Vi som ska ha snart... del 2

Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Då ska jag kika in på PoP. :)
Vad ska man satsa på för storlek? Om ungen föds i februari... Kan man köpa en som är lite större och hoppas på att använda samma fram till vår/sommar?

(Hoppas alla ungar är på väg ut snart så tråden får handla lite mer om det som det var tänkt från början. ;))

Overaller är ofta stora i storlekarna! Min första son är född i början av januari och kunde ha sin overall i strl 56 hela säsongen. Och han var ändå en stor kille som växte fort!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Mja, det där är nog en sanning med modifikation... Det skiljer väldigt mycket i storlekar mellan olika fabrikat.
Jag har en liten fleeceoverall i stl 50/56 och inget av barnen har kunnat ha den mer än de första veckorna...
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

För visst är det oftast på kvällen/natten det brukar sätta igång?


Min första satte igång precis när jag gick och la mig (vid 23-tiden), men med relativt svaga värkar, bara lagom för att jag inte skulle få sova :devil: Åkte in till förlossningen vid 5-tiden på morgonen

När 2:an väl bestämde sig för att komma, BF+12, så vaknade jag strax före kl 4 med täta värkar
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Ja, kanske det. Det har var ingen fleeceoverall, utan en fodrad i manchester.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

kl

Var inne på sjukhuset i dag och gjorde ett mer noggrant UL av njuren. Det visade precis som tidigare att njurbäckenet var något vidgat, men i övrigt såg allt bra ut. Detta betyder att det kommer att försvinna så fort ungen kommer ut... Läkaren skulle skriva ett utlåtande till förlossningsläkaren jag träffade i måndags, och så får vi se vad som händer. Förhoppningsvis ska jag inte behöva gå över tiden iaf, det är riktigt jobbigt att ha så här ont!

Idag har jag mockat två boxar, vägt hö, fixat vatten, jagat runt min pålle i manegen och promenerat. Tror ni det kan sätta lite fart på lillan?

//Julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jaha, så fick jag besöka förlossningen i går igen =) Jag börjar bli van nu, det kommer iaf inte bli några problem att hitta dit när det väl är dags! :laugh:

Min BM ringde upp igår och tyckte att det lät förfärligt att jag inte fått något annat smärtlindrande då jag inte tålde det jag fick i måndags. Hon ringde in till förlossningen igen som sa att jag skulle komma in. Väl där fick jag träffa en ny förlossningsläkare som tittade på UL bilderna från dagen före och sedan undersökte mig. Hon var toppenbra och verkligen sympatisk, det är så skönt när man träffar sådana människor! Jag hade inte mycket av livmodertappen kvar, men den var fortfarande rätt stängd. Hon lyckades dock få in ett finger och kände lite på bebisens huvud =) Jag fick citodon utskrivet och ska komma tillbaka på måndag. Om livmodertappen har mognat mer då ska de antagligen försöka sätta igång mig. Dock sa läkaren att det inte alltid är så lätt att sätta igång en förstföderska, men vi får väl se vad som händer... jag vill bara att ungen ska ut nu, det är verkligen inte roligt med ett vidgat njurbäcken kan jag tala om!

Citodonen fungerar bra mot smärtan, men istället blir jag ju helt knockad, snurrig och lite illamående. Illamåendet är dock uthärdligt denna gång... det känns ju förståss inte roligt att behöva äta så stark medicin, men vad ska man göra?!

//Julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Det var en envis tjej du har i magen! Hoppas hon bestämmer sig för att komma ut snart.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Bra att du träffade en sån bra läkare! Hoppas han knackade henne i knoppen så hon fattar att det är dags att komma ut nu :D
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jaha, så fick jag besöka förlossningen i går igen =) Jag börjar bli van nu, det kommer iaf inte bli några problem att hitta dit när det väl är dags! :laugh:

Min BM ringde upp igår och tyckte att det lät förfärligt att jag inte fått något annat smärtlindrande då jag inte tålde det jag fick i måndags. Hon ringde in till förlossningen igen som sa att jag skulle komma in. Väl där fick jag träffa en ny förlossningsläkare som tittade på UL bilderna från dagen före och sedan undersökte mig. Hon var toppenbra och verkligen sympatisk, det är så skönt när man träffar sådana människor! Jag hade inte mycket av livmodertappen kvar, men den var fortfarande rätt stängd. Hon lyckades dock få in ett finger och kände lite på bebisens huvud =) Jag fick citodon utskrivet och ska komma tillbaka på måndag. Om livmodertappen har mognat mer då ska de antagligen försöka sätta igång mig. Dock sa läkaren att det inte alltid är så lätt att sätta igång en förstföderska, men vi får väl se vad som händer... jag vill bara att ungen ska ut nu, det är verkligen inte roligt med ett vidgat njurbäcken kan jag tala om!

Citodonen fungerar bra mot smärtan, men istället blir jag ju helt knockad, snurrig och lite illamående. Illamåendet är dock uthärdligt denna gång... det känns ju förståss inte roligt att behöva äta så stark medicin, men vad ska man göra?!

//Julia

Det var inte plats för henne att göra en hinnsvepning då?
Det gjorde min BM på ett ordinarie besök, då hade jag haft värkar hemma i 4 nätter och var öppen 2,5 cm. Det gjorde susen för exakt 24 timmar efteråt föddes han!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Ja du, jag vet inte... Vi får väl se vad de gör i morgon. Jag hoppas att det har hänt ännu lite mer med min livmodertapp... jag har "mensvärk" nätterna igenom (tas inte bort av citodonet) och bebisen bökar och trycker så det känns som jag ska gå sönder inifrån. Det gör verkligen ONT! Jag är ändå en väldigt smärttålig person, men det här är nästan mer än vad jag orkar gå omkring med dagarna i ända...

Idag ligger hon iaf väldigt långt ner, för det trycker på ordentligt när jag är uppe och går!

//Julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Du kan inte ligga med varma handdukar mellan benen?

När jag öppnade mig från 8-10 cm i en värk och sen fram tills Rasmus skulle ut höll min bm emot med varma handdukar och det tog verkligen bort all obehagskänsla där nere.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 120
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 113
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp