 månader :)
Ska hämta honom idag 😍

Jag tror att det går i arv att vara strilfri! Min hane strilar inte - hans pappa strilade inte, hans bror strilade inte och inte heller hans brorson
 
Har en underbar Maine coon tjej hemma som äntligen blivit dräktig, är på dygn 20. Är fodervärd på henne och hon är verkligen så underbart go.
 

Bifogade filer

  • 86725090_10157372418753068_6965691644142157824_o.jpg
    86725090_10157372418753068_6965691644142157824_o.jpg
    115,8 KB · Visningar: 116
Här hemma väntar vi tålmodigt på att Biggans bebisar ska anlända. Hon är på dygn 64 idag, och jag har trott i snart 3 dagar att det är på G då hon har legat mycket i bolådan och vill ha oss nära. Än så länge är det dock helt lugnt. Stackarn som är beräknad i världens värmebölja dessutom :heart
 
Älskar små tjocka kattbebisar :love: Riklig mjölkbar ser det ut som

Nu har dom börjat äta riktig mat. Blandad framgång. Men lite köttfärs, lite torrisar för bebisar och lite RC babymousse har slunkit ner i olika små kattmagar.

De är så SÖTA och så medvetna nu. Igår när vi lämnade kattrummet så satt en liten parvel på golvet nedaför och klagade
 

Bifogade filer

  • F25E12A2-5A33-440B-A877-8B12C19AF37C.jpeg
    F25E12A2-5A33-440B-A877-8B12C19AF37C.jpeg
    202 KB · Visningar: 136
Igår på dag 66 födde äntligen Biggan sina små! 5 små blev det. De hade ganska låga vikter med 3 st på ca 75g och den största på 94, men det gick ändå bra trots en väldigt varm och lite utdragen förlossning. Jag tror det är 3 tjejer och två pojkar. Jag hoppas så på en brun tjej till mig att spara! Vi får se vad som gömmer sig där i bolådan.

IMG_20200628_092821.jpg
 
Lilla Lo´s Altaria (aka Alice) har på dygn 50 gått upp 1,46 sen parning, Nån som vågar gissa hur många kattungar hon får. Är en Maine coon tjej och hennes första kull.
 
Lilla Lo´s Altaria (aka Alice) har på dygn 50 gått upp 1,46 sen parning, Nån som vågar gissa hur många kattungar hon får. Är en Maine coon tjej och hennes första kull.

Jag skulle gissa på minst 6 stycken. De brukar gå upp ca 250 gram per unge, fast jag vet inte om det skiljer mellan olika raser och MC är ju stora :D . Å andra sidan fick min kompis hona bara 1 unge trots att hon gått upp 780 gram
 
MIna kattungar är nu 7 veckor och såklart HELT underbara!
Vi kommer behålla den viltfärgade honan - tyvärr har den blåa honan blodgrupp B annars hade vi behållit henne. Den viltfärgade har ett så härligt temperament och är klart tuffast, hon är inte den bästa vi fött upp varken till typ eller färg, men jag vill ändå behålla henne
 
Jag skulle gissa på minst 6 stycken. De brukar gå upp ca 250 gram per unge, fast jag vet inte om det skiljer mellan olika raser och MC är ju stora :D . Å andra sidan fick min kompis hona bara 1 unge trots att hon gått upp 780 gram
Ja uppfödarens andra hona gick upp ca 0.9,fick också bara 1 kattunge.
 
I söndags kom jag hem från en tredagarstripp till Öland. Soda som visat sig vara dräktig var då på dygn 59. Vi hann knappt mer än komma hem förrän hon började föda. Vi har helt oförberedda eftersom jag hade räknat med att det skulle dröja ett par dagar till. Förloppet gick snabbt. Den första ungen var tyvärr inte färdigutvecklad och var död. Unge nummer två trodde jag också var död först men när jag plockade upp den så började den skrika. En liten kille på 89g.

Det märks att han är för tidigt född men vi kämpar med honom ❤️. Soda har varit måttligt intresserad av honom, men låter honom tutta och har börjat tvätta och toa honom. Jag extramatar och försöker hålla honom varm. Det är första gången jag får en unge som är för tidigt född. Jag hoppas så att han klarar sig 💞.

IMG_20200727_191543.jpg
 
Alla har överlevt natten även om det varit kämpigt med den lilla blå/vita, dålig sugreflex och slö sent igårkväll så har fått stödmata och värma upp. Men piggare idag och även gått upp lite i vikt :)
 

Bifogade filer

  • 116658549_10157882503543068_1397197281450428792_o.jpg
    116658549_10157882503543068_1397197281450428792_o.jpg
    75,3 KB · Visningar: 82
Soda lilla unge som föddes i lördags hänger fortfarande i, men läget är fortfarande kritiskt. Den har varit nere på 72 gram och vänt. Nu väger den 75 gram, men har fått diarré istället. Så nu pytsat jag i lite Fortiflora i mjölken, och efter first vet-samtal ikväll så har jag även satt in Pro-kolin. Jag och sambon hjälps åt att stödmata den varje timme på dagen och varannan nattetid. Som tur är verkar bebis fortfarande pigg även om den sover mycket. Och Soda tar väl hand om den nu. Känns så jobbigt att den inte ökar i vikt dock...

IMG_20200729_172120.jpg
 
Soda lilla unge som föddes i lördags hänger fortfarande i, men läget är fortfarande kritiskt. Den har varit nere på 72 gram och vänt. Nu väger den 75 gram, men har fått diarré istället. Så nu pytsat jag i lite Fortiflora i mjölken, och efter first vet-samtal ikväll så har jag även satt in Pro-kolin. Jag och sambon hjälps åt att stödmata den varje timme på dagen och varannan nattetid. Som tur är verkar bebis fortfarande pigg även om den sover mycket. Och Soda tar väl hand om den nu. Känns så jobbigt att den inte ökar i vikt dock...

Visa bifogad fil 54948
Vet hur det känns. Alice fick en liten i kullen så stödmatar och väger den oftare. Men ibland går han upp, sen går han ner, eller är oförändrat. Så hoppas han fixar detta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 753
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 044
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 628
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 316
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp