Vi som ska ha snart... del 2

Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Fy vad tiden går, nu kan ju jag vara med i denna tråd. BF 12 januari. Känner just nu mest ångest inför förlossningen, börjar ångra mig. Trots att alla säger att man glömmer bort hur ont det gör så har jag INTE glömt den dödsångest jag kände när dottern föddes för snart 1½ år sedan:crazy:.

Hela familjen är iallafall äntligen friska efter en fruktansvärd vinterkräksjuka som slutade på sjukhus för dotterns del. Jag har precis som Freya haft väldigt mycket förvärkar och nästan varit på väg at ringa barnvakt ett par nätter. men sista veckan har det lugnat ner sig.

Min man har väldigt mycket jobb nu ett tag framöver, han är ledig den 13 januari så vi siktar in oss på att föröka familjen då:D. Imorrn ska jag iväg och löshoppa unghästen, lite jagande i ridhus kanske sätter sprätt på det hela;).

Lycka till allihopa!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag har ju också gjort IVF och vet precis när befruktningen gjordes och enligt det så skulle jag haft BF den 28/12 men enligt UL-beräkningar blev det 31/12 så det är det som står i alla papper och som de gått efter - men det stämde ju inte heller. Jag hoppas bara att det inte går för många dagar innan det sätter igång och att jag inte behöver bli igångsatt.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Imorrn ska jag iväg och löshoppa unghästen, lite jagande i ridhus kanske sätter sprätt på det hela;).

Det försökte jag med igår, men icke! Här är bebisen kvar i magen minsann =)

Jag har med start igår haft skitont i ryggen. Det känns som att det är en nerv eller liknande som är i kläm och det strålar uppåt i ryggen. Från en bit ovanför höftknölen och uppåt. Det gör så ont att jag mår illa, kan knappt sitta och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det gör ont när jag lyfter benet uppåt och i stort sett helatiden. Tog två alvedon men det hjälpte inte direkt. Värme hjälper lite för stunden... vad kan det vara?

//Julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag hade BF igår enligt egen beräkning (ägglossningen) eller imorgon enligt UL så jag kan få precis när som helst nu!
Jag har hittils varit rätt lugn i att vilja ha ut bebisen men nu börjar jag bli lite less faktiskt. Det känns visserligen skönt att veta vart man har bebis och att h*n har det bra, nog med mat och tillräckligt varmt etc men jag vill kunna ta på mig mina tjocksockar utan att det skall behöva kännas som ett projekt! Och jag vill kunna sitta som en hopknycklad ostkrok vid datorn utan att få andnöd!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag känner fortfarande ett litet lyckorus nu när jag kan vända mig i sängen utan mellanlandningar! ;)
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Du ser vad jag menar :D

Det är de små sakerna...
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

oj så spännande att det är så nära jag tror hon kommer den 7e, 12e eller 17onde. Och att det går fort och smidigt (ja ont gör det nog som för alla men men). Du kommer i alla fall vara sugen på en till på en gång :rofl:

Ang nerver i kläm, jag vill påstå att dom var minst lika jobbiga att ha på förlossningen som de värsta värkarna. Man hade gärna varit utan det ena. Fast de flesta krämpor mildras direkt efter förlossningen.... :)
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

kl

Nu har jag varit hos BM och eftersom jag har så ont i ryggen så skickar hon in mig till Östra för UL av njuren. Hon lovade mig också att jag inte skulle behöva gå över tiden utan att de sätter igång mig om bebisen inte kommit själv inom en vecka eller två. Detta eftersom jag har haft så ont så länge och eftersom jag inte får sova ordentligt. Jag älskar min BM! =)

Just nu har jag rätt mycket sammandragningar och mensvärk, så jag hoppas att det är lite på g i a f...

//Julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Fasen vad overkligt det är, tänk att vi ska ha bebisar när som helst!!

:bump:liten peppadans till bebis:bump:
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

kl

Var inne på förlossningen igår. Hade så sjukt ont i ryggen att jag inte kunde sitta ner och jag grät nästan för smärtan. På UL av njuren visade det sig att mitt njurbäcken var något vidgat, vilket tydligen är vanligt i slutet av graviditeten när allt trycker på. Särskilt om man inte har så mycket plats, dvs är kort. Jag blev inlagd med smärtstillande och fick sedan åka hem på kvällen. Jag mådde sjukt illa av medicinen och kräktes hela vägen hem och halva natten. Nu mår jag bättre, men är lite darrig. Ska tillbaka på onsdag för nytt UL.

Min livmodertapp var mjuk och hade förkortats till knappt 1 cm (den var 3,5cm förra gången och halvmjuk) så liiiite händer det ju. Har haft sjukt mycket mensvärk sen de var där och pillade... så hoppas på att det kanske till och med hjälpte till lite! Nu vill jag bara ha ut bebisen!!

//Julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag kräktes i slutet av grav. "tömde" mig helt sas.
Det var ett tecken på förlossning sa min BM, men inte blev det någon förlossning där inte..

MEN, jag vill att din bebis skall komma nu så jag får en anledning att åka ner till Göteborg.
Kram!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Gud vad jobbigt du verkar ha det, jag har bara lite foglossningar och den vanliga värken i ryggen, här verkar det inte hända nånting...Orkar dock inte stå några längre stunder och promenaderna blir kortare och kortare. Hoppas du får din bebis snart och din värk försvinnner! Idag ska jag åka till hästen på gropiga grusvägar och hoppas på att det börjar hända nånting, fasar för att gå över tiden. Men bebisen sparkar på därinne och rumsterar, han verkar trivas alldeles förträffligt (lagom temperatur, ok käk utom spenaten kanske, roa sig med sparka på valda organ, träna lite vändningar, inte behöva göra annat än det man själv vill utan att nån gapar på en...) och har inte tanke på att mamma börjar bli less på att härbärgera honom...
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

BU!


Ploppa hon ut? :rofl:

Jag som fick gå med helvetes smärtor ända 18 dagar över tiden tycker nog det enda du kan göra är att vila dig och förbereda dig mentalt.... öva på andningstecknik, avslappning... ha din man att massera och hjälpa dig ladda inför förlossningen....

Men ett gott tecken att livmodertappen är mjuk och bara 1 cm... det var min först efter ett dygns igångsättande och konstanta värkar så din kropp verkar arbeta på :) Spännande!!!!!!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Håller med där - nu vill jag att bebis skall komma så att jag kan sitta ordentligt, gå ordentligt, ligga ordentligt (det är ett helt projekt att vända sig i sängen). 1 vecka över tiden nu...

Kanske har jag lite mer sammandragningar men annars ingen skillnad mot tidigare i veckan. Jag har knappt vågat gå utanför huset de senaste dagarna, det är blankis på gårdsplanen och vägen. Idag har det töat så nu kan man gå ut utan risk för att halka för mycket. Det blir alltså mest stillasittande vid tvn och datorn.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Åh vad det är spännande att läsa om er som är så nära nu!
Själv har jag 5 veckor kvar till beräknat. Hur mycket har alla förberätt hemma? Jag håller på att renovera vårt sovrum nu så jag hoppas bara att bebis inte kommer tidigare för jag är inte klar ännu... Men till helgen ska det vara klart och då ska jag bädda bebis säng och fixa lite!!:laugh: jag längtar så. En sak jag kom på idag va: Har ni som kommit lite längre bilbarnstol i bilen inför att åka till förlossningen? Har ni packad väska och sådana saker?
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Angående babyskydd till bilen så har jag inte haft något sådant hemma varken då ettan eller tvåan föddes. Det ordnade pappan dagen efter barnet hade kommit - här i våra trakter kan man hyra babyskydd från babybutikerna.
Till trean hade vi fått ärva kusinernas babyskydd, som efter det varit utlånat till två barn och som kommer tillbaka hit lagom till vår fyra tänker titta fram i april. Vårt fjärde barn blir det sjätte och sista barnet som använder det babyskyddet.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag har oxå ungefär 5 veckor kvar till BF.
Vi har väl allt stående mer eller mindre klart här hemma. Bara det att inget står på rätt plats. :angel:
Vi har väldigt trångt i sovrummet och för att få in spjälsängen lär vi kasta ut tv'n så vi drar lite på det.... :D
Just nu står allt i köket, utom babyskyddet som står brevid julgranen i vardagsrummet. Men snart är det väl tillräckligt nära så det börjar bli dags att möblera om och packa väskan...
Sängen är halvbäddad, den har fått ny madrass och lakan på sig iaf. Vet inte riktigt vad man ska ha för täcke/kudde. Om det är något som ska köpas eller om det räcker/duger med filtar som finns hemma... :) Annars är sängen full med babykläder från min mamma.

Ni som ska ha nu i januari/februari, hur har ni gjort/tänkt med kläder? Har ni typ overall till bebis?
Jag känner mig verkligen helt lost på vad man kan behöva för kläder. Samtidigt som man inte vill köpa för mycket om man får jättemycket småkläder så vill man ju veta att man har det man behöver...
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Min etta är född i januari, tvåan i slutet av december.
Jag har haft fleeceoverall till dem de första månaderna, tycker det har fungerat bra.
Mössa på och något ordentligt runt händer och fötter, så att de håller värmen där också, så har det fungerat bra. Möjligen en filt att lägga som täcke över babyskyddet när det varit kallt.
Jag har också haft en fårskinnsfäll i babyskyddet, med uttag för bältena. Det har gett både värme och mjukt underlag. Vet att det nån gång har varnats för att lägga sånt i babyskyddet, men jag kan inte se någon säkerhetsrisk med det, förstår inte hur de tänker att det ska vara en risk.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 586
Senast: Tofs
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 597
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp