Vi som tränar för lydnadstävling, alla klasser.Del 2.

Toppen @lillebill :up:!

Jag föreslår att vi börjar som i den andra tråden, med lite presentation :)! Det har ju tillkommit många, så med detta får vi lite uppsamling på alla som kommer hålla till i tråden :)!

Hundens namn:
KORAD LP1 LP2 LP3 SE LCh SE BCh MiVinna´s Auralux "Lyxa",
Ras: Australian Shepherd
Ålder: född 2009-07-01 (fyller alltså 5 år på tisdag :love: )

1404214.jpg


Lite bakgrund: Min första brukshund. Tävlar i lydnad, agility (klass 2 både agility och hopp) bruksspår (elit, är brukschampion), tränar för rapportstart och lite utställning (1 cert, r-cacib). Uttagen till SBK's Talangtrupp i lydnad 2011, 2013 och 2014. Debuterade på lydnads SM 2014 med en 22: plats av 59 starter. Årets Lydnadsaussie 2013 och Rasmästare Elitlydnad 2013.

Klass: Elit

Tränar mest på: Balans mellan fart/aktivitet och stadga. Tryck i konskick. Fart in i hopp apport.

Håller till: Alingsås/Vårgårda

Kortsiktigt mål: Kvala till lydnads-SM 2015

Långsiktigt mål: Landslagsläger

Nästa tävlingsdatum: 3/7, om hon inte börjar löpa vilket nog är på G nu :p!
 
Hundens namn: Tullarbacken Illvilja "Toka"

Ras: Australisk Kelpie

Ålder: Född 2010, alltså fyra i år!

Klass: Elit

Tränar mest på: Lydnaden har legat på is hela våren pga satsning i brukset men vi kommer igen!

Håller till: Växjötrakten

Mål: Lydnadschampion

Lite bakgrund: Toka är min första brukshund och vi kör förutom lydnaden alla bruksgrenar (förutom skyddet :)
 
Hundens namn: MiVinna's Avila, "Ila"
Ras: Australian Shepherd
Ålder: född 2009-07-01

dsc_0158.jpg


Lite bakgrund: Jag tog över Ila som omplacering våren 2012. Hon hade lite bagage med sig i form av stress- och utåtagerandeproblematik men har landat ganska bra under de här två åren. Vi har kämpat mycket (och gör fortfarande) med brister i grundträningen vilket gjort att vi tävlingsmässigt stått och stampat i samma klass ganska länge nu. Ila är min bästis och träningskompis och vi har himla roligt tillsammans i alla grenar i ger oss på. Tränar (och i vissa fall tävlar) i lydnad, agility, sök och spår.

Klass: Klass 2

Tränar mest på: För tillfället fokus, koncentration och impulskontroll. Vi har skapliga moment men svårigheter att hålla ihop och få allt att funka när det väl gäller.

Håller till: Linghem, mellan Linköping och Norrköping

Kortsiktigt mål: 1a pris i klass 2

Långsiktigt mål: SE LCH

Nästa tävlingsdatum: Imorgon kväll!
 
Passar på att hoppa in i tråden nu när ni har börjat om på nytt så kan jag följa med från "start".

Hundens namn: Snötollarens snöklimp "Ila"

Ras: Tollare

Ålder: 4år!
Klass: 1, debuterar om två dagar.

Tränar mest på: att hålla lika fint fokus på matte i alla situationer och fram för allt i närheten av andra hundar. Kan gå som en gud på träning men blir störd av tävlingssituationer.

Håller till: I Gällivare, högt upp i landet.

Kortsiktigt mål: LP1 under den här sommaren.

Långsiktigt mål: Hon är köpt som agilityhund från början men tycker lydnaden blir roligare och roligare så målet är nog eliten.

Bakrund: Omplacering som jag haft i 10månader. Har tidigare bara gått som gårdshund och när hon kom kunde hon sitt om man tryckte på rumpan. Totalt understimulerad och jättestressad vilket vi fortfarande får jobba med dagligen. Är en riktig arbetsmyra som älskar allt. Vi stoppas mycket pga sin osäkerhet mot andra hundar då hon går upp väldigt mycket i stress om andra hundar reagerar utanför de normala.

Skulle debuterat i början av Juni men då började hon löpa. Var supertaggade och allt kändes så bra. Nu ska vi tävla på fredag 4/7. Har inte alls nån positiv känsla just nu då hon är okoncentrerad och obrydd om mig, men det har säkert Med löpet att göra. Får vi ett andra pris är jag glad.
 
Kommer ej ihåg om vi presenterat oss :D

Ras: Rottweilertik "Kornelia" 15 mån, Bouvier des flandreshanne "Gote" 3 år.

Rottweiler: Klass 1-debut 25/6 med ett första pris 163.5 poäng.
Bouvier des flandres: Klass 1, andra 1:a pris 25/6 med 180 poäng.

Rottweiler: Tränar mest på att hålla allt så trevligt som möjligt, de största utmaningarna är läggande under gång o fokus om det finns barn som låter ;)

Bovven: Tränar mest på läggande under gång, hopp över hinder (som han väljer lite av att till att göra)

Kortsiktiga mål: Hitta fler lydnadsettor i sommar för att få LPI bovven. Hitta fler lydnadsettor för att få mer erfarenhet, göra anlagstestet nästa vecka för patrullhund. rottweilern.

Långsiktiga delmål: Få LPI o LP II samt få uppflytt till lägre i sök bovven. Få LPI få uppflytt till lägre o tävla rapport, samt certifiera tj.hund: rottweilern.

Bor i östra Jämtland
 
Hundens namn: LP2 Pihlstens Dante (Kiro)
Ras: Australian Kelpie
Ålder: 2,5 år

DSC_6454red.jpg


Lite bakgrund: Min första hund jag själv tränat från grunden. Köptes inte med tanke på tävling men tävlar nu i lydnad, agility och bruksspår :angel:

Klass: Uppflyttade till klass 3 men har inte startat

Tränar mest på: Momenten i klass 3 och fart i apporteringen.

Håller till: Linköping

Kortsiktigt mål: Starta lydnadsklass 3

Långsiktigt mål: SE LCH

Nästa tävlingsdatum: Ingen aning, kanske sent i höst eller i vår. Fokus just nu på att komma till start i lägre spår efter sommaren och sen att börja grundträningen med Kiros "lillebror" som kommer i augusti.
 
Hundens namn: LP2 Pihlstens Dante (Kiro)
Ras: Australian Kelpie
Ålder: 2,5 år

DSC_6454red.jpg


Lite bakgrund: Min första hund jag själv tränat från grunden. Köptes inte med tanke på tävling men tävlar nu i lydnad, agility och bruksspår :angel:

Klass: Uppflyttade till klass 3 men har inte startat

Tränar mest på: Momenten i klass 3 och fart i apporteringen.

Håller till: Linköping

Kortsiktigt mål: Starta lydnadsklass 3

Långsiktigt mål: SE LCH

Nästa tävlingsdatum: Ingen aning, kanske sent i höst eller i vår. Fokus just nu på att komma till start i lägre spår efter sommaren och sen att börja grundträningen med Kiros "lillebror" som kommer i augusti.

Vad kul med en lillebror i familjen! Blir det en kelpie till?
 
Hundens namn: Sheepeye's Silky Dash of Dark "Stoja"
Ras: Australian Shepherd
Ålder: född 2012-10-18

img_8975.jpg


Lite bakgrund: Min andra hund, första brukshund. När det kommer till träningsvilja är hon allt jag önskat och lite till, men är ganska flamsig. Impulskontrollen har vi fått jobba mycket på, hon älskar människor och har lite väl lätt att gå upp i stress ibland.

Klass: 1.

Tränar mest på: Störningsträning och lite finslipning av ettans moment. Har nyligen även påbörjat tvåans. Jobbar på att hitta en bra energinivå på tävling.

Håller till: Stockholm (södra sidan).

Mål: I år siktar vi på LP1

Nästa tävlingsdatum: 18 juli (och även vi hoppas på att löpet håller sig borta ett tag till...)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
53
· Visningar
2 372
Hundträning Vet att ämnet varit uppe förut men nu kör vi en ny tråd. Ni som har hundträningsrum hemma, hur stort är det? Vad har ni i rummet? Vad...
Svar
10
· Visningar
609
Senast: hastflicka
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
706
Senast: Krumben
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp