Vi som letar häst II

På filmerna såg den fräsch ut. Om än att den saknade den där egna energin, men var inte oren alls på något vis. Tänkte att jag som vill ha en trygg tanthäst borde bli nöjd. Men att vara åt det segare hållet och ofräsch är ju två helt skilda saker 😔

Jag provar häst upp till 250’ så det är ju hästar som dels har presterat och är utbildade, men jag förväntar mig ju också en del av säljaren som tävlat hästen på medelsvår nivå.
Visades inte hästen innan du satt upp? Tänkte hur den såg ut då. Och för 250’ hade jag valt en häst som är någorlunda framme för skänkeln.
 
Visades inte hästen innan du satt upp? Tänkte hur den såg ut då. Och för 250’ hade jag valt en häst som är någorlunda framme för skänkeln.
Jag bad att få sitta upp själv direkt.

Självklart kommer jag välja en häst som är framme för skänkeln. Men det är skillnad på att vara framme för skänkeln och att hela tiden gå med egen energi.
Nu svarade den inte alls på skänkeln och gick bara upp i trav med hjälp av spö.
 
Jag bad att få sitta upp själv direkt.

Självklart kommer jag välja en häst som är framme för skänkeln. Men det är skillnad på att vara framme för skänkeln och att hela tiden gå med egen energi.
Nu svarade den inte alls på skänkeln och gick bara upp i trav med hjälp av spö.
Oj, då tror jag att tom den sega fjordingen jag ska hyra var piggare.
 
FB_IMG_1658939064544.jpg
 
Nu ska jag inte köpa men sälja. Det är så sjukt många som tar upp ens tid när de egentligen inte alls ska ha den typen av häst. Ponnyn jag har tillsalu har många svarat på annonsen och tagit en massa tid. De har redan innan vetat att han är för ung eller för liten (som om de 5 cm från hans 143 till maxad gör skillnad), men svara inte om du inte ska ha en unghäst/icke maxad ponny. Stackars E som har honom är så trött på spekulanter. De flesta får faktiskt inte ens komma och prova eftersom vi vill ha film på när ryttaren rider. Vissa vill prova när de ändå har vägarna förbi även om de letar läromästare så kan ju ungen få lite erfarenhet av att provrida många ponnys, tack men nejtack, vi har inte gratis ridskola. Slut på rant
 
Jag bad att få sitta upp själv direkt.

Självklart kommer jag välja en häst som är framme för skänkeln. Men det är skillnad på att vara framme för skänkeln och att hela tiden gå med egen energi.
Nu svarade den inte alls på skänkeln och gick bara upp i trav med hjälp av spö.
Då förstår jag! 😊

Får de pengarna borde du kunna få en jättetrevlig häst. 😃

Är bara nyfiken men typ vilken prisklass låg den som inte kommer fram i trav utan spöt? 😅
 
Då förstår jag! 😊

Får de pengarna borde du kunna få en jättetrevlig häst. 😃

Är bara nyfiken men typ vilken prisklass låg den som inte kommer fram i trav utan spöt? 😅
Problemet är ju att jag vill ha en häst som är 2022- bombsäker också. För att referera till @EZMK inlägg ovan 😂

Den låg runt 200’
Men som sagt, jag tror den hade ont också 😞
 
Problemet är ju att jag vill ha en häst som är 2022- bombsäker också. För att referera till @EZMK inlägg ovan 😂

Den låg runt 200’
Men som sagt, jag tror den hade ont också 😞
Jag förstår problemet 🙈 inte lätt att hitta oavsett budget kan jag tro.

hoppas ägaren tar den till en veterinär.💕
 
Ha ha jag har en bombsäker med pippi-långstrump inställning till allt. Dock ung (5) så hon kan inte så mkt
Exakt en sån jag ska ha!
Är den fem tänker jag att den ändå är grundriden och är dags att börja lära saker.

Jag tänker absolut inte rida in fler hästar, det har jag gjort vad jag ska. Men utbilda går fint, jag har bra hjälp av tränare och brukar skicka iväg till proffs när det är nya saker som ska läras in och jag vill ha lite gräddfil själv 😅
 
Nu ska jag inte köpa men sälja. Det är så sjukt många som tar upp ens tid när de egentligen inte alls ska ha den typen av häst. Ponnyn jag har tillsalu har många svarat på annonsen och tagit en massa tid. De har redan innan vetat att han är för ung eller för liten (som om de 5 cm från hans 143 till maxad gör skillnad), men svara inte om du inte ska ha en unghäst/icke maxad ponny. Stackars E som har honom är så trött på spekulanter. De flesta får faktiskt inte ens komma och prova eftersom vi vill ha film på när ryttaren rider. Vissa vill prova när de ändå har vägarna förbi även om de letar läromästare så kan ju ungen få lite erfarenhet av att provrida många ponnys, tack men nejtack, vi har inte gratis ridskola. Slut på rant
Mardröm att sortera bland spekulanterna. Vilken prisklass är det på ponnyn, om du vill dela med dig? Vad får du för reaktioner på krav på ridfilm? Låter ju som ett bra grepp.
 
Jag har varit på en första provridning men som inte blev något. Jag gillade hästen men vi kom inte riktigt överens om besiktning. När jag inte kunde prova några hästar fanns det hur många som helst och nu hittar jag nästan ingenting som går igenom både min och min tränares lupp. Sen har jag en kompis som envisas med att skicka för dyra hästar som jag blir tokkär i. :D Hur långt kan ni tänka er att åka för att prova EN häst?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 217
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
24
· Visningar
2 020
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 546
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp