lizan
Moderator
Nej, har inte tänkt att man kan det ? Får börja med det när jag verkar ha missförstått en uppgift.
Fick tydliga förklaringar under sommarkursen, som jag kommer ta till mig.
Olika lärare kan säkert tänka lite olika om det, men jag skulle bara tycka att det var bra om en av mina studenter ville stämma av mer kring vad det är som missas för att nå det högre betyget. Dels vill jag uppmuntra de som vill mer, och dels är det också viktigt att det är tydligt för studenterna vad de behöver göra. Antingen så kanske mina kriterier eller uppgifter inte är tillräckligt tydliga, eller så kan studenten behöva hjälp med att tolka dem.
En spontan fundering är också om det inte kan hindras lite när man läser på distans- jag träffar mina studenter relativt ofta i olika sammanhang och frågor som ställs om ditten eller datten når ofta ut till många. Genom att vi har olika typer av diskussioner och övningar så möts vi ganska ofta i lite mindre formella sammanhang men där många pusselbitar till det vi vill ha ut av dom läggs... Nu har jag inte varit överdrivet hängiven i de distanskurser jag läst, men jag upplever att mycket av det utbytet inte funnits där.