Vi som letar häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju sett allt i tdb och senaste tävling blev han utesluten, tror det var 120 då. I februari detta år. Det var dock med förra ägaren, nuvarande ägare har inte tävlat alls.
Denna ägaren har alltså bara haft hästen några månader? Vad är det som gör att hästen säljs?

Är den i Linköpingsområdet hade jag eventuellt kunnat hjälpa till med att kolla på den.
 
Denna ägaren har alltså bara haft hästen några månader? Vad är det som gör att hästen säljs?

Är den i Linköpingsområdet hade jag eventuellt kunnat hjälpa till med att kolla på den.

Men vad snällt!! Tack!

Hon påstår att hon och hästen har vuxit ifrån varandra 🙄 tjejen är dock bara 20, så det kan vara så att hon inte riktigt förstår det uttrycket, eller så har kanske intresset svalnat? Eller så behöver hon pengar..

Hittar inget på henne i Lexbase eller på några varningssidor.
 
Men vad snällt!! Tack!

Hon påstår att hon och hästen har vuxit ifrån varandra 🙄 tjejen är dock bara 20, så det kan vara så att hon inte riktigt förstår det uttrycket, eller så har kanske intresset svalnat? Eller så behöver hon pengar..

Hittar inget på henne i Lexbase eller på några varningssidor.
Det låter ju som att det inte var ett så genomtänkt köp från hennes sida, alternativt att det är något problem med hästen. Är det en äldre häst så att priset är lägre utifrån det?
 
Nu har jag fått svar från tidigare ägare. Han såldes som ”problemhäst” för att han ser saker, stegrar, vänder och drar, är mötesskygg. Inte alls en trygg och lugn häst, som jag fick höra…

Dåså, då vet vi det 🤷‍♀️
 
Nu har jag fått svar från tidigare ägare. Han såldes som ”problemhäst” för att han ser saker, stegrar, vänder och drar, är mötesskygg. Inte alls en trygg och lugn häst, som jag fick höra…

Dåså, då vet vi det 🤷‍♀️
Och så ville de att du skulle köpa den osett... Fy f*n vad illa. Jag blir så galet upprörd på sådant här! Så illa mot köparen och, inte minst, mot hästen! De skiter helt i att en häst blir vandringspokal och får flytta runt en massa p g a att de ljuger... Bara de blir av med problemet är de nöjda. Usch för sådana människor!
 
Har blivit erbjuden ett halvblod, valack, 13 år. Startad upp till 140 men blandade resultat. Inga bra resultat skulle jag säga. Det spelar egentligen ingen roll då jag söker en schyst hobbyhäst för en Pay&Jump på sin höjd.

Kruxet? Han står 90 mil bort… och säljaren har frågat om jag kan tänka mig att köpa osedd. Risken är att vi inte matchar men då har norrland fått en till häst på marknaden tänker jag?

Men hur ska jag kunna göra ordentliga efterforskningar? Han kostar 100k precis och TÄNK om han är skadad. Kan man röntga på distans? Hur vet jag egentligen att hästen inte är helt knäpp? Är man störd om man kontaktar tidigare ägare?

Har fått massor av filmer och han verkar ju såklart helt perfekt. Cool, lugn, snygg, sund…
Men en som går 140 och är 13 år ska kosta mycket mer anser jag.
 
Det har aldrig gått flyg där, åtminstone inte senaste 7 åren 😬
Joho då!
Hittade igen!

1631177394172.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 226
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 243
Senast: bobbbo
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 033
Senast: SiZo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 344
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp