Vi som förhoppningsvis väntar kull

Vet hur det känns. Alice fick en liten i kullen så stödmatar och väger den oftare. Men ibland går han upp, sen går han ner, eller är oförändrat. Så hoppas han fixar detta.
Under natten har bebis rasat 8g i vikt trots matning varannan timme. Den känns tyvärr mycket svagare också för den har svårare att hålla värmen. Jag får nog ställa mig in på att det inte kommer gå vägen :(
 
Nu sover den lilla bebisen för gott. Under förmiddagen fick den svårare att andas och jag fick inte längre i någon mat. Den blev väldigt gnällig. Vid 13 fick vi tid hos veterinären där det kunde konstateras att bebis hade vätska i lungorna. Då var andningen ännu värre så den fick somna in❤️.

Soda gick direkt när hon kom hem till Biggans ungar som är 5 veckor imorgon. Hon satsar på rollen som extramamma 💕
 
Inatt blev lilla blå som vi kallar honom hastigt sämre. Försökte värma honom då han blivit liggandes själv så var iskall. Men han orkade inte längre. :( Så nu är det bara cremebullarna kvar, och de växer så de knakar. Så misstänker att han inte var färdig utvecklad på insidan, Hon fick ju en kattunge vid födsel som var gravt missbildad. :( Så tankarna går ju att även han var det, fast på insidan. Nackdelen med och bli uppfödare. :heart
 

Bifogade filer

  • 116782341_3285279238364338_366491743422856345_o.jpg
    116782341_3285279238364338_366491743422856345_o.jpg
    91,1 KB · Visningar: 78
Har jag missat denna tråden 🤔 i torsdags gjorde vi Hcm-scanning på våran hane och idag kom provsvaren från langford för PRA-b och PK-def och allt såg bra ut 🙂
Nu inväntar vi bara löp.. Zissi har löpt regelbundet under lång tid men så klart gjort uppehåll nu när det väl är dags 🙄

Nu såg jag att jag visst varit med i tråden 😁
 
Har jag missat denna tråden 🤔 i torsdags gjorde vi Hcm-scanning på våran hane och idag kom provsvaren från langford för PRA-b och PK-def och allt såg bra ut 🙂
Nu inväntar vi bara löp.. Zissi har löpt regelbundet under lång tid men så klart gjort uppehåll nu när det väl är dags 🙄

Nu såg jag att jag visst varit med i tråden 😁

Boka en dyr resa som inte är ombokningsbar så kommer hon löpa precis så det är dags för födsel mitt under resan :D
 
Uppdaterar tråden, cirkus 2 veckor kvar till bäbisar här nu 😍 Zissi fick en tuff start med uvi som hon blev väldigt dålig av men är nu superfin så nu känns det bra ❤
Någon mer som har något på gång? 😃
Ja förhoppningsvis!
Parades för snart två veckor sedan och väntar på 'hallontuttar'. 😊
 
Nu är de små cremebularna 12 veckor, eller ja de blev de i tisdags 3 av de flyttar till helgen och den 4,e nästa helg. Idag fick de andra vaccination, vetbes och chip.
 

Bifogade filer

  • 122144535_10158086013568068_5004778494894578686_o.jpg
    122144535_10158086013568068_5004778494894578686_o.jpg
    104,4 KB · Visningar: 58
Tre veckor och inga hallontuttar, det är iofs ingen hoptorkad tandtråd eller vad jag ska likna det vid, men långt ifrån hallontuttar. :meh: Lite stressad, om hon börjar löpa har jag ingen reserv då hannen är chipkastrerad nu utan då blir det nog en kastrering av henne och jakt på kattunge istället. :(
 
Tre veckor och inga hallontuttar, det är iofs ingen hoptorkad tandtråd eller vad jag ska likna det vid, men långt ifrån hallontuttar. :meh: Lite stressad, om hon börjar löpa har jag ingen reserv då hannen är chipkastrerad nu utan då blir det nog en kastrering av henne och jakt på kattunge istället. :(
Har hon gått upp i vikt? Har hon haft kull förut?
Min hona vankar fram och tillbaka och verkar rätt onöjd. Men tyckte att jag skymtade en lite lätt rodnad på en tutte igår...
 
Har hon gått upp i vikt? Har hon haft kull förut?
Min hona vankar fram och tillbaka och verkar rätt onöjd. Men tyckte att jag skymtade en lite lätt rodnad på en tutte igår...
Jag har inte vägt henne och hon åt av Pipens mat så lite knubbig medan han levde, men inga ungar tidigare. Förra ägaren har dock en misslyckad parning med henne. Vet inte om jag inbillar mig att det är lite mer spene eller inte, men iaf tidigare var de minsta som tandtråd. Små och ihoptorkade. :meh:

Jobbigt läge då hon köptes som sällskapsdam och sen dog Pip. Jag har haft henne mindre än ett år och aldrig som ensamkatt men det finns ungar efter samma hane fast inte så säker på att jag får köpa en ny hona. En ny kattunge hoppas jag på iaf om hon inte är dräktig. Underbart temperament på hanen och den andra honan. :heart

Myran är ett cert från champion så det hade varit roligt om det blev en kull, testat henne mot FIV/FeLN, PRA, Giardia och reggat stamnamn.
 
Jag har inte vägt henne och hon åt av Pipens mat så lite knubbig medan han levde, men inga ungar tidigare. Förra ägaren har dock en misslyckad parning med henne. Vet inte om jag inbillar mig att det är lite mer spene eller inte, men iaf tidigare var de minsta som tandtråd. Små och ihoptorkade. :meh:

Jobbigt läge då hon köptes som sällskapsdam och sen dog Pip. Jag har haft henne mindre än ett år och aldrig som ensamkatt men det finns ungar efter samma hane fast inte så säker på att jag får köpa en ny hona. En ny kattunge hoppas jag på iaf om hon inte är dräktig. Underbart temperament på hanen och den andra honan. :heart

Myran är ett cert från champion så det hade varit roligt om det blev en kull, testat henne mot FIV/FeLN, PRA, Giardia och reggat stamnamn.

Megara och jag håller tummar och tassar att Myran väntar mini-myror :love:
 
Har pratat med min uppfödare, som födde upp Pip och Tjalle, och enligt henne kan det ta fyra veckor innan det syns något. Jag har även pratat med hankattsägaren som fick en kull hjärtegryn för en vecka sedan och hennes hona var tydligt väldigt svår att se något på spenarna tills de sista två veckorna första gången. Även nu hade de varit små länge så jag fortsätter hoppas att det är små myrbäbisar som sprattlar där inne. :)

Annars ska jag köpa kattunge från henne, ljuvligt temperament på hennes katter. 😍
 
Har pratat med min uppfödare, som födde upp Pip och Tjalle, och enligt henne kan det ta fyra veckor innan det syns något. Jag har även pratat med hankattsägaren som fick en kull hjärtegryn för en vecka sedan och hennes hona var tydligt väldigt svår att se något på spenarna tills de sista två veckorna första gången. Även nu hade de varit små länge så jag fortsätter hoppas att det är små myrbäbisar som sprattlar där inne. :)

Annars ska jag köpa kattunge från henne, ljuvligt temperament på hennes katter. 😍
Det var därför jag frågade om hon var förstagångare. Det syns inte alltid på dem. ☺️
Jag håller en tumme hur som helst.
 
Jag är så sjukt nervös för förlossningen😬 har haft sån otur med alla våra djur senaste månaderna så det känns på någon vis som att det kommer fortsätta 🙈 är ju Zissis första kull.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 783
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 201
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 813
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp