Vi som letar häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, spännande. Jag vet verkligen en hel hög med hästar som är importerade och fungerar utmärkt.
Jag tror att en del har mer otur och andra mer tur.

Vi har och har haft totalt tre olika connemaror.

Alla var/är importerade från Irland.

Häst nummer 1 fick tyvärr avlivas efter en skada som verkade vara ett trauma, men som kanske (ingen vet), haft att göra med en mindre bra benställning, skörare utgångsläge?

Häst nummer 2 har haft lite problem med det som kallas summer pasture heaves, oklart varför. I övrigt inga hältor eller andra åkommor.

Häst nummer 3 har varit och är frisk, inga större problem, men ingen barnponny.

Vi har även haft ytterligare en importerad connemara under en kortare period. Den ponnyn var helt klart knappt inriden och hade hamnat i fel händer innan vi köpte honom. Saker och ting redde ut sig och vi sålde honom vidare till vuxen ryttare med barn. Allt har fungerat jättebra efter det.

---
Så, jag ser att vi har haft lite otur, och lite tur. Tror inte det är importen i sig som varit/är orsaken till hur vi haft det, men vi tittade på en del hästar som köpts in av handlare med tveksam seriositet.

Köper man första bästa, eller osett, så tror jag tyvärr att risken är stor att det blir fel.
 
Jag har hittat en ponny jag gillar, och som dottern gillar! :D
Vår tränare vill att vi provrider fler, och hade nog gärna sett en ponny med resultat i lite högre klasser. Men jag är redan kär! :love:

Hur hanterar man det? Jag sitter nu lydigt och tittar på fler annonser, men kommer på mig själv med att bara ringa på sådana som jag är säker på att de antingen redan är sålda eller att säljaren ska säga att något annat inte passar...:angel: Känner inte alls för att boka in någon annan ponny, utan har istället bokat ytterligare en med den jag gillar.
Man hanterar det efter eget omdöme, tänker jag.

Vi tittade på en ponny som bara var fem år. Alldeles för ung, egentligen, men rätt individ.

Tyvärr såldes hästen till en som hade första tjing, och så hon gick oss förbi. Hade vi haft chansen, så hade vi köpt henne. Helt klart rätt häst, även om det på papperet var fel ålder. Jag bara visste det.

Istället köpte vi en något äldre (då 8 år), och det visade sig att han inte är någon barnponny. Mer rätt ålder, men, skulle det visa sig, inte riktigt rätt ponny.

När jag reflekterar över hur det blev, så tror jag femåringen hade varit ett säkrare kort för dottern och kanske hade intresset för häst hållit i sig?

MEN, det är ju ingen idé att tänka på hur det kanske varit, för det är många faktorer som spelar in när man har barn i tidiga tonåren.

Det är väldigt svårt att veta innan, hur det blir.
 
Senast ändrad:
Utomlands där det är billigare att ha häst kan det såklart vara billigare priser. Jämför med vad det skulle kostat att röntga hela hästen i Sverige tex. I Polen kostade det 400 euro. Och det var inklusive besiktning med böjprov. Och då röntgade de knän, haser, kotor, hovar, carpalleder och rygg.

Det är klart att sådana skillnader gör att hästarna blir billigare.
Ja, eller att man kompromissar mer under hästens uppväxt.

Gör man allt enligt skolboken med vaccinationer, miljötränining, verkningar etc, då kostar det även utomlands.

Jag är mer och mer av övertygelsen att billiga hästar är billiga hästar. Dyra hästar är dyra hästar, för att någon varit väldigt noggrann, och det kostar.

Överallt.
 
Jag har hittat en ponny jag gillar, och som dottern gillar! :D
Vår tränare vill att vi provrider fler, och hade nog gärna sett en ponny med resultat i lite högre klasser. Men jag är redan kär! :love:

Hur hanterar man det? Jag sitter nu lydigt och tittar på fler annonser, men kommer på mig själv med att bara ringa på sådana som jag är säker på att de antingen redan är sålda eller att säljaren ska säga att något annat inte passar...:angel: Känner inte alls för att boka in någon annan ponny, utan har istället bokat ytterligare en med den jag gillar.
Kan ni testa den flera gånger så gör det! Det är ju bara en fördel.
Hittar ni rätt häst i den här så är det ju så. ❤️

Man måste ju inte testa runt bara för att.
 
Jag hade tidigare fjording på 140 och är knappt 180, jag kände mig inte stor. Nuvarande är knappt 160 och av halvblodsmodel och känner mig inte stor där heller. En nordsvensk brukar vara ganska bred över ryggen och borde kunna ta mycket ben.
På en nordsvensk tror jag inte att du känner dig stor. Det finns för mycket massa framför dig.
Såhär ser jag ut på min 3-åring som är Welsh-korsning.

Jag är 168 cm lång och väger 75 kg. Hon är precis 150 cm hög och mycket mer smäcker än en nordsvensk är. Dessutom har hon ingen maffig hals.
Låter och ser inte alls roligt ut! Då kanske jag inte ska utesluta det helt än...
 
Vilken vacker häst du har!
Det är sällan jag misslyckas i min avel om jag får säga det själv, men denna blev inte helt som jag tänkt. Hon är för stor (jag tänkte d-ponny) och hon är lite mer vaken än jag hade tänkt. Men hon är bara 3 år och nyss inriden och hon har gått från klarhet till klarhet så vi hoppas på samma utvecklingskurva i framtiden.

Utseendemässigt är hon dock rätt okej. Förutom storleken och att jag vill ha mer massa framför mig. Men det kommer kanske med lite mer tillväxt. Som 2-åring var jag väldigt nöjd med hennes utseende. Men vi får se till våren vart det barkar hän. Än så länge blir hon kvar.
 

Bifogade filer

  • C5874F70-574C-411E-B690-6077A5DDC691.jpeg
    C5874F70-574C-411E-B690-6077A5DDC691.jpeg
    306,3 KB · Visningar: 129
Jag funderar på att åka till Danmark och köpa häst. Kollade vad flyg skulle kosta tur och retur, knappt en tusenlapp. Det är bara frågan om hur många hästar man kan få in på ungefär ett dygn. Och det bästa vore ju om någon annan kunde köra runt i landet så att jag kan fokusera på att bara hitta rätt häst... Måste luska lite i detta alltså.
hyr bil där, du kommer långt bara på 1 h om du tex hittar hästar på Jylland en trevlig övernattning kan du väl oxå klämma in:)
 
Var själv i Danmark för 14 dagar sen och tittade på en 3 åring, pris över 100'
specialras säger inte vilken då det är lite hemligt ännu. Var exportröntgad sen en månad tillbaka men jag tog o röntgade framknä och ner oxå. Pris 3000sek+2000 besiktning.
Inga anmärkningar någonstans, hämtar honom om 3 veckor då han håller på att ridas in hos en tränare.
Superspännande med ny häst
 
Ja? Exakt. De flesta jag känner har köpt hästar som de inte har sett fysiskt. Och jag känner nog ingen som har köpt en trasig häst.
Tråkig ton du har. :sorry:

Jag är övertygad om att erfarenheterna varierar när det kommer till att köpa häst på postorder, det som många kallar "osett".

Det säger sig självt att överraskningar kan bli fler när man inte har så mycket kunskap om hästen sedan innan. Givetvis både det positiva och negativa.

Om du åker och tittar på en häst på ett försäljningstall där hästen kom med busslast bara en kort tid innan, då kan din bedömning vara helt felaktig, så visst är det så att en fysisk titt inte självklart ger all information.

Men OM man köper utifrån video och kontakt med säljare, och denne person inte har en aning om hur du rider och så vidare, då är det naturligtvis så att det finns risk för mismatch?

Jag delar inte din uppfattning att det "ingen drabbats av skadade hästar", och jag kan inte heller säga att det "alltid går bra". Jag har helt enkelt inte så många i min bekantskapskrets som köpt häst "osett", alltså utan träff med provridning.

Samtidigt kan jag ärligt säga att en provridning säger väldigt lite.

Särskilt om hästen köps från ett ställe där säljaren har mycket liten eller ingen information alls om hästen.

Vi har köpt en av våra hästar på ett sådant försäljningsställe, och allt gick bra. Överraskning för vår del var att hästen nyss ridits in. Lite vinglig kändes hon på provridning, men det ursäktade jag själv med att hon var lite ur form.
Den informationen om inridning hittade jag via Google i efterhand.

Så jag säger inte emot dig, självklart kan det gå bra och man får en trevlig häst per transport från valfritt ställe.

Det jag själv skulle tveka på är att det finns så mycket lurendrejare på vägen, samt att vissa länder är mer korrupta än andra.

Men - gör man sin läxa väl, vet vem man köper av och att den personen i sin tur är noggrann med vem den handlar av, då kan det säkert bli bra.

Har försäljaren kunskap om dig som köpare och din ridkunskap så ökar chansen ytterligare.

Men det är dock en chansning, för alla parter.

Skjut mig inte nu är du snäll, bara för att jag inte håller med dig till fullo.
 
Tråkig ton du har. :sorry:

Jag är övertygad om att erfarenheterna varierar när det kommer till att köpa häst på postorder, det som många kallar "osett".

Det säger sig självt att överraskningar kan bli fler när man inte har så mycket kunskap om hästen sedan innan. Givetvis både det positiva och negativa.

Om du åker och tittar på en häst på ett försäljningstall där hästen kom med busslast bara en kort tid innan, då kan din bedömning vara helt felaktig, så visst är det så att en fysisk titt inte självklart ger all information.

Men OM man köper utifrån video och kontakt med säljare, och denne person inte har en aning om hur du rider och så vidare, då är det naturligtvis så att det finns risk för mismatch?

Jag delar inte din uppfattning att det "ingen drabbats av skadade hästar", och jag kan inte heller säga att det "alltid går bra". Jag har helt enkelt inte så många i min bekantskapskrets som köpt häst "osett", alltså utan träff med provridning.

Samtidigt kan jag ärligt säga att en provridning säger väldigt lite.

Särskilt om hästen köps från ett ställe där säljaren har mycket liten eller ingen information alls om hästen.

Vi har köpt en av våra hästar på ett sådant försäljningsställe, och allt gick bra. Överraskning för vår del var att hästen nyss ridits in. Lite vinglig kändes hon på provridning, men det ursäktade jag själv med att hon var lite ur form.
Den informationen om inridning hittade jag via Google i efterhand.

Så jag säger inte emot dig, självklart kan det gå bra och man får en trevlig häst per transport från valfritt ställe.

Det jag själv skulle tveka på är att det finns så mycket lurendrejare på vägen, samt att vissa länder är mer korrupta än andra.

Men - gör man sin läxa väl, vet vem man köper av och att den personen i sin tur är noggrann med vem den handlar av, då kan det säkert bli bra.

Har försäljaren kunskap om dig som köpare och din ridkunskap så ökar chansen ytterligare.

Men det är dock en chansning, för alla parter.

Skjut mig inte nu är du snäll, bara för att jag inte håller med dig till fullo.
Ja jag kan tänka mig att det är ganska likvärdiga risker att köpa på postorder jämfört mot att köpa nyimporterad häst från försäljningsstall. Man kan ju provrida visserligen men fortfarande mycket okänt med hästen och ofta är det snabba fixar hos försäljningsstallen. Helt grön häst ”rids till” en väldigt kort period och säljs sen.

Hästar som bott i sverige en längre tid eller är uppfödda i sverige finns det ju oftast mer info kring. Skadehistorik, hitta tidigare ägare osv.
 
Tråkig ton du har. :sorry:

Jag är övertygad om att erfarenheterna varierar när det kommer till att köpa häst på postorder, det som många kallar "osett".

Det säger sig självt att överraskningar kan bli fler när man inte har så mycket kunskap om hästen sedan innan. Givetvis både det positiva och negativa.

Om du åker och tittar på en häst på ett försäljningstall där hästen kom med busslast bara en kort tid innan, då kan din bedömning vara helt felaktig, så visst är det så att en fysisk titt inte självklart ger all information.

Men OM man köper utifrån video och kontakt med säljare, och denne person inte har en aning om hur du rider och så vidare, då är det naturligtvis så att det finns risk för mismatch?

Jag delar inte din uppfattning att det "ingen drabbats av skadade hästar", och jag kan inte heller säga att det "alltid går bra". Jag har helt enkelt inte så många i min bekantskapskrets som köpt häst "osett", alltså utan träff med provridning.

Samtidigt kan jag ärligt säga att en provridning säger väldigt lite.

Särskilt om hästen köps från ett ställe där säljaren har mycket liten eller ingen information alls om hästen.

Vi har köpt en av våra hästar på ett sådant försäljningsställe, och allt gick bra. Överraskning för vår del var att hästen nyss ridits in. Lite vinglig kändes hon på provridning, men det ursäktade jag själv med att hon var lite ur form.
Den informationen om inridning hittade jag via Google i efterhand.

Så jag säger inte emot dig, självklart kan det gå bra och man får en trevlig häst per transport från valfritt ställe.

Det jag själv skulle tveka på är att det finns så mycket lurendrejare på vägen, samt att vissa länder är mer korrupta än andra.

Men - gör man sin läxa väl, vet vem man köper av och att den personen i sin tur är noggrann med vem den handlar av, då kan det säkert bli bra.

Har försäljaren kunskap om dig som köpare och din ridkunskap så ökar chansen ytterligare.

Men det är dock en chansning, för alla parter.

Skjut mig inte nu är du snäll, bara för att jag inte håller med dig till fullo.
Nej men gud, jag menade inte alls som du har tolkat mitt inlägg! Jag ber verkligen om ursäkt! Jag sitter här helt förfärad nu och undrar vart det blev fel så om du orkar så får du jättegärna upplysa mig om vad som var tråkigt med mitt inlägg så att jag slipper göra det misstaget igen och såra fler människor :heart.

Jag menar givetvis inte att ingen importhäst kan vara skadad - det är i grunden hästar och hästar känns som de klantigaste djuren i världen. Jag protesterade bara mot att varenda en skulle vara skadad. Givetvis finns det oseriösa säljare som säljer skadade hästar som friska - oavsett vilket land vi pratar om.

Jag förstår nu att du inte har läst tidigare inlägg så det är klart att det kanske blir att vi pratar förbi varandra. Hästen jag har köpt är 3 år gammal och aldrig riden, aldrig förberedd för ridning osv så just den delen hade det inte spelat någon roll om jag hade åkt och tittat på hästen - jag hade inte kunnat provrida i vilket fall. Och det är uteslutande sådana hästar jag har kikat på.

Just med denna häst så har jag koll på hur hon är uppväxt och även om hon inte har fått gå ute lika mycket som många svenska unghästar så känns det ändå helt ok. Framförallt ihop med att hon är helt ren på röntgen.

Givetvis är det en chansning, det är det alltid när man köper häst, ännu mer om man inte har träffat den; Blir det ens stora kärlek eller bara en häst man sköter? Det vet man inte. Min protest gällde liksom endast att typ varenda osedd import skulle vara trasig.
 
Nej men gud, jag menade inte alls som du har tolkat mitt inlägg! Jag ber verkligen om ursäkt! Jag sitter här helt förfärad nu och undrar vart det blev fel så om du orkar så får du jättegärna upplysa mig om vad som var tråkigt med mitt inlägg så att jag slipper göra det misstaget igen och såra fler människor :heart.

Jag menar givetvis inte att ingen importhäst kan vara skadad - det är i grunden hästar och hästar känns som de klantigaste djuren i världen. Jag protesterade bara mot att varenda en skulle vara skadad. Givetvis finns det oseriösa säljare som säljer skadade hästar som friska - oavsett vilket land vi pratar om.

Jag förstår nu att du inte har läst tidigare inlägg så det är klart att det kanske blir att vi pratar förbi varandra. Hästen jag har köpt är 3 år gammal och aldrig riden, aldrig förberedd för ridning osv så just den delen hade det inte spelat någon roll om jag hade åkt och tittat på hästen - jag hade inte kunnat provrida i vilket fall. Och det är uteslutande sådana hästar jag har kikat på.

Just med denna häst så har jag koll på hur hon är uppväxt och även om hon inte har fått gå ute lika mycket som många svenska unghästar så känns det ändå helt ok. Framförallt ihop med att hon är helt ren på röntgen.

Givetvis är det en chansning, det är det alltid när man köper häst, ännu mer om man inte har träffat den; Blir det ens stora kärlek eller bara en häst man sköter? Det vet man inte. Min protest gällde liksom endast att typ varenda osedd import skulle vara trasig.
Onyanserade "sanningar" är vi i så fall överens om att vi inte köper. :D

Jag reagerade på att du raljerade över att de flesta sett film etc, så det var inte osett. Men det som i dagligt tal kallas "osett", är ju att man inte fysiskt sett hästen i fråga. Jag tror du visste det, och att du bara ville platta till. Det upplevde jag snorkigt gentemot @Görel

Då vet du det. Jag har i övrigt inte läst in någonting annat i dina inlägg och jag har en god uppfattning om att jag inte har missförstått.

I övrigt syftade jag inte alls på ditt inköp. Min utgångspunkt var att i allmänhet reflektera över ett köp mer eller mindre "sett" där omständigheter är likartade, dvs nyss importerad eller på "postorder".

Jag skulle själv bara våga om jag visste vem säljaren var eller om jag kände någon som i sin tur kunde gå i god för säljaren.

I övrigt kan vi vara helt överens om att det är en chansning, alltid! (Även om det oftast verkar gå bra)

Jag har sett så många trevliga hästar som varit fortsatt trevliga vid ägar- och miljöbyte, men även några för det blivit fel.

Skador etc kan ingen vaccineras mot, och mycket lite vet vi när hästen av någon anledning inte är ok.

I ditt fall, där du köper en oinriden (var det så?), så är riskerna mindre. Vi hoppas att hästens temperament passar dig och att det blir bra!

Men den osäkerheten har vi alla med unghästar. Tänk om hästen inte alls är som man tror att rida?
:nailbiting::crazy:

Nåväl, no hard feelings. Jag ville bara upplysa dig om hur ditt inlägg uppfattades av mig. Jag ogillar tråkig ton, även om man tycker motståndaren i ett diskussionsforum har fel. Nu släpper jag det.

:heart
 
Nej men gud, jag menade inte alls som du har tolkat mitt inlägg! Jag ber verkligen om ursäkt! Jag sitter här helt förfärad nu och undrar vart det blev fel så om du orkar så får du jättegärna upplysa mig om vad som var tråkigt med mitt inlägg så att jag slipper göra det misstaget igen och såra fler människor :heart.

Jag menar givetvis inte att ingen importhäst kan vara skadad - det är i grunden hästar och hästar känns som de klantigaste djuren i världen. Jag protesterade bara mot att varenda en skulle vara skadad. Givetvis finns det oseriösa säljare som säljer skadade hästar som friska - oavsett vilket land vi pratar om.

Jag förstår nu att du inte har läst tidigare inlägg så det är klart att det kanske blir att vi pratar förbi varandra. Hästen jag har köpt är 3 år gammal och aldrig riden, aldrig förberedd för ridning osv så just den delen hade det inte spelat någon roll om jag hade åkt och tittat på hästen - jag hade inte kunnat provrida i vilket fall. Och det är uteslutande sådana hästar jag har kikat på.

Just med denna häst så har jag koll på hur hon är uppväxt och även om hon inte har fått gå ute lika mycket som många svenska unghästar så känns det ändå helt ok. Framförallt ihop med att hon är helt ren på röntgen.

Givetvis är det en chansning, det är det alltid när man köper häst, ännu mer om man inte har träffat den; Blir det ens stora kärlek eller bara en häst man sköter? Det vet man inte. Min protest gällde liksom endast att typ varenda osedd import skulle vara trasig.
Jag uppfattade det också som väldigt snorkigt.

Jag har aldrig skrivit att varenda en har varit skadad, var fick du det ifrån? Jag har skrivit att de flesta jag stött på i olika sammanhang har varit det. Tillägger att det gemensamma där har varit att man köpt hästar mycket billigare än vad priset hade varit på den svenska marknaden, och att det gäller ridhästar. Inte för de som importerat avelsston.

Sen så verkar det som att du trott att mitt inlägg var riktat till dig? Det var ett allmänt inlägg kring risken att importera osett.
 
Jag uppfattade det också som väldigt snorkigt.

Jag har aldrig skrivit att varenda en har varit skadad, var fick du det ifrån? Jag har skrivit att de flesta jag stött på i olika sammanhang har varit det. Tillägger att det gemensamma där har varit att man köpt hästar mycket billigare än vad priset hade varit på den svenska marknaden, och att det gäller ridhästar. Inte för de som importerat avelsston.

Sen så verkar det som att du trott att mitt inlägg var riktat till dig? Det var ett allmänt inlägg kring risken att importera osett.
Om jag inte minns fel så så skrev du att alla utom en du har träffat på har varit trasig? Då känns det som att man menar indirekt att typ varenda häst är trasig.
Onyanserade "sanningar" är vi i så fall överens om att vi inte köper. :D

Jag reagerade på att du raljerade över att de flesta sett film etc, så det var inte osett. Men det som i dagligt tal kallas "osett", är ju att man inte fysiskt sett hästen i fråga. Jag tror du visste det, och att du bara ville platta till. Det upplevde jag snorkigt gentemot @Görel

Då vet du det. Jag har i övrigt inte läst in någonting annat i dina inlägg och jag har en god uppfattning om att jag inte har missförstått.

I övrigt syftade jag inte alls på ditt inköp. Min utgångspunkt var att i allmänhet reflektera över ett köp mer eller mindre "sett" där omständigheter är likartade, dvs nyss importerad eller på "postorder".

Jag skulle själv bara våga om jag visste vem säljaren var eller om jag kände någon som i sin tur kunde gå i god för säljaren.

I övrigt kan vi vara helt överens om att det är en chansning, alltid! (Även om det oftast verkar gå bra)

Jag har sett så många trevliga hästar som varit fortsatt trevliga vid ägar- och miljöbyte, men även några för det blivit fel.

Skador etc kan ingen vaccineras mot, och mycket lite vet vi när hästen av någon anledning inte är ok.

I ditt fall, där du köper en oinriden (var det så?), så är riskerna mindre. Vi hoppas att hästens temperament passar dig och att det blir bra!

Men den osäkerheten har vi alla med unghästar. Tänk om hästen inte alls är som man tror att rida?
:nailbiting::crazy:

Nåväl, no hard feelings. Jag ville bara upplysa dig om hur ditt inlägg uppfattades av mig. Jag ogillar tråkig ton, även om man tycker motståndaren i ett diskussionsforum har fel. Nu släpper jag det.

:heart
Jag menar precis som du, osett betyder osett i verkligheten och har inte raljerat över att man har sett den på film. Jag ville inte platta till, jag ville ge min syn på saken bara.

Det känns som att ni båda talar till mig när jag är den enda i tråden som precis har importerat en häst. Och det måste jag säga faktiskt att det är ganska osjysst att skriva såna saker när det sitter en person och är skitnervös över att hen har importerat en häst. Det är lite som att skriva "Jaja, din häst kommer gå sönder, ha det så roligt". Indirekt givetvis och mycket subtext. Framförallt om man vet min historia där jag fick avliva båda mina hästar 2019 inom 3 månader, så det är såklart lite känsligt.

Nu är text svårt så jag förstår att ni kanske inte menade så. Men det var vad jag läste.
 
Det känns som att ni båda talar till mig när jag är den enda i tråden som precis har importerat en häst. Och det måste jag säga faktiskt att det är ganska osjysst att skriva såna saker när det sitter en person och är skitnervös över att hen har importerat en häst. Det är lite som att skriva "Jaja, din häst kommer gå sönder, ha det så roligt". Indirekt givetvis och mycket subtext. Framförallt om man vet min historia där jag fick avliva båda mina hästar 2019 inom 3 månader, så det är såklart lite känsligt.

Nu är text svårt så jag förstår att ni kanske inte menade så. Men det var vad jag läste.
Då läser du verkligen helt snett och tar till dig saker som inte är riktade till någon specifik person. Du är den i tråden som skrivit att du tänker importera en häst osedd, men det finns antagligen flera som läser tråden och som funderar över det trots att de inte skrivit något. Det var från det perspektivet jag skrev mitt inlägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 279
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 826
Senast: animalasia
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp