Bukefalos 25 år!

Vi som letar häst

Så kan det vara men de som står att de läst kan iafl skriva ett litet tack men nej tack tycker jag.
Är tyvärr inte alltid svar på meddelanden går fram. Varit med om det vid flera tillfällen. Nån gång skickades sedan mitt svar någon månad senare. Blir lite märkligt….

Jag har precis fått hem den där sagoponnyn barnponnyn shetlandsponnyn.
Jag tror faktiskt han är precis lika snäll som han ser ut och utstrålar. Precis som jag önskar för mina barn.
Har väntat i nästan ett halvår så nu äntligen kom han loss. Det ska bli jättekul och jättespännande och barnen har ritat varsin teckning med hans namn som nu är uppspikad på hans boxdörr. Så gulligt 🥰
Nu ska han få landa och lära känna oss och vi honom.
Det är nåt visst med små söta ponnyer ändå 🖤

Igår var vi hos veterinären och dubbelkollade min lilla dam efter allt som har varit. Har haft sån sjuk otur med henne att det är helt otroligt så nu kände jag att jag ville dubbelkolla att inget var fel och hon gick igenom böjprov som en dans. Och inte bara det, hon var en dröm att ha med sig på det nya stället, SÅ duktig! Aldrig varit med om något och betedde sig som ett proffs! In i olika undersökningsrum, in i ridhus och allt och hon sänkte huvudet, tittade på mig och frågade "Är det ok?" och så fort hon såg att jag var lugn med att gå in i nya rum, gå på nytt underlag osv så skrittade hon lugnt på bakom mig. Endast tre år gammal och jag har sett vuxna, erfarna hästar som har varit BETYDLIGT stökigare.

Alltså, ni som kollar på hästar och annonser - finns det en marknad för en 2-årig d-ponny?
Köper folk en sådan numer eller är det bättre att rida in honom och sälja honom till våren/sommaren?

Alltså, ni som kollar på hästar och annonser - finns det en marknad för en 2-årig d-ponny?
Köper folk en sådan numer eller är det bättre att rida in honom och sälja honom till våren/sommaren?
Det beror på priset, kan jag tänka mig. Han är ju snart tre, så det är ju bättre än att sälja en ettåring. Någon duktig ryttare som vill prova att rida in och göra jobbet från scratch, finns säkert, men de är inte så många.

Hade det varit ett sto, hade det varit fler intresserade, tror jag. Då hade man kunna betäckt till våren, om man ville.

Men det är inte så stor marknad det heller, när jag tänker efter.

Finns det risk att ponnyn du har växer över? I så fall är nog intresset än svalare, just nu.

Hade det varit ett sto, hade det varit fler intresserade, tror jag. Då hade man kunna betäckt till våren, om man ville.

Men det är inte så stor marknad det heller, när jag tänker efter.

Finns det risk att ponnyn du har växer över? I så fall är nog intresset än svalare, just nu.
Risk att de växer över finns det ju alltid. Även med denna. Det är en Connemara-korsning.

Ston är omöjliga att hitta. Jag letar efter ett d-ponnysto att betäcka, men det finns inte. Jag vill ha en Connemara dock.

Jag tror allt mer att det är en enhörning jag letar snarare än en häst. Har scrollat annonser i månader och svarat på några. Var nyss en hårsmån från att köpa en som uppfyllde så gott som alla kriterier men det föll på ett mycket osäkert läge kring försäkring och lite skadehistorik som fick mig att backa ur.
Känns som att det kanske inte kommer att komma ut så mycket hästar förrän framåt våren?

Jag tror allt mer att det är en enhörning jag letar snarare än en häst. Har scrollat annonser i månader och svarat på några. Var nyss en hårsmån från att köpa en som uppfyllde så gott som alla kriterier men det föll på ett mycket osäkert läge kring försäkring och lite skadehistorik som fick mig att backa ur.
Känns som att det kanske inte kommer att komma ut så mycket hästar förrän framåt våren?

Det brukar vara en dipp runt nu. Tråkigt underlag, kallt och många vilar dem lite under värsta vintern. Det brukar lossna framåt Mars tycker jag

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 740
Hästmänniskan Jag sålde mina hästar för en och en halv månad sedan. Motivation och intresse hade falnat och oro för deras hälsa (fångbenägna) och...
Svar
8
· Visningar
1 045
Hästmänniskan Återupptog ridningen sen ungefär ett år tillbaka och rider på ridskola nu, men jag känner att lektioner en gång i veckan inte fyller...
2
Svar
26
· Visningar
2 004
Hästmänniskan Hej jag har hästen inhyrd på en gård där det är en del problem med en som bor på gården. Personen har ett par hundar som är ute i...
Svar
15
· Visningar
1 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Vackra vinterord