Vi som ska ha snart... del 2

Freyja_bus

Trådstartare
På uppmaning av ameo startar jag en ny "vi som ska ha snart - tråd", istället för att använda den gamla:)

Är i v 38-39 nu, så förlossningen närmar sig med stormsteg! Har haft en hel del sammandragningar/förvärkar under några veckor, det har dock varit lite lugnare i perioder. Natten till igår trodde jag nästan att vi skulle behöva åka in, hade sjukt ont i mage och rygg (som ihållande mensvärk) och någon skum "kramp" i hela magen som kom och gick. Hela dagen igår låg jag på soffan och kämpade, det gjorde ONT! Det kändes mycket långt ner i ryggen, ner i bäckenet och runt om i magen. Natten har varit helt okej, men jag känner fortfarande av värken. Värst är det när jag sitter eller ligger ner, blir lite bättre när jag rör mig. I morse vaknade jag av en värk som kändes som om den skulle kasta mig ur sängen, herregud vilken kraft! Magen är risig också, vilket jag har hört är vanligt innan det sätter igång. Så visst håller kroppen min på att förbereda sig, det är bara surt om det ska hålla på så här i flera veckor! Brösten ömmar och läcker dessutom mer än vanligt...

Men nu när det nya året är här kan lilla tösen få komma precis när hon vill! Idag tänkte jag springa några varv runt huset och hålla på i stallet för att se om det har någon effekt

//Julia
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Åh vad spännande:bump:

Tänk att det är dags för dig nu, kan inte fatta att tiden gått så fort!

Stort stort lycka till iallafall, håller alla tummar och tår för dig och lilla flickan!:laugh:
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Min vän blev pappa igår natt till en pojke på 5100g och 58 lång! Stooor pojk som ska heta Love :)
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Åh vad spännande det är själv sitter jag i vecka 34 och vill inte alls att bebis ska komma ännu har så mycket kvar som jag måste fixa. Håller på att renovera sovrum och badrum men sen får bebis gärna komma. Man ser på magen att det har hänt saker den har sjunkit nu. Huvudet ligger som det ska och är fixerat så det går ju åt rätt håll även om jag har ett par veckor kvar. Har inte haft några riktiga förverkar ännu bara en massa sammandragningar men det har jag haft sedan vecka 20. Spännande tid!:laugh:
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

När är BF för dig Freya Bus? Jag har BF 11 januari så det närmar sig verkligen. Jag har nästan inga förvärkar alls, men jag har fått ont i bäckenet, men inte outhärdligt. Är dock trött och tung såklart och halsbrännan är inte att leka med. Bebisen böljar mer i magen nu än sparkar. Han får gärna komma snart så man får tillbaka sin kropp!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag har BF 12 januari enligt sista mensen och 19 januari enligt UL.

Om det ska hålla på såhär i tre veckor till så döööööör jag. Alla dessa jäkla förvärkar och SMÄRTA måste ju göra någonting (hoppas, hoppas), det är outhärdligt snart...

//Julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Det ÄR enligt UL man ska räkna :idea:, alla foster utvecklas likadant fram till den tidpunkten, så deras mätningar stämmer med befruktningsdatum.
Sen kommer de ändå när de känner sig redo...
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Han får gärna komma snart så man får tillbaka sin kropp!

Haha, jag kommer ihåg en gång som var en eller ett par veckor efter förlossningen. Lokes pappa tog med honom ut på en promenad på morgonen så jag skulle få sovmorgon - och jag hade skitsvårt att somna om, för jag kände mig så ensam. Har ju pratat med Loke sedan jag började känna livmodern sticka upp över blygdbenet, och nu helt plötsligt hade jag ingen att prata med! Jag var ensam i min kropp! Men man vänjer sig även vid att vara själv i kroppen igen. ;)
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Haha, jag kommer ihåg en gång som var en eller ett par veckor efter förlossningen. Lokes pappa tog med honom ut på en promenad på morgonen så jag skulle få sovmorgon - och jag hade skitsvårt att somna om, för jag kände mig så ensam. Har ju pratat med Loke sedan jag började känna livmodern sticka upp över blygdbenet, och nu helt plötsligt hade jag ingen att prata med! Jag var ensam i min kropp! Men man vänjer sig även vid att vara själv i kroppen igen. ;)

En vecka eller så efter förlossningen sov Valle i spjälsängen ett par timmar när vi la oss i sängen. Då storgrät jag och sa till min pojkvän att jag kände mig så tom utan honom! Men han låg 2 meter bort och sov som en stock :love: man har så stora känslor strax efter förlossningen!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

O fy f-n låter inte alls kul med sån smärta. Jag känner nästan ingenting alls förutom att jag har foglossningar och ont i ryggen med det har jag haft hela tiden, jag kan inte gå några långa sträckor precis och jag går extremt långsamt, maken får vänta hela tiden...
Du ska se att ditt busfrö ploppar ut tidigare än min, min verkar trivas alldeles för bra därinne. Men om en vecka så är hyreskontraktet uppsagt, det har jag sagt åt honom, han får börja packa nu och ta ner gardinerna och sluta kolla på TV på kvällarna och ha party på tumanhand.
Lustigt det där med magen, för en kompis som var gravid för ett tag sedan att hon minsann saknade sin mage nu, jag undrade om hon var riktigt klok...Men jag kanske förstår det sen när det hela är över.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Det ÄR enligt UL man ska räkna :idea:, alla foster utvecklas likadant fram till den tidpunkten, så deras mätningar stämmer med befruktningsdatum.
Sen kommer de ändå när de känner sig redo...

Fast enligt UL hade jag inte ens varit gravid när jag testade positivt... så jag tror vad jag vill! Dessutom vet jag EXAKT när hon blev till. Det är också svårt att mäta en bebis som rör sig och bara någon mm kan göra flera dagar...

//Julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag blev lite orolig när jag inte såg någon bild i magtråden men den dök upp och nu är det nytt år, så jag tycker oxå bebis kan komma ut nu ;)

Det är helt sjukt vad fort tiden går!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Det är också svårt att mäta en bebis som rör sig och bara någon mm kan göra flera dagar...

//Julia

De tar en stillbild och mäter på det. Det gjorde iallafall min barnmorska.
Men det är ju ändå +- två veckor
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

De tar en stillbild och mäter på det. Det gjorde iallafall min barnmorska.
Men det är ju ändå +- två veckor

jag tror hon vet hur det går till.... :grin:


min pojk är enligt huvud och bröstkorg flera dagar före BF men enligt lårbenet flera dagar efter....
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

min pojk är enligt huvud och bröstkorg flera dagar före BF men enligt lårbenet flera dagar efter....

Rasmus skiljde det oxå, huvud v.18+3, bröstkorg v.19+1, lårben v.17+4 och senaste mens v. 19+0. Jag fick BF satt på huvudmåttet och han kom på BF enligt senaste mens ;)
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Fast enligt UL hade jag inte ens varit gravid när jag testade positivt... så jag tror vad jag vill! Dessutom vet jag EXAKT när hon blev till. Det är också svårt att mäta en bebis som rör sig och bara någon mm kan göra flera dagar...

//Julia
Du vet exakt när ni tillverkade henne, men du vet inte vilken dag ägget och spermien smälte samman... :idea:
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Sant, men jag vet exakt när jag började känna symptom, och jag vet när jag plussade :D

Skitsamma. Min BM tror också på "mitt" datum. Hur som helst så kommer ju lilla bebisen när hon vill ändå, och för min del får hon gärna komma NU! Det slutar väl med att jag får gå över tre veckor eller något sånt bara för att alla tror att jag inte ska gå tiden ut...

//julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag skulle haft den 31/12 så bebisen är på övertid i magen nu. Jag har ganska täta sammandragningar men inget som gör direkt ont. Sammandragningarna började för ca 2-3 veckor sedan och har de senaste dagarna blivit allt tätare, men som sagt inga direkta värkar som det känns. Det är ju första barnet så jag vet inte riktigt hur det skall kännas, men alla man pratat med säger att man känner när det är på riktigt - jag får hoppas att det stämmer på mig med.

Det blir mest stillasittande just nu, fast jag kanske borde sätta igång att storstäda eller något för att få igång förlossningen? Det har inte hjälpt att ta hand om sjuk katt i alla fall. Det är ju typiskt att katten skulle bli sjuk just nu, men igår kräkte han upp en stor bandmask och han har ätit lite självmant inatt så han är nog på bättringsvägen, så det är nog tur att jag gått över tiden lite - så att jag inte behövde lasta över en sjuk katt på svägerskan eller svärmor.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Ja, det ska bli väldigt intressant att se när din bebis kommer! Kommer säkert ändå före min, tror jag. Enda fördelen med att ha gjort IVF, jag vet EXAKT när embryot stoppades in så jag behöver inte bekymra mig om några lårbensuträkningar. Det känns lite märkligt dock, när alla andra räknar sista mens etc. så funderar jag på hur det gick till att tina vårt embryo från frysen! Märkligt med all teknik, men jag är evigt tacksam för den såklart.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 211
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 788
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp