Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Idag tog Nike pinne med husse i hoppklass :banana:.

68891162_10217601398259656_7185478692775133184_n.jpg
 
Lugnt på agilityfronten? I helgen åker vi till kl 3 i Urshult på lördagen och vidare till Malmö för lagtävling på söndag. Blev en liten paus då vi for iväg hastigt och lustigt till Italien och hämtade en valp 😍 Förhoppningsvis en blivande stjärna 💖
36100
 
Asni har sprungit sitt första agilitylopp!
Detta är ju då det sämre loppet (man får köra samma bana två gånger på våra blåbärstävlingar) för jag glömde be någon filma det första som gick asbra och ledde till en felfri tredjeplats. Whoops.

Hon är så underlig, den här räven. Beter sig som att hon knappt något alls men så fort det gäller så bara kör hon :love:
 
Asni har sprungit sitt första agilitylopp!
Detta är ju då det sämre loppet (man får köra samma bana två gånger på våra blåbärstävlingar) för jag glömde be någon filma det första som gick asbra och ledde till en felfri tredjeplats. Whoops.

Hon är så underlig, den här räven. Beter sig som att hon knappt något alls men så fort det gäller så bara kör hon :love:
Härlig fart!
 
Idag kom Betty hem igen, nu väntar 10 månaders träning tills planen är att stå på startlinjen igen. Under dessa månader ska vi jobba på RC på bommen och snabbare stopp på gungan, fart (vilket innebär att jag kommer behöva börja springa intervaller bland annat...), svängkommandon och att bli effektivare på banan.

Blir spännande att börja tävla sen igen och se resultatet.
 
Kurs ikväll för Asni igen. Hon är satans snabb, lilla vesslan. Klipsk är hon också...
.... Sen kommer vi till slalom, som är en nöt vi inte riktigt knäckt än. Hon kan ta 4 pinnar helt perfekt, och ibland är det som att hon inte någonsin sett ett slalom innan :laugh:
 
Hur går det med agilityn? Höstens kurser igång? Här har det varit ganska lugnt nu, en SM-pinne kvar för pansarkryssaren, och Vita faran är klar :) Husses lag har ett par ag pinnar kvar, men det är ju lång tid ännu ;) Lilla nya har fått springa lite tunnlar och det var jättekul!
Vi avvaktar också utvecklingen i Norge, om det blir nåt Norwegian Open eller inte. Sen måste vi ta en funderare om vi ska åka...
VM är över och vi har fått se en del fina svenska insatser :heart Jag har bara följt sporadiskt i sociala medier, men kul att se en husky t ex :D Stanislav som vann Large är också en fröjd att se!
 
Nike är klar för klass tre i ena (kommer inte ihåg vilken men gissar agility) och har två pinnar kvar att ta i andra klassen. Hon har varit riktigt bra men sen kom löpet och nu är hon snigel igen. Hon har ju inte tävlat så himla mycket heller då husse mest åkt på inoff och blåbärs för att miljöträna Nano.
Nessie har inte tävlat så himla mycket heller, mest inoff. men mest har vi tävlat rallylydnad. Nu ska vi göra en trippelstart på lördag så får vi se.. Hon är inte så snabb och stegar tyvärr mycket, särskilt på tävling så vi kör mest för skojs skull. Har kört en del hoppteknik men har inte märkt nån direkt förbättring.
Nano har faktiskt börja arta sig, hon fyller 2 i vinter så kanske börjar hon mogna. Husse har slitit sitt hår med den hunden som både är rätt snabb och tekniskt duktig men såååå dåligt fokus, lättstörd och miljökänslig. Förra helgen hände det plötsligt, de gjorde sin fjärde officiella tävling och plockade pinnar i två lopp! Jag hoppas på att det håller på att lossna för dem nu 😋. De började nån handlingkurs igår och hon hade skött sig super bra! Även de ska köra trippelstart på lördag och jag hoppas på att det går bra då.
 
Hur går det med agilityn? Höstens kurser igång? Här har det varit ganska lugnt nu, en SM-pinne kvar för pansarkryssaren, och Vita faran är klar :) Husses lag har ett par ag pinnar kvar, men det är ju lång tid ännu ;) Lilla nya har fått springa lite tunnlar och det var jättekul!
Vi avvaktar också utvecklingen i Norge, om det blir nåt Norwegian Open eller inte. Sen måste vi ta en funderare om vi ska åka...
VM är över och vi har fått se en del fina svenska insatser :heart Jag har bara följt sporadiskt i sociala medier, men kul att se en husky t ex :D Stanislav som vann Large är också en fröjd att se!
Det går sådär :D. Har startat tio klass 1-lopp med Hanna och kommit i mål i två... Hon älskar agility lite väl mycket ibland, och kör gärna sina egna banor. Jag kämpar som en dåre för att hinna med!
Men igår började vi en tävlingskurs på Burlövs BK, så nu ska jag förhoppningsvis få lite hjälp med att hålla ihop henne ett helt lopp. Ska tävla i Malmö, Hörby och Forsakar framöver.
 
Det går sådär :D. Har startat tio klass 1-lopp med Hanna och kommit i mål i två... Hon älskar agility lite väl mycket ibland, och kör gärna sina egna banor. Jag kämpar som en dåre för att hinna med!
Men igår började vi en tävlingskurs på Burlövs BK, så nu ska jag förhoppningsvis få lite hjälp med att hålla ihop henne ett helt lopp. Ska tävla i Malmö, Hörby och Forsakar framöver.
Kämpa på, de där snabba tokstollarna är roliga! Fokusera inte så mycket på resultat, ha kul 🤩 bra att ni går kurs, hoppas det ger mycket 😁 Det är en kul instruktör ju 😜
 
Hur går det med agilityn? Höstens kurser igång? Här har det varit ganska lugnt nu, en SM-pinne kvar för pansarkryssaren, och Vita faran är klar :) Husses lag har ett par ag pinnar kvar, men det är ju lång tid ännu ;) Lilla nya har fått springa lite tunnlar och det var jättekul!
Vi avvaktar också utvecklingen i Norge, om det blir nåt Norwegian Open eller inte. Sen måste vi ta en funderare om vi ska åka...
VM är över och vi har fått se en del fina svenska insatser :heart Jag har bara följt sporadiskt i sociala medier, men kul att se en husky t ex :D Stanislav som vann Large är också en fröjd att se!

För oss går det bra! Vi har tagit 8 pinnar på våra 20 starter, 4 i hopp och 4 i agility. 12 lopp i mål vilket ger 8 diskade lopp. Riktigt bra facit med tanke på att vi debuterade i juli (rookie hund 18 månader och rookie matte, första tävlingen någonsin). Vi har 3 stycken klass 1 tävlingar kvar, hoppas kunna plocka en pinne i vardera klass så hon får diplomet. Sedan debuterar vi klass 2 om lite drygt en månad :) Kör på med tävlingar fram till december, sen får hon en månads agilityvila!
 
För oss går det bra! Vi har tagit 8 pinnar på våra 20 starter, 4 i hopp och 4 i agility. 12 lopp i mål vilket ger 8 diskade lopp. Riktigt bra facit med tanke på att vi debuterade i juli (rookie hund 18 månader och rookie matte, första tävlingen någonsin). Vi har 3 stycken klass 1 tävlingar kvar, hoppas kunna plocka en pinne i vardera klass så hon får diplomet. Sedan debuterar vi klass 2 om lite drygt en månad :) Kör på med tävlingar fram till december, sen får hon en månads agilityvila!
Wow, bra jobbat!
 
Kämpa på, de där snabba tokstollarna är roliga! Fokusera inte så mycket på resultat, ha kul 🤩 bra att ni går kurs, hoppas det ger mycket 😁 Det är en kul instruktör ju 😜
Ja, hon är jätterolig att jobba med, det är bara jag som är ovan vid farten 😆.
Håller med - en kanonbra instruktör!
 
Vi har gjort tävlingsdebut i hoppklass. I första loppet rev han tyvärr ett hinder, annars hade vi tagit en pallplats :) Andra loppet kom vi på en andra plats med pinne :banana: Tyvärr ser det ut som att det kan bli svårt att åka på fler tävlingar i år, men nästa år hoppas jag att vi kommer iväg på många! Förhoppningsvis kanske vi hinner få till de där jäkla kontaktfälten också :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp