Dressyrutrustning Vi som letar dressyrsadlar III

Nu ska det bli ny sadel här. Vill ha smal midja, ett säte där en verkligen kommer ner nära hästen och stöden högt upp. Budget runt 20'. Tycker att han har ganska okomplicerat sadelläge, manken spökar mindre än en kan tro för sittpunkten är ganska långt bak ändå. Ska testa Equipe Olympia och Erreplus Adelinde framöver. Han går nu med Equipe Emporio men jag har lite svårt att komma ner och komma nära honom i den. Tidigare gick han med Amerigo Cervia och den var som en katapultstol att sitta i på honom, det höga bakvalvet bara sköt iväg mig :D.
Är det ponnyns sadel du haft? Förutom att du inte kommer ner i den , hur passar den förövrigt?

Sadelletandet ger mig gråa hår. Ergo-ÅF i trakterna är föräldraledig och Anatomica verkar bli för lång på min.

De sadlar av de alla tusen (nåja, överdriver liiite i min frustration) vi provat som lagt sig bra är Custom Icon Flight och Childeric DSG. Childericen har jag dock inte haft möjlighet att prova under ridning.

Ni som kan, vad särskiljer DSG från övriga modeller?

Eftersom Custom Icon Flight (eller custom-sadlar öht) verkar vara nästintill omöjligt att få tag på i Sverige har jag fått tips om Equipe Victoria som ska vara väldigt lik Icon Flight - någon som har erfarenhet? Nypriset är ju dock inte särskilt attraktivt men det dyker ju upp begagnade lite då och då (och jag börjar bli lätt desperat 😉).

Sadelletandet ger mig gråa hår. Ergo-ÅF i trakterna är föräldraledig och Anatomica verkar bli för lång på min.

De sadlar av de alla tusen (nåja, överdriver liiite i min frustration) vi provat som lagt sig bra är Custom Icon Flight och Childeric DSG. Childericen har jag dock inte haft möjlighet att prova under ridning.

Ni som kan, vad särskiljer DSG från övriga modeller?

Eftersom Custom Icon Flight (eller custom-sadlar öht) verkar vara nästintill omöjligt att få tag på i Sverige har jag fått tips om Equipe Victoria som ska vara väldigt lik Icon Flight - någon som har erfarenhet? Nypriset är ju dock inte särskilt attraktivt men det dyker ju upp begagnade lite då och då (och jag börjar bli lätt desperat 😉).
Lycklig för att jag imorgon får besök av ÅF för Custom-sadlar för att prova olika modeller! Hoppas, hoppas att jag hittar något nu!
Har även lite förhoppning på Equipe Victoria, testat en Olympia och den var ok, men skulle behöva vara lite mer öppen fram och det är Victorian vad jag förstått. När en svag förhoppning att jag ska ta mig ur det här sadelletandet snart (om än med ett stort hål i plånboken... 😬).

Hästar nu

Övrigt nu

Dagbok

• Funderar

Radannonser

• Kasserat ensilage?

Hästnyheter

Bukefalos

Rekommenderas av Google: