Vi som letar häst II

Jeg har sjekket ut litt, men vil ikke kontakte noen å spørre før jeg vet litt mer, om det blir noen hest over hodet. :)
När vet du om du får boxen? 🙂

Hade det varit hästen med stort H, the one, så hade jag köpt och löst allting efterhand med medryttare och sånt (förutsatt att du får boxplats). Men jag går emot vad många skulle göra. Visst har det ibland gett en huvudvärk ett tag men det har alltid löst sig.

Det viktigaste är att ni får en bra start!
 
När vet du om du får boxen? 🙂

Hade det varit hästen med stort H, the one, så hade jag köpt och löst allting efterhand med medryttare och sånt (förutsatt att du får boxplats). Men jag går emot vad många skulle göra. Visst har det ibland gett en huvudvärk ett tag men det har alltid löst sig.

Det viktigaste är att ni får en bra start!
Takk! Jeg håper jeg vet noe senest torsdag.
 
Fick just veta att min första uppfödning från mitt superfina sto, once in a lifetime häst, hästen med stort H, den som jag fortfarande tänker på och saknar varje dag, ja helt enkelt mitt fantastiska fina och väldigt speciella sto, nu är till salu.
Stoet fick somna in för några år sedan och jag grämer mig enormt att jag inte har kvar någon avkomma från henne. Denna var tänkt att behålla men pga de omständigheter som var så valde jag att sälja henne som fyraåring och köpa en läromästare i stället.
Men oj vad jag skulle vilja köpa tillbaka henne nu! 😭
 
Fick just veta att min första uppfödning från mitt superfina sto, once in a lifetime häst, hästen med stort H, den som jag fortfarande tänker på och saknar varje dag, ja helt enkelt mitt fantastiska fina och väldigt speciella sto, nu är till salu.
Stoet fick somna in för några år sedan och jag grämer mig enormt att jag inte har kvar någon avkomma från henne. Denna var tänkt att behålla men pga de omständigheter som var så valde jag att sälja henne som fyraåring och köpa en läromästare i stället.
Men oj vad jag skulle vilja köpa tillbaka henne nu! 😭
Bara fram med stora plånboken 😍
 
Har fortfarande inte lyckats hitta en pålle.

Nioåringen var inte fräsch, treåringen sa det inte klick med. En fyraåring jag kikade på var så trött både mentalt och i kroppen efter utbildning att den behövde få gå i en hage och äta mat med sina kompisar en månad.
En annan har märkliga röntgenfynd.

Och sådär fortsätter det liksom… 😩
 
Har fortfarande inte lyckats hitta en pålle.

Nioåringen var inte fräsch, treåringen sa det inte klick med. En fyraåring jag kikade på var så trött både mentalt och i kroppen efter utbildning att den behövde få gå i en hage och äta mat med sina kompisar en månad.
En annan har märkliga röntgenfynd.

Och sådär fortsätter det liksom… 😩
Vad tråkigt när man är ute o letar 😞
Hoppas det bara är för rätt häst inte har hittat dig än 😃
 
Skannar hästnet och av de ca 350 hästarna i mitt sökfält är det tre som som jag ens skulle tänka mig att titta på. Och nu är en av dem bortplockad så antar att den är såld. :(
 
Nu letar jag häst på riktigt! För första gången :love: Letar islandshäst modell större. Ska åka och provrida några imorgon hos en tränare/försäljare, sen en annan häst på torsdag. Har en del intressanta förslag uppåt västkusten som jag nog ska planera in en resa för att besöka framöver, om jag inte hittar någon här nere i Skåne.

Är så himla spänd och förväntansfull! :bump::love:
 
Nu kan jag också börja leta på riktigt. Men känns lite hopplöst. När jag söker på hästnet så är det två eller tre som jag ens skulle tänka mig att titta på. :crazy:
Är väl kanske så att jag har för höga krav för min budget, eller så har jag bara för höga krav. Punkt.
 
Nu kan jag också börja leta på riktigt. Men känns lite hopplöst. När jag söker på hästnet så är det två eller tre som jag ens skulle tänka mig att titta på. :crazy:
Är väl kanske så att jag har för höga krav för min budget, eller så har jag bara för höga krav. Punkt.
Det finns inga facebook-grupper du kan skriva i? Eller höra med förmedlare/försäljningsstall eller tränare? Jag har kollat främst i de kretsarna nu, finns inte någonting på Hästnet direkt. Har fått otroligt många förslag från de kanalerna.

Men sen är det ju islandshästar jag kollar på och jag vet inte om det fungerar annorlunda inom andra "kretsar" eller raser.
 
Nu kan jag också börja leta på riktigt. Men känns lite hopplöst. När jag söker på hästnet så är det två eller tre som jag ens skulle tänka mig att titta på. :crazy:
Är väl kanske så att jag har för höga krav för min budget, eller så har jag bara för höga krav. Punkt.
Slår ett slag för att hitta någon riktigt "kontaktmänniska" som kan hålla utkik och förmedla vidare vad du letar efter. Min go-to kontakt är ägaren av lokala hästbutiken, hon har koll på allt och alla och det är så jag hittat stallplats, bete, hästar, rekommendationer osv.
 
Det finns inga facebook-grupper du kan skriva i? Eller höra med förmedlare/försäljningsstall eller tränare? Jag har kollat främst i de kretsarna nu, finns inte någonting på Hästnet direkt. Har fått otroligt många förslag från de kanalerna.

Men sen är det ju islandshästar jag kollar på och jag vet inte om det fungerar annorlunda inom andra "kretsar" eller raser.
Slår ett slag för att hitta någon riktigt "kontaktmänniska" som kan hålla utkik och förmedla vidare vad du letar efter. Min go-to kontakt är ägaren av lokala hästbutiken, hon har koll på allt och alla och det är så jag hittat stallplats, bete, hästar, rekommendationer osv.
Jag har bra kontakter. Typ när jag skrev så kom det en video från min tränare. :D Har köpt mina 6 senaste via honom så det har funkat bra.
 
Nu kan jag också börja leta på riktigt. Men känns lite hopplöst. När jag söker på hästnet så är det två eller tre som jag ens skulle tänka mig att titta på. :crazy:
Är väl kanske så att jag har för höga krav för min budget, eller så har jag bara för höga krav. Punkt.
Då blir man ju nyfiken på vilka krav du har!
 
Då blir man ju nyfiken på vilka krav du har!
Vill ha en dressyrhäst som kan hoppa eller en hopphäst som kan röra sig hyfsat. Tänker mig 5-10 år, max 170. Ska vara snäll, men behöver inte vara i fas, utbildar gärna.

Den jag har fått film på missar på en hel del punkter. Sto, 4 år och skimmel :p Men är väldigt fin.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 149
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 736
Senast: Sootie
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 513
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp