Vi som pluggar - del 5

Tja allt beror ju på fontstorlek och radavstånd. Men jag tror nog att sanningen är nånstans mitt emellan. Men skriv 1500 ord och justera så att sidantalet stämmer är väl en bra taktik.

Times New Roman, storlek 12, dubbelt radavstånd vill båda lärarna ha. Lite roligt bara att de har så olika uppfattning om hur lång det blir. Det ska nog ordna sig tillslut men men :p
 
Times New Roman, storlek 12, dubbelt radavstånd vill båda lärarna ha. Lite roligt bara att de har så olika uppfattning om hur lång det blir. Det ska nog ordna sig tillslut men men :p

Det finns ju lååååånga ord.

Men 1.5 känns lite närmare sanningen.

*kl

Vår ”huvudbok” är för gammal så den hänvisar till paragrafer som inte innehåller det den påstår. Fantastiskt :rofl:
 
Första skoldagen är avklarad!
Visade sig att klassen är väldigt liten, jag är nämligen ensam i den.. Sedan är det en utbytesstudent också, men hon är bara där en termin.
Vi har kurser tillsammans med två andra masterprogram också, tur det så jag har några att ha gruppdiskussioner med. Men på min inriktning är jag den enda studenten.
 
Jag passade på att lämna in en drös böcker på campusbokhandeln i samband med introduktionsföreläsningen. Så skönt att slippa sälja dem själv faktiskt, och skönt att inte behöva ha dem liggandes hemma.
 
Jag passade på att lämna in en drös böcker på campusbokhandeln i samband med introduktionsföreläsningen. Så skönt att slippa sälja dem själv faktiskt, och skönt att inte behöva ha dem liggandes hemma.

Jag håller med! Så himla skönt att bli av med dem och slippa hålla på att krångla. Mina böcker har sålt helt galet sista veckorna nu och nu har jag 2900kr att hämta ut :love:
 
Påbörjat min masterutbildning idag.

+
Ingen kurslitteratur behöver köpas in, allt ligger online eftersom utbildningen är internationell på distans så litteraturen finns tillgänglig för alla.

-
Skaplig prestationsångest när man läser igenom folks presentationer med doktorsavhandlingar och dubbla masters och sjukt intressanta jobb medan en annan bara "eeh hello, aj live on a smål farm in Schweden, have a bachelor, dät is alles." :meh:
 
Upprop i morgon men har så mycket ångest.. Får inte registrera mig på programmet för min handledare har krånglat så in i helvete med min uppsats.
Skickade in den i tid, men han har skickat tillbaka den tre gånger över sommaren med skitsaker ("du har stavat fel här") till kommentarer som borde ha påpekats mycket tidigare.. Den är ventilerad och klar men ändå fortsätter han att bjäbba om saker. Skickade in den för tredje gången i tisdags förra veckan, och han har nekat att skicka in den till examinatorn (vilket jag inte visste att han inte får) och nu har han inte svarat på en vecka... Det är som att han gör allt i sin makt att neka mig tillträde till mastern!
 
Och jag registrerade mig till slut på kurs tre i iriskan. Jag velade länge efter att jag läste Course Outline och kände att det var mig övermäktigt. Nu har jag iaf ögnat igenom de två första kapitlen i boken och jag har inte glömt allt sen i våras iaf.
Men fy tusan vilket krångligt språk! :D
 
Suttit och gnuggat mina små grå en stund med dataprogrammet nu. Måste nog ta tag i att läsa boken med övningar också. Förstår bara inte hur jag ska hinna allt :crazy:. Kommer verkligen behöva många timmar när sambon är hemma och kan ta hand om barnet.
 
Vi började igår, flera borta från programmet, en del visste vi om andra var överraskningar. Men min förhoppning om att det skulle bli lite skärpning på närvaron försvann. Det står obligatorisk närvaro men om man inte var där så behövde man inte göra något ändå. :(
 
Första träffen på specialpedagogikkursen och det var väl ungefär lika flummigt och ostrukturerat som jag förväntade mig, vis av tidigare kurser i pedagogik. Lite extra komiskt då det genomgående temat är vikten av tydlighet och att det gäller alla elever. Dock tydligen inte studenter i pedagogik... Är lite smått fascinerad av upplägget på examinationsuppgiften som ska vara en kartläggning på ca 10 sidor av en situation, person eller liknande som vi vill förstå bättre. Ganska mycket begärt på en kurs som endast har allmän behörighet som antagningskrav och alltså kan vara den första akademiska kurs nån läser och det är ju inte alls säkert att man har något sådant att studera bara för att man är intresserad av området. Nåväl jag bör väl få ihop nått, men jag är otränad, 10 år sen jag läste pedagogik sist,
 
Jag bara älskar vår fb-grupp för vår utbildning. Jag, som redan kört fast fler gånger, har fått så mycket hjälp där. Både med egna frågor och genom andras

Första inlämningen inlämnad, satsar på att lämna in första labben på torsdag. Jobbar helgen sen, så hoppas jag inte missar nåt. Imorgon ska jag fortsätta med övningarna som rekommenderas.
 
Snart första föreläsningen för programmet. Läraren har ändrat upplägg från förra terminen, jag hoppas att det här blir bättre :)

Det nya sättet fungerade bättre!

Och jag fick ordning på den andra kursen också så nu lyssnar jag på föreläsning två i hälso- och sjukvårdsrätt. Som tar upp SoL och Förvaltningslagen som vi studerar närmare på programmet just nu.

Känner mig galet smart som valde att läsa extrakursen :D
 
Jag har haft första riktiga föreläsningarna idag och det känns riktigt bra :) Det enda som stressar mig lite är att folk i klassen redan börjar bli vänner och lära känna varandra. Jag tycker det är så himla svårt i början när man är ny, men jag hoppas att jag också kommer "ta mig in i gänget" så småningom. En del skulle på välkomstpub med föreningen ikväll, men jag känner mig för trött och helt ärligt lite för ful för det idag :o Men inför nästa föreläsning ska jag kanske våga presentera mig och prata med några under pausen. :D
 
Jag har haft första riktiga föreläsningarna idag och det känns riktigt bra :) Det enda som stressar mig lite är att folk i klassen redan börjar bli vänner och lära känna varandra. Jag tycker det är så himla svårt i början när man är ny, men jag hoppas att jag också kommer "ta mig in i gänget" så småningom. En del skulle på välkomstpub med föreningen ikväll, men jag känner mig för trött och helt ärligt lite för ful för det idag :o Men inför nästa föreläsning ska jag kanske våga presentera mig och prata med några under pausen. :D
Jag är sån där som alltid snackar, så jag har pratat med folk omgående men ingen av de jag pratade med ibörjan är kvar på utbildning. ;) Jag har nu börjat mitt 4:e år och även om jag känner igen alla och småpratar med alla så har jag "mina" som jag väljer att jobba ihop med om jag får välja själv. Jag har lärt mig vilka jag jobbar bäst med. :)
 
Urk. Sitter med första tentan som ska in på söndag men som jag måste lämna in i morgon och motivationen tryyyyter.

Gud vad svårt det är att komma igång igen efter tre (!) månaders ledighet 🙄.
 
Urk. Sitter med första tentan som ska in på söndag men som jag måste lämna in i morgon och motivationen tryyyyter.

Gud vad svårt det är att komma igång igen efter tre (!) månaders ledighet 🙄.
På något vis har inte min hjärna ställt in sig på plugg än och vi rivstartar med historievetenskap. :banghead: Tack och lov har lärarna lite förståelse men ändå rätt saftiga förväntingar. "På måndag ska alla ha läst klart den här boken förutom texterna vi har lagt ut tidigare" :crazy: Ni har ju ledigt tre dagar nu, att folk kanske har saker planerat på helgen verkar helt gått dem förbi. :cautious:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 333
Senast: Scata
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp